Mark's grote PS1 topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Mark's grote PS1 topic

Berichtdoor Ok Impala! » 09 jul 2019, 10:48

Mooi topic. Ik weet nauwelijks iets van de Playstation library, dus ik ga deze zeker regelmatig bezoeken om me te laten verrassen! :smile:
Ok Impala!

Berichtdoor Apenheul » 09 jul 2019, 11:05

Rayman, zo'n lastig spel! Het is wel een goede tip van je om het 'iteratief' aan te pakken en te kijken hoeveel levens je nodig hebt in moeilijke levels. Vooral levels waarin je veel moet bouncen en zweven vond ik lastig.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 09 jul 2019, 12:03

Indrukwekkende collectie !

Shockwave Assault : Die heb ik niet gespeeld maar ik heb zelf Shockwave 2 Beyond the Gate op de 3DO in mijn collectie. Die game vond ik destijds echt impressive. Binnenkort de 3DO maar eens opstarten om de game te spelen."

Rayman is 1 van de eerste titels waar ik aan denk bij de originele Playstation. Vroeger veel gespeeld samen met mn broertje. 2 jaar geleden heb ik hem voor zijn verjaardag een Playstation gegeven met o.a. Rayman. Ook wij hebben die game trouwens nooit uitgespeeld.
Don Cannoli 79

Berichtdoor Mark » 12 jul 2019, 15:54

@Don Cannoli 79 Thanks! Ben er ook erg blij mee. Ik vond Shockwave Assault wel een aardige game, tot ik de 3DO variant zag in de review van ClassicGameRoom. Die game ziet er op zoveel facetten beter uit dan zijn broertje op de PS1.

Collection update #1: 4 nieuwe titels.
Deze week heb ik vier nieuwe games binnen gekregen die ik weer kan afstrepen (voelt toch beter dan een Excel-bestandje updaten).

Afbeelding
Pakketje van Nedgame. Normaal koop ik daar nooit (geen foto's van de producten, soms krijg je beschadigde en incomplete dingen binnen). Ik trok een nummertje voor Random.Next(SLES) en daar kwam Pet in TV uit en Nedgame had die staan voor een fatsoenlijke prijs. David Beckham Soccer had ik nog niet en die hadden ze voor €3,- staan, dus die pakte ik even mee. Zag er op zich aardig uit. Doosje van David Beckham Soccer was wel kapot, dus die heb ik vervangen met een goede (voordeel van PS1 collecting).

Afbeelding
Dan een game die ik al een tijdje zocht en ook niet in prijs lijkt te dalen. Chocobo Racing (CIB) van Marktplaats geplukt voor €89.50 inclusief verzendkosten. Doosje heeft de post helaas niet overleefd, dus die zal ook vervangen moeten worden.

Afbeelding
Tot slot een game die ik al zeker 5 jaar wilde: Sonic Wings Special. Hij stond nu op marktplaats voor een fatsoenlijke prijs van een andere verzamelaar (als je hier op het forum actief bent, thanks!). Inclusief box protector en ziet er erg goed uit. Verpakking scoorde een dikke 10. €85 Inclusief voor betaald en dat is echt een prima prijs, erg blij mee. Ga hem binnenkort eens uitproberen, lijkt me ook een erg vette game.
Mark

Berichtdoor Galious » 12 jul 2019, 16:05

Sonic Wings Special, awesome. Wel bizar om het Phoenix logo op een toffe game te zien.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Pius » 12 jul 2019, 17:37

Mooie aankopen mark. Geen idee dat Chocobo Racing inmiddels zo prijzig is. Sonic Wings lijkt me wel echt een toffe game. Ziet er inderdaad ook goed uit qua inpakwerk. Dat moet inderdaad wel een liefhebber zijn.

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen van de box art van Pet in TV :P

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor kingoftherain » 12 jul 2019, 18:22

De enige die ik daarvan heb is Chocobo Racing, die is wel grappig. Sonic Wings Special is de enige waar ik nog nooit van gehoord heb. Ben benieuwd naar de Pet In TV review. Ik ken de naam, maar geen idee wat ik me erbij voor moet stellen.

My life is a chip in your pile. Ante up!
kingoftherain

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 12 jul 2019, 18:54

Mark schreef:@Don Cannoli 79 Thanks! Ben er ook erg blij mee. Ik vond Shockwave Assault wel een aardige game, tot ik de 3DO variant zag in de review van ClassicGameRoom. Die game ziet er op zoveel facetten beter uit dan zijn broertje op de PS1.

ClassicGameRoom was een grappig kanaal. Mja de 3DO versie ziet er idd wel een beter uit maar de op de PS1 lijkt hij me ook zeker speelbaar.

Collection update #1: 4 nieuwe titels.
Deze week heb ik vier nieuwe games binnen gekregen die ik weer kan afstrepen (voelt toch beter dan een Excel-bestandje updaten).

Afbeelding
Tot slot een game die ik al zeker 5 jaar wilde: Sonic Wings Special. Hij stond nu op marktplaats voor een fatsoenlijke prijs van een andere verzamelaar (als je hier op het forum actief bent, thanks!). Inclusief box protector en ziet er erg goed uit. Verpakking scoorde een dikke 10. €85 Inclusief voor betaald en dat is echt een prima prijs, erg blij mee. Ga hem binnenkort eens uitproberen, lijkt me ook een erg vette game.

Sonic Wings Special : Now that's my kinda game !
Ik vind het zelf ook altijd fijn als je op marktplaats van een liefhebber iets koopt. Die snapt tenminste dat het doosje bijna net belangrijk is als de game zelf. Nou maakt het bij de OG Playstation missch niet zoveel uit maar toch.
Don Cannoli 79

Berichtdoor toejam » 12 jul 2019, 20:45

Leuke aanwinsten. Sonic Wings is wel een goede game uit de tijd dat Phoenix schijnbaar nog interessante publishingcontracten had :)

Chocobo heb ik ook, maar dan Japans. Wel een geinige game voor een keertje tussendoor.

Is het voor jou trouwens goed te doen om de kwaliteit van de collectie een beetje hoog te houden? Ik koop niet zoveel PS1-lotjes maar het is vaak een gruwel in wat voor kwaliteit de spellen zijn. Overigens is dat met PS2 ook al oppassen. Zijn bepaalde series zoals Ratchet & Clank, Ape Escape, Dragonball Z waarvan de discs standaard op schuurpapier geleverd lijken te zijn.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Mark » 17 jul 2019, 10:44

toejam schreef:Is het voor jou trouwens goed te doen om de kwaliteit van de collectie een beetje hoog te houden? Ik koop niet zoveel PS1-lotjes maar het is vaak een gruwel in wat voor kwaliteit de spellen zijn. Overigens is dat met PS2 ook al oppassen. Zijn bepaalde series zoals Ratchet & Clank, Ape Escape, Dragonball Z waarvan de discs standaard op schuurpapier geleverd lijken te zijn.

Het is op zich wel te doen. Ik vraag er eigenlijk altijd bij of de discs een beetje in goede staat zijn. Sommige verkopers geven het al aan in de advertentie zelf (op eBay bijna altijd). Er is inderdaad heel veel troep, maar als je een lotje ziet met veel gebroken doosjes en missende covers weet je vaak al genoeg over de staat van de CD. Ratchet & Clank op de PS2 is inderdaad standaard helemaal verrot haha, grappig dat je dat zegt.
Mark

Berichtdoor Mark » 17 jul 2019, 10:54

Collection update #2: 18 nieuwe titels
Afbeelding
Door een leuke ruildeal en een beetje bijbetalen bij press-startgames.com kan ik er weer 18 afstrepen. Dit zet tenminste wat zoden aan de dijk.
Ik heb ook even uitgezocht hoeveel games ik nog moet en dat was helaas een stuk meer dan ik dacht. Volgens mijn administratie zijn er ongeveer 1433 games die ik moet hebben (gelukkig minder dan gedacht) en daar heb ik er nu 768 van (53.5%). Nog 665 te gaan, nog een lange (maar leuke) tocht.
Mark

Berichtdoor toejam » 17 jul 2019, 11:06

Dat is een flinke buit. Roswell Conspiracies heb ik een keer op een beurs mee in mijn handen gestaan, leek me ergens wel leuk maar lag er voor 15 en dat is nogal over de prijs voor die game volgens mij. Urban Chaos is de enige die ik gespeeld heb van dit setje en ik denk inderdaad dat er rellen uit zouden breken als de draw distance in het echt ook zo beperkt was :D

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Pius » 18 jul 2019, 12:12

Dat gaat hard zo inderdaad. Maar zo te zien ben je nog wel even bezig. Houdt het ook weer leuk natuurlijk :)

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 18 jul 2019, 18:44

Ik dacht dat ik wel redelijk bekend was met de OG Playstation library maar ik moet bekennen dat ik geen enkele game ken uit deze nieuwe 18 aanwinsten. Ja die Army men 3D artwork komt me wel bekend voor.

En zie ik daar Cool Spot ?! Nooit geweten dat die ook naar de Playstation is gekomen. Kende ik alleen vd Mega Drive en later op de Saturn.
Ik neem aan dat dit dezelfde game is als op de Saturn.
Don Cannoli 79

Berichtdoor kingoftherain » 18 jul 2019, 19:36

Die cover van Roswell Conspiracies vind ik er altijd leuk uitzien, maar geen idee of het zelf wat is. Zo ook met Virus: It Is Aware. Zie die wel vaker voorbij komen, maar of dat een spel van de Virus film is, dat weet ik niet.

My life is a chip in your pile. Ante up!
kingoftherain

Vorige