SEGA Mega Drive topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: SEGA Mega Drive topic

Berichtdoor segatarian » 05 apr 2018, 14:00

en hij heeft het over een aantal weken ipv. een jaar.
:P
segatarian

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 05 apr 2018, 18:36

synergy schreef:
Don Cannoli 79 schreef:Alleen ik hoef geen Mega Drive game te releasen waar een hoop mensen op wachten :smile:

En heb je niet het geld van je pre-orders al op je bankrekening staan. :laugh:
A new game based on paprium with the same engine should be out in 2019, Yuzo Koshiro accepted to make the whole soundtrack and sega is thinking about editing it as streets of rage 4.

Dat zou wel echt heel, heel, heel erg tof zijn! Is dat toevallig niet op 1 april gepost, net zoals die "beta" ROM van Paprium? :biggrin:

:lol: Nee dat klopt. Het geld vd pre-orders staan niet bij mij op de rekening. Ik ben namelijk wel cool maar niet de Fonz :wink:

Haha, dat Streets of Rage 4 verhaal is geen 1 april grap want het is een post van januari MAAR.... het is helaas wel uit de duim gezogen. Ach wie weet wat er achter de schermen allemaal speelt. Sega wilde hun oude IP's weer nieuw leven inblazen. Bij Streets of Rage starten lijkt me een goede start. Bij Sega betekent dat nu vaak dat het een phone game wordt of in het beste geval zouden ze er een digital game voor de current gen van maken. Lijkt me sterk dat ze SoR4 op de MegaDrive releasen. Aan de andere kant ... Sega was altijd btje crazy, so you never know !
Don Cannoli 79

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 05 apr 2018, 18:36

segatarian schreef:en hij heeft het over een aantal weken ipv. een jaar.
:P

True, true
Don Cannoli 79

Berichtdoor Genjuro » 06 apr 2018, 09:21

Ach, we wachten maar weer rustig verder (ik was Paprium bijna alweer vergeten). Er wordt ook ergens gesproken over een nieuwsbrief, deze heb ik in ieder geval nog niet mogen ontvangen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Genjuro

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 07 apr 2018, 09:33

Een nieuwsbrief heb ik niets over gehoord maar schijnbaar heeft het verhaal in de mail eerst op Facebook gestaan. Ik heb geen Facebook dus dat zal best. En ja inderdaad gewoon afwachten
Don Cannoli 79

Berichtdoor toejam » 07 apr 2018, 21:04

Ik heb wel een mail gehad, en nadat ik vorige maand ergens een paar honderd pagina's op het Sega 16 forum heb gelezen is dit volgens mij gewoon een herhaling van hun eerdere releases. Gewoon geen communicatie, uitstel na uitstel en ineens ligt je spel op de mat.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor jack-deejz » 26 okt 2018, 00:26

MTV & Sega: Rock The Rock (Sonic & Knuckles)

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

Berichtdoor segatarian » 26 okt 2018, 18:04

tof filmpje :thumbup:
segatarian

Berichtdoor arjen1981 » 27 okt 2018, 11:23

Ha had ik gister ook op de achtergrond aan staan.

Het valt echt op hoe 90's die video is. Druk en in your face.
arjen1981

Berichtdoor jack-deejz » 29 okt 2018, 05:20

Jeuh! De Mega Drive is vandaag 30 geworden! :thumbup1: :cool: :party:

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

Berichtdoor OldSchool » 29 okt 2018, 06:48

jack-deejz schreef:Jeuh! De Mega Drive is vandaag 30 geworden! :thumbup1: :cool: :party:

Blijft een mooi apparaat! Op naar de volgende 30!

Zouden al die mega drives die we nu hebben, het dan nog doen?!?

OldSchool

Berichtdoor Flozem » 29 okt 2018, 07:20

OldSchool schreef:Blijft een mooi apparaat! Op naar de volgende 30!

Hopelijk wel... en anders toch maar zo'n Analogue...

Anyway: :party: :love: :party:
Flozem

Berichtdoor segatarian » 29 okt 2018, 15:37

Denk dat die nog wel even meegaan, hij is net ingespeeld.
misschien dat de remakes van nu over 30 jaar slechter zijn dan de originele.
Ben nog geen 1 keer een defecte MD1 tegen gekomen. van de vele tientallen die ik gehad heb.
segatarian

Berichtdoor Gebruikersnaam » 29 okt 2018, 22:12

OldSchool schreef:
jack-deejz schreef:Jeuh! De Mega Drive is vandaag 30 geworden! :thumbup1: :cool: :party:

Blijft een mooi apparaat! Op naar de volgende 30!

Ik zou niet weten waarom ze het niet meer zouden doen.. Mijn ervaring is dat electronica (en dan vooral game consoles/computers)
eigenlijk nooit stukgaan. Hooguit worden ze vies en werkt het niet goed meer, even schoonmaken en het is weer verholpen.

Het is eigenlijk niets meer dan een groen stuk plastic met chips capacitoren batterijdingen en nog wat dingen.
Er zit niet eens een ventilator op de oude systemen XD.

Ik denk soms wel eens.. Als je over pak hem beet 50 jaar een bejaardenhuis binnen kijkt, zul je ze dan i.p.v nu met klaverjassen o.i.d zien gamen? XD Lijkt mij een grappig gezicht, Opa speelt zijn ouderwetsche Playstation 3, en wij zijn dan nog knorriger met onze NES of Megadrive.

Bekend vlooienmarkt creep.
Gebruikersnaam

Berichtdoor sparky » 30 okt 2018, 10:28

Megadrives gaan tot nu toe nog nauwelijks stuk, maar oa de condensatoren gaan het hier toch ook echt een keer begeven. Sommige consoles hebben daar al last van door het gebruik van slechte kwaliteit zoals de pc engine duo/GT en de game gear. vroeg of laat komen ze allemaal aan de beurt...
sparky

Berichtdoor toejam » 30 okt 2018, 10:49

Over slechte kwaliteit gesproken.. iemand de beelden gezien van de 30 year sega party bij Watermelon in Parijs? Daar werd Paprium gespeeld, en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik het geld al afgeschreven had want de kans dat daar nog een werkend en speelbaar spel uit gaat komen lijkt me vrij nihil. Wat een soap. Mail sturen dat het spel klaar is om te verzenden en dan zo'n presentatie geven tijdens een feestje..

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Jalf » 30 okt 2018, 11:07

sparky schreef:Megadrives gaan tot nu toe nog nauwelijks stuk, maar oa de condensatoren gaan het hier toch ook echt een keer begeven. Sommige consoles hebben daar al last van door het gebruik van slechte kwaliteit zoals de pc engine duo/GT en de game gear. vroeg of laat komen ze allemaal aan de beurt...

Gaan condensatoren stuk door slijtage/gebruik of omdat het materiaal oxydeert oid? Kun je er iets aan doen om het te voorkomen?

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor jack-deejz » 30 okt 2018, 11:16

toejam schreef:Over slechte kwaliteit gesproken.. iemand de beelden gezien van de 30 year sega party bij Watermelon in Parijs? Daar werd Paprium gespeeld, en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik het geld al afgeschreven had want de kans dat daar nog een werkend en speelbaar spel uit gaat komen lijkt me vrij nihil. Wat een soap. Mail sturen dat het spel klaar is om te verzenden en dan zo'n presentatie geven tijdens een feestje..

Dit moest de release van Paprium voorstellen, wat een grap! Hij krijgt blijkbaar een glitchy demo voor elkaar, dat was de show case, geen volledige game. Hij kan denk ik wel wat hulp gebruiken, al las ik wel ergens dat Fonzie via deze party op zoek was naar een investeerder, maar wat een leugens. Het team dat er was tijdens hun game Pier Solar & The Great Architects is er niet meer, alleen Fonzie nog, en ook de productie van die game was niet perfect. Hij moet serieus wat hulp erbij gaan halen, anders wordt dit inderdaad helemaal niks zoals het er nu uit ziet.

Hoe zit het nu eigenlijk met de fysieke Mega Drive release van Tanglewood? Ik heb een mail gekregen over een vertraging van de verzending van mijn kopie, vanwege problemen ergens in de productie van de cartridges. Wat een problemen met al die home brews de laatste tijd.

Jalf schreef:
sparky schreef:Megadrives gaan tot nu toe nog nauwelijks stuk, maar oa de condensatoren gaan het hier toch ook echt een keer begeven. Sommige consoles hebben daar al last van door het gebruik van slechte kwaliteit zoals de pc engine duo/GT en de game gear. vroeg of laat komen ze allemaal aan de beurt...

Gaan condensatoren stuk door slijtage/gebruik of omdat het materiaal oxydeert oid? Kun je er iets aan doen om het te voorkomen?

Door gebruik van de console voor zover ik weet. Ik ben geen techneut op dit gebied, maar van wat ik heb gelezen zit er een soort van vloeistof in die condensatoren dat door het elektrische gebruik langzaam aan gaat verdampen en dus slijt (gaan bol staan).

jack-deejz

Berichtdoor synergy » 30 okt 2018, 11:50

Nou dat geld vd pre-order van Paprium ga ik niet meer zien, net zoals de game zelf. Jammer!
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor gekkehenkie » 30 okt 2018, 12:22

Ik heb ook die mail gekregen van Tanglewood. Je wordt in ieder geval nog op de hoogte gehouden. Een paar maanden geleden heb ik een Steamcode ontvangen voor de digitale versie maar die heb ik nog niet gebruikt, ik heb ook geen Steam account.
Heeft iemand enig idee hoelang zo'n code geldig blijft? In principe wil ik hem niet gebruiken omdat ik alleen de fysieke versie wil.

Paprium heb ik al lang en breed opgegeven. Dat geld zien we niet meer terug.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor Genjuro » 30 okt 2018, 14:04

synergy schreef:Nou dat geld vd pre-order van Paprium ga ik niet meer zien, net zoals de game zelf. Jammer!

Inderdaad erg spijtig. Ik ga toch proberen mijn geld terug te krijgen, maar het zal wel niks worden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Genjuro

Berichtdoor gekkehenkie » 05 dec 2018, 14:53

Ik heb een mail gekregen met een update voor Tanglewood. De eerste batch is al verstuurd naar de klanten. Er staat een tweede batch klaar om te verzenden, deze batch omvat alle orders die zijn geplaatst vóór 20 mei 2018.

Met een beetje geluk kan ik dit jaar dus nog Tanglewood spelen op de Mega Drive.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor jack-deejz » 10 dec 2018, 18:08

Ik heb ook een steamcode ontvangen voor de digitale versie, maar kies ook te wachten op de fysieke release. Geen idee hoelang die codes geldig zijn, heb eigenlijk nauwelijks naar dat mailtje gekeken.

Wel tof dat ze nu eindelijk bezig zijn met de verzendingen. Had de mijne pas in Augustus besteld, dus die van mij komt hopelijk begin volgend jaar binnen. Ben erg benieuwd naar de game. Ik verwacht geen absolute topper van een game, maar het lijkt me verder een goed spel en ik steun dit soort projecten graag, en Matt Phillips is geloof ik alweer bezig met de volgende Mega Drive game.

Paprium, tja... Gelukkig zijn er dus developers zoals Matt Phillips en nog anderen waar ik meer vertrouwen in heb, zoals Mikael Tillander die met de game Tanzer bezig is, en nog een paar anderen. Hopelijk komt die Project Hardcore volgend jaar ook naar de Mega Drive.

Hieronder een review van de September Demo van Tanzer:

jack-deejz

Vorige