13-11: Sega Dreamcast Showcase (1-9)

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Help me choose: 06-09: Sega Megadrive (1-9)

Berichtdoor jack-deejz » 10 sep 2018, 19:06

toejam schreef:Ik heb even snel gekeken op google maar wordt vooral gesuggereerd dat de VA7 niet bestaat? Wat is er berucht aan dit type Megadrive?

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit één gezien, maar weet wel hoe ze ongeveer moeten klinken, aangezien ik een vroege model 2 heb gehad die hetzelfde geluid schijnt te hebben als de VA7. Die klonk in mijn oren echt een stuk slechter dan alle andere Mega Drive consoles die ik heb (gehad).

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

Berichtdoor toejam » 11 sep 2018, 09:35

Bedankt voor alle reacties tot dusver, de 16-bit generatie leeft toch wat meer zie ik wel :)

Afbeelding

Marble Madness - om dan meteen maar in te haken met een 8-bit klassieker die ergens vrij overbodig naar een 16-bit console geport is. Het is voor mij wel een klassieker uit de C64 tijd dus op zich wel interessant om een originele versie te hebben
Zany Golf - Geen onaardige titel, maar inmiddels is het fanatasy minigolf-genre een beetje uitgekauwd en dan doet deze titel toch niet heel veel bijzonders
Last Battle - Ofwel een slap westers aftreksel van Fist of the Northstar waarbij ook de Japanse versie al geen beste game was eigenlijk.
Rastan Saga 2 - Was mijn eerste Japanse Megadrive game en op zich geen verkeerde keuze. Het is een oudje, en de loopanimatie van onze protagonist is vrij lachwekkend maar het lachen vergaat me wel met de moeilijkheidsgraad.
Agassi Tennis - Een vrij generieke en vlakke tennisgame naar mijn idee
Kid Chameleon - Dit was een titel waar ik altijd wel benieuwd naar was omdat ik hem nooit heb kunnen spelen maar wel veel in de bladen zag in die tijd. Helaas ben ik er nog niet aan toegekomen
Galaxy Force II - Ik meen dat ik deze ergens een keer op een beurs heb opgepikt om er daarna achter te komen dat het en geen Thunder Force is, en een ex-rental. Nou ken ik deze titel wel van de C64 en daar was het een aanfluiting op en ik heb de indruk dat de Megadrive-versie ook ernstig te kort schiet om een goede ervaring te kunnen leveren.
Mickey Mania - Ik heb deze ook op de PS1 en volgens mij is deze versie dan redelijk overbodig
Shining in the Darkness - Phantasy Star is helemaal langs me heen gegaan maar dit was mijn eerste RPG op de Megadrive en hoewel het niet de impact had van Eye of the Beholder heb ik me wel enorm vermaakt om in deze dungeons rond te crawlen. Ik heb de game sinds ik hem opnieuw gekocht heb overigens niet weer gespeeld dus kan nu niet beoordelen of mijn denkbeeldige bril nogal roze gekleurd is.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Help me choose: 11-09: Sega Megadrive (10-18)

Berichtdoor jack-deejz » 11 sep 2018, 10:05

Marble Madness heb ik ergens in de jaren '90 eens een keer gespeeld. Kan me er eigenlijk niet veel meer van herinneren. Wat ik wel weet is dat de Japanse versie beter geluid heeft vanwege een betere sound engine, maar die is helaas aan de prijzige kant geworden. Wel jammer, want het is geloof ik maar een kort spel, als je tenminste handig bent met de besturing.

Kid Chameleon is een toffe platformer en lijkt misschien het meest op Super Mario Bros. 3. Het is wel een heel lang spel met meer dan 100 levels en geen passwords of saves. De besturing is even wennen, want dit moet een stuk preciezer gespeeld worden dan Super Mario. Toch een aanrader.

Galaxy Force II is niet zo goed als de arcade versie en eigenlijk ook niet zo goed als b.v. Afterburner II of Burning Force op de MD, of Space Harrier II uit 1988.

Mickey Mania is grafisch gezien één van de mooiere Disney games op de MD en kan zich wel meten met de PS1 versie. Die laatste heeft wat meer kleuren en een CD soundtrack, maar draait op PAL snelheid en dus langzamer dan de NTSC versies van Mickey Mania op de MD. Geen idee hoe het zit met de PAL versie op de MD vergeleken met de andere versies.

Shining In The Darkness is één van de weinige first-person dungeon crawlers op de MD. Beetje eentonig wel, maar hier in het Westen niet veel andere keuzes.

De andere vier ben ik niet echt bekend mee.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

Berichtdoor Ruud » 11 sep 2018, 10:54

toejam schreef:Bedankt voor alle reacties tot dusver, de 16-bit generatie leeft toch wat meer zie ik wel :)
Marble Madness - om dan meteen maar in te haken met een 8-bit klassieker die ergens vrij overbodig naar een 16-bit console geport is. Het is voor mij wel een klassieker uit de C64 tijd dus op zich wel interessant om een originele versie te hebben
Zany Golf - Geen onaardige titel, maar inmiddels is het fanatasy minigolf-genre een beetje uitgekauwd en dan doet deze titel toch niet heel veel bijzonders
Last Battle - Ofwel een slap westers aftreksel van Fist of the Northstar waarbij ook de Japanse versie al geen beste game was eigenlijk.
Rastan Saga 2 - Was mijn eerste Japanse Megadrive game en op zich geen verkeerde keuze. Het is een oudje, en de loopanimatie van onze protagonist is vrij lachwekkend maar het lachen vergaat me wel met de moeilijkheidsgraad.
Agassi Tennis - Een vrij generieke en vlakke tennisgame naar mijn idee
Kid Chameleon - Dit was een titel waar ik altijd wel benieuwd naar was omdat ik hem nooit heb kunnen spelen maar wel veel in de bladen zag in die tijd. Helaas ben ik er nog niet aan toegekomen
Galaxy Force II - Ik meen dat ik deze ergens een keer op een beurs heb opgepikt om er daarna achter te komen dat het en geen Thunder Force is, en een ex-rental. Nou ken ik deze titel wel van de C64 en daar was het een aanfluiting op en ik heb de indruk dat de Megadrive-versie ook ernstig te kort schiet om een goede ervaring te kunnen leveren.
Mickey Mania - Ik heb deze ook op de PS1 en volgens mij is deze versie dan redelijk overbodig
Shining in the Darkness - Phantasy Star is helemaal langs me heen gegaan maar dit was mijn eerste RPG op de Megadrive en hoewel het niet de impact had van Eye of the Beholder heb ik me wel enorm vermaakt om in deze dungeons rond te crawlen. Ik heb de game sinds ik hem opnieuw gekocht heb overigens niet weer gespeeld dus kan nu niet beoordelen of mijn denkbeeldige bril nogal roze gekleurd is.

Een veel minder setje dan het vorige.

Agassi Tennis is een erg slecht tennisspel. Marble Madness is een leuk spel maar ik ben alleen bekend met de NES-versie.
Kid Chameleon is een leuke platformer met enorm veel levels en 1 groot probleem: geen password- of save-system.
Mickey Mania is een mooie platformer en deze versie is veel beter dan de SNES-versie (die net als de PSX-versie laadtijden heeft :rolleyes: ). Dit lijkt me wel de beste game in dit setje.

De rest niet gespeeld, over Last Battle en Galaxy Force II lees ik over het algemeen weinig positiefs.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor segatarian » 11 sep 2018, 11:06

marble madness is wel grappig, vooral als je die vroeger ook gespeeld hebt.
Ik speelde hem in mijn jeugd op de pc.
Kid chamelon,micky mania en shining in the darkness zijn de betere games in dit stapeltje
galaxy force even geen oordeel over.
De shining serie is een zeer geliefde rpg serie die vooral los komt op de mega cd en de saturn. als je deze kent zijn de voorlopers zeker de moeite.
segatarian

Berichtdoor c4ke » 11 sep 2018, 11:28

Ook bij de Mega Drive kan ik je helaas maar weinig helpen, dus kijk ik deze ronde alleen even mee vanwege de boxart. :P

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor Pius » 11 sep 2018, 12:02

Geen zorgen toejam. 16 bit leeft bij mij ook niet ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Galious » 11 sep 2018, 14:16

Rastan Saga II heeft gave cover art, maar dan heb je ook wel direct alle positieve aspecten van deze game uitgeput. Lelijke art, choppy animation, clunky controls, borderline unplayable. Deze kun je beter vervangen door de eerste Rastan Saga op de Master System, dat is wel een topper.

Last Battle is ook niet al te best, maar dit is voor mij wel een beetje een guilty pleasure of stiekem zelfs een kleine cult classic van het kaliber Altered Beast die toch (ergens weggemoffeld) thuishoort in iedere Mega Drive collectie.

Kid Chameleon is wel een aardige platformer met een leuke gimmick dat je character transformeert in van alles en nog wat door verschillende maskers op te zetten. Elk masker geef weer unieke abilities. Zoals anderen al hebben aangegeven is de game inderdaad wel veel te lang met ruim 100 levels, maar je hebt verschillende routes door de game waardoor het wel leuk blijft om deze game zo nu en dan in de Mega Drive te stoppen en een paar levels te spelen.

Mickey Mania is de betere platformer, maar of deze 16-bit versie het houden waard is als je ook de PS1 versie hebt, weet ik niet. Bij twijfel zou ik zelf in elk geval voor de cart versie gaan, want daar heb en houd ik nu eenmaal meer gevoel bij dan discs.

Marble Madness blijft een quirky game. Hoewel de besturing nooit helemaal lekker aanvoelt zonder de trackball van de arcadekast is dit wel een van de meer accurate ports (afgezien misschien van de muziek) en leuk om doorheen te rollen. Dus ik zou deze er niet zo snel uitknikkeren :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Rookworst88 » 11 sep 2018, 15:42

Marble Madness - Ik ken de NES game, maar niet de Megadrive versie. De NES versie is wel een leuke game voor tussendoor :)
Agassi Tennis - Slechte tennisgame. Wil je 16-bit tennis, neem dan Super Tennis :)
Kid Chameleon - Ken ik (NOG) niet, maar een megadrive game waar ik nog wel benieuwd naar ben.
Mickey Mania - Vind dit zelf een van de leukste games op de Megadrive. Heb hem zelf ook op de SNES en PS1, maar volgens mij zijn ze allemaal vrijwel hetzelfde.
Shining in the Darkness - Heb deze nog niet gespeeld, maar zag hem wel op mijn Sega Megadrive Flashback staan. Lijkt me wel een leuke om te bewaren :)

De rest heb ik helaas niet veel over te melden.

Rookworst88

Berichtdoor Rikske » 11 sep 2018, 22:53

Kid Chameleon is een goede game. Inderdaad lang (heb m zelf uitgespeeld) maar een unieke platformer met een simpel maar treffend verhaal.

Mickey Mania ziet er goed uit en het idee is leuk, maar de gameplay is echt een stuk minder dan de 'illusion' serie van Mickey op de segas. Veel sprongen in het diepe en cheap deaths.

Deze beiden zou ik sowieso houden, de andere spellen ken ik niet eerlijk gezegd.
Rikske

Berichtdoor toejam » 13 sep 2018, 08:43

En de resultaten van de eerste ronde Sega Megadrive:

Blijft:
Aladdin
Bio Hazard Battle
Ecco the Dolphin
Rolo to the Rescue
Sonic the Hedgehog 2

Weg:
Bahamut Senki - zoals ze dan in Japan zouden zeggen als ze de waarde van een dergelijke titel op de westerse markt zouden toepassen: kurappu
Puggsy - ik heb het geprobeerd maar dat slepen met tonnetjes en trampolinespringen staat me niet echt aan
Street Racer - als ik de SNES-versie ooit een keer goedkoop tegen kom pik ik die wel op
Marko's Magic Football - henkie is zo gek nog niet in zijn oordeel over dit spel

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor toejam » 13 sep 2018, 11:21

Afbeelding

Alien 3
Beter dan de film durf ik wel te stellen. Ik heb deze game voor het eerst op de C64 ervaren, in een tijd dat nieuwe games schaars waren en dit was ook nog eens een tamelijk goede game. De twee versies lijken aardig op elkaar en wat mij betreft een blijvertje, ondanks de fout op de inlay.
Clay Fighter
Iedereen heeft z'n guilty pleasures en dit is er 1 van mij. Niet gewoon Mr. Frosty, maar Bad Mr. Frosty en hoe. De game is niet briljant, maar wel goed genoeg als vs fighter voor een half uurtje lol.
Where in time is Carmen Sandiego?
Wederom een game die ik op de C64 gespeeld heb en wel leuk vond. Kwam deze en z'n broer een keer tegen op een beurs voor weinig geld maar kan niet zeggen dat ik ze sindsdien gespeeld heb
Fantasia
Met de hoeveelheid echt goede Disney games die er zijn uit deze tijd is dit er denk ik 1 om maar snel te vergeten. Vind het overigens wel een mooie game om te zien.
Mortal Kombat
Badass Sega badum!
Super Monaco GP
Inmiddels is wel duidelijk dat ik een zwak heb voor oude F1 en race games. Dit is wederom een pareltje
Psycho Pinball
Aardige flipperkast waarbij de minigames in elke kast het hoogtepunt zijn
Virtua Fighter 2
Dit is zo'n titel die ik op een beurs ben tegen gekomen en waarvan het mij verbaasde dat die er was voor de Megadrive. Ik vind het een dappere poging om een icoon in de vroege 3D fighters om te zetten naar een 2D ervaring maar de uitwerking is erg matig helaas
Fatal Rewind
Run and gun platformer met tijdsdruk. Deze zit in de categorie vind het leuke spellen maar zijn veel te moeilijk voor mij.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Help me choose: 13-09: Sega Megadrive (19-27)

Berichtdoor Galious » 13 sep 2018, 11:43

Alien 3 is een prima licentie game. Erg sfeervolle action/exploration game, de tijdsdruk maakt het wel pittig, maar voegt ook een hoop spanning toe. Zeker een keeper. De SNES versie is overigens ook zeer de moeite waard mocht je die eens tegenkomen, compleet anders dan deze Mega Drive versie, maar ook net zo tof.

Clay Fighter heb ik vroeger op de SNES wel een beetje lol aan beleefd voor de novelty value, maar vandaag de dag zou ik deze uit de collectie kleien keilen.

Fantasia is alles behalve fantastisch, een echte Disney stinker.

Mortal Kombat is natuurlijk awesome en Super Monaco GP is een van de tofste racers op de Mega Drive. Vroeger met veel plezier uitgespeeld en de game heeft de tand des tijds wat mij betreft prima doorstaan. Twee klassiekertjes!

Virtua Fighter 2 is virtually unplayable. Een dappere poging misschien, maar ook een dwaze om deze ambitieuze 3D fighter naar de Mega Drive te porten.

Fatal Rewind vind ik zelf een van de betere Amiga ports op de console. De game heeft een aparte vibe en flinke uitdaging die ik wel kan waarderen.

De andere 2 games ben ik niet bekend mee.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor c4ke » 13 sep 2018, 11:53

Psycho Pinball heb ik op de PC (MS-DOS) en is nog altijd een favoriet van mij. Zeker een leuke game om af en toe eens erbij te pakken. De Mega Drive versie ziet er ook aardig goed uit en zou ik lekker in de collectie houden.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor Ruud » 13 sep 2018, 14:29

toejam schreef:[
Alien 3
Beter dan de film durf ik wel te stellen. Ik heb deze game voor het eerst op de C64 ervaren, in een tijd dat nieuwe games schaars waren en dit was ook nog eens een tamelijk goede game. De twee versies lijken aardig op elkaar en wat mij betreft een blijvertje, ondanks de fout op de inlay.
Clay Fighter
Iedereen heeft z'n guilty pleasures en dit is er 1 van mij. Niet gewoon Mr. Frosty, maar Bad Mr. Frosty en hoe. De game is niet briljant, maar wel goed genoeg als vs fighter voor een half uurtje lol.
Where in time is Carmen Sandiego?
Wederom een game die ik op de C64 gespeeld heb en wel leuk vond. Kwam deze en z'n broer een keer tegen op een beurs voor weinig geld maar kan niet zeggen dat ik ze sindsdien gespeeld heb
Fantasia
Met de hoeveelheid echt goede Disney games die er zijn uit deze tijd is dit er denk ik 1 om maar snel te vergeten. Vind het overigens wel een mooie game om te zien.
Mortal Kombat
Badass Sega badum!
Super Monaco GP
Inmiddels is wel duidelijk dat ik een zwak heb voor oude F1 en race games. Dit is wederom een pareltje
Psycho Pinball
Aardige flipperkast waarbij de minigames in elke kast het hoogtepunt zijn
Virtua Fighter 2
Dit is zo'n titel die ik op een beurs ben tegen gekomen en waarvan het mij verbaasde dat die er was voor de Megadrive. Ik vind het een dappere poging om een icoon in de vroege 3D fighters om te zetten naar een 2D ervaring maar de uitwerking is erg matig helaas
Fatal Rewind
Run and gun platformer met tijdsdruk. Deze zit in de categorie vind het leuke spellen maar zijn veel te moeilijk voor mij.

Ik heb er hier twee hiervan wat langer gespeeld: Psycho Pinball en Fatal Rewind.

Psycho Pinball zou voor mij een blijvertje zijn, echt een leuk flipperspel.
Fatal Rewind is inderdaad ontzettend moeilijk. Ik waardeer het originele concept maar ik zal hem niet snel meer pakken.

Voor de rest heb ik positieve verhalen gehoord over Alien 3 en Super Monaco GP (hoogste cijfer van het jaar in EGM in die tijd). Overigens weet ik niet of je een voorkeur hebt voor de Japanse versie? Anders voor weinig geld te vervangen voor de PAL-variant.

Fantasia schijnt waardeloos te zijn.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor jack-deejz » 13 sep 2018, 15:59

Alien 3 is één van de betere movie licensed games en weet de spanning en sfeer van de franchise aardig goed neer te zette. Super Monaco GP kan wel vermakelijk zijn, vooral de world championship. Psycho Pinball schijnt ook een goeie te zijn, maar heb ik nooit gespeeld.

De rest heb ik nooit gespeeld of heb ik niet zoveel mee, met als twijfel geval misschien Fatal Rewind. Virtua Fighter 2 wil ik ooit nog eens proberen.

jack-deejz

Berichtdoor segatarian » 13 sep 2018, 18:47

fatal rewind pakt mij nog niet echt.
carmen sandiago op de master system, maar heeft me nog niet getrokken.
de pinball game is wel ok.
de betere games uit dit lotje is alien 3 en evt. mk1
virtua fighter 2, speelt slecht en is ook geen 3d. de achtergronden zijn fraai, that's it
clay fighter, was destijds wel een hitje, maar is nu echt niet leuk meer eigenlijk.
segatarian

Berichtdoor gekkehenkie » 13 sep 2018, 22:42

Vanwege vakantie even niet gezien dat je aan de Mega Drive begonnen was maar hierbij toch even mijn bescheiden bijdrage.

Allereerst al een goede eerste selectie gemaakt.
-Rolo to the Rescue is een erg leuke platformer die ondanks zijn kinderlijk voorkomen toch een aantal zeer pittige levels heeft voor de completionist.
-Sonic 2 moet iedereen natuurlijk in zijn collectie hebben samen met het eerste deel.
-Bio Hazard Battle is een een erg goede shooter en ook prima te spelen in coop.
-Ecco hoort mijns inziens ook in iedere collectie. Het spel is vrij uniek en ziet er gewoon erg mooi uit. Hij wordt alleen erg moeilijk naar het einde toe. Gelukkig heeft ie een wachtwoordsysteem.

-Marble Madness heb ik pas sinds kort in mijn collectie, aangeschaft vanwege nostalgie. Ik heb hem nu een paar keer gespeeld maar de besturing is lastig.
-Kid Chameleon vind ik fantastisch. Het leuke is dat de verschillende karakters die je kunt spelen ook compleet andere eigenschappen hebben. Het grappigste vind ik de vlieg! Het spel heeft ook goede eindbazen. Alleen zeer moeilijk en als je geen pen en papier bij de hand hebt ga je verdwalen in de levels.
-Mickey Mania is een goede platformer die ik zelf nog een keertje moet uitspelen. Ben tot de laatste level gekomen.

-Alien 3 is een leuk spel, alleen frustrerend dat je niet kan schieten als je op een trap staat. Must have voor de aliensfanaat.
-Fantasia meteen in de vuilnisbak knikkeren. Ik ben niet verder gekomen dan het eerste scherm, zeer frustrerend spel.
-Fatal Rewind (aka The Killing Gameshow) zou ik houden. Leuke actie/puzzle/platformer die je scherp houdt door het zuurvloeistofniveau te laten stijgen. Zodra je die aanraakt ben je meteen af. Leuk idee is dat je nadat je af bent gegaan het spel kan vooruitspoelen tot het moment dat je weer verder wilt spelen. Wel heel erg moeilijk.

Ik ben benieuwd welke spellen nog volgen.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor Rookworst88 » 14 sep 2018, 00:51

Was alrijd benieuwd naar Fantasia, maar zo te lezen kan ik die beter vergeten :p

Clayfighter is ook echt een Guilty Pleasure van mij. Vond dat vroeger zo geweldig!

Fatal rewind is inderdaad erg goed! De rest ken ik helaas niet goed genoeg om er wat nuttigs over te zeggen.

Rookworst88

Berichtdoor toejam » 14 sep 2018, 08:07

Ruud schreef:Voor de rest heb ik positieve verhalen gehoord over Alien 3 en Super Monaco GP (hoogste cijfer van het jaar in EGM in die tijd). Overigens weet ik niet of je een voorkeur hebt voor de Japanse versie? Anders voor weinig geld te vervangen voor de PAL-variant.

Voor zover ik weet is Super Monaco GP zo'n mooie world wide cart en zit er geen bit verschil tussen die versies. Ik heb deze voor 2,74 inclusief verzendkosten en hoewel de PAL-variant niet duur zal zijn, denk ik niet dat ik zo'n deal ga krijgen :innocent:

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Ruud » 14 sep 2018, 13:56

Rookworst88 schreef:Was alrijd benieuwd naar Fantasia, maar zo te lezen kan ik die beter vergeten :p

Clayfighter is ook echt een Guilty Pleasure van mij. Vond dat vroeger zo geweldig!

Fatal rewind is inderdaad erg goed! De rest ken ik helaas niet goed genoeg om er wat nuttigs over te zeggen.

Ik zie Fantasia graag een keer terug in jullie serie "Is dit een kutspel?" :wink:

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor segatarian » 14 sep 2018, 18:23

er zijn slechtere games dan Fantasia, maar de cover had meer beloofd.
mindere kwaliteit dan veel andere Disney games
segatarian

Berichtdoor toejam » 18 sep 2018, 09:43

En de resultaten van de tweede ronde Sega Megadrive:

Blijft:
Spoiler: weergeven
Aladdin
Bio Hazard Battle
Ecco the Dolphin
Rolo to the Rescue
Sonic the Hedgehog 2

Kid Chameleon
Marble Madness
Mickey Mania
Rastan Saga 2
Shining in the Darkness

Weg:
Spoiler: weergeven
Bahamut Senki
Puggsy
Street Racer
Marko's Magic Football

Agassi Tennis - dit is zoals verwacht niet goed
Galaxy Force II - ik heb hem nog wel even opgestart maar ik use the force om deze te vervangen door een andere force
Last Battle - misschien dat ik de Japanse nog een keer tegen kom en dat het met alle originele referenties in tact wel wat is. Maar het was deze of Rastan Saga 2 en ik heb dan toch mijn eigen guilty pleasure maar gekozen
Zany Golf - ingehaald door de tijd en doet te weinig unieks om te willen houden

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor toejam » 18 sep 2018, 10:06

Afbeelding

Asterix and the Great Rescue - Ah Asterix, hoe ik hoopte dat jij dan die arcade port zou zijn en hoe teleurgesteld ik in jou was..
Strider - Ah Strider, hoe jij uitblonk in middelmatige onspeelbaarheid op de C64 (hoewel dapper geprobeerd) en wat een ontdekking jij was op de Megadrive
Hook - Voor mij is dit 1 der overvloedige middelmatige platformers uit deze tijd
Crack Down - Wederom een game die ik van de C64 ken en daar met behulp van trainers wel eens uitgespeeld heb. Maar er is nogal weinig speelveld en ik heb er niet direct een klik mee
Another World - mijn originele ervaring met deze game in een digitized pc speaker soundtrack is niet te evenaren maar dit is wel 1 van de eerste titels waar ik een emotionele binding met het einde had.
Out of this World - Twee versies van dezelfde game lijkt echter een beetje overdreven. Was me er niet van bewust dat ik ze beide had eigenlijk :)
Lemmings 2 - The Tribes - heb deze met veel plezier uitgespeeld op de PC met een muis. De Megadrive-controller maakt dit best priegelig
Golden Axe 2 - De reden dat ik een Megadrive wou hebben en hoewel wellicht niet zo iconisch als het eerste deel speel ik deze regelmatig met veel plezier
Funny World / Balloon Boy - ik had geen idee dat dit soort kloon-cartridges er waren tot ik ze bij de kringloop zag liggen. Vond het toen wel een grappige 'oddity' maar dit is toch niet de moeite waard om te bewaren als je aan het uitdunnen bent lijkt me

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Ruud » 18 sep 2018, 11:52

toejam schreef:Asterix and the Great Rescue - Ah Asterix, hoe ik hoopte dat jij dan die arcade port zou zijn en hoe teleurgesteld ik in jou was..
Strider - Ah Strider, hoe jij uitblonk in middelmatige onspeelbaarheid op de C64 (hoewel dapper geprobeerd) en wat een ontdekking jij was op de Megadrive
Hook - Voor mij is dit 1 der overvloedige middelmatige platformers uit deze tijd
Crack Down - Wederom een game die ik van de C64 ken en daar met behulp van trainers wel eens uitgespeeld heb. Maar er is nogal weinig speelveld en ik heb er niet direct een klik mee
Another World - mijn originele ervaring met deze game in een digitized pc speaker soundtrack is niet te evenaren maar dit is wel 1 van de eerste titels waar ik een emotionele binding met het einde had.
Out of this World - Twee versies van dezelfde game lijkt echter een beetje overdreven. Was me er niet van bewust dat ik ze beide had eigenlijk :)
Lemmings 2 - The Tribes - heb deze met veel plezier uitgespeeld op de PC met een muis. De Megadrive-controller maakt dit best priegelig
Golden Axe 2 - De reden dat ik een Megadrive wou hebben en hoewel wellicht niet zo iconisch als het eerste deel speel ik deze regelmatig met veel plezier
Funny World / Balloon Boy - ik had geen idee dat dit soort kloon-cartridges er waren tot ik ze bij de kringloop zag liggen. Vond het toen wel een grappige 'oddity' maar dit is toch niet de moeite waard om te bewaren als je aan het uitdunnen bent lijkt me

Asterix is een platformer met hoge moeilijkheidsgraad en strakke tijdslimiet. Ik kon er niet echt inkomen. Ik geef de voorkeur aan de Asterix-games op de NES, SNES en Master System.
Strider is wel een must-have voor de Mega Drive. Sommige mensen zijn helemaal lyrisch over deze game, dat ben ik niet maar hij is zeker wel de moeite waard.
Hook is een leuke game, zeker meer dan middelmaat.
Lemmings 2 moet ik nog proberen maar deze heb je ook op de SNES en die is met muis te spelen.
Golden Axe 2 is meer van hetzelfde en daar is helemaal niets mis mee :smile:

De rest heb ik niet of te weinig gespeeld. Crackdown lijkt me wel leuk, Out of This World/Another World lijkt me ook een blijver en Funny World/Balloon Boy zal wel bagger zijn.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

VorigeVolgende