Help me choose: 24-05: PS1 (91-99)

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Re: Help me choose: Gameboy Collection (13-24)

Berichtdoor toejam » 10 feb 2018, 19:54

Hierbij het volgende setje games. Mijn definitieve lijstje van het eerste setje zal voorafgaand aan setje 3 geplaatst worden.

Afbeelding

Mortal Kombat 3 vind ik net wat minder dan 2, maar voor een fighter op de Gameboy nog best OK
Mortal Kombat II is de beste fighter die ik tot dusver op de Gameboy gespeeld heb
Tennis (Jap) is volgens mij nog niet eens zo'n hele onaardige game
Puyo Puyo 2 (Jap) blijft voor mij toch een aantrekkingskracht hebben. Ik hou van Puyo Puyo ongeacht platform :)
Donkey Kong Land 2 is de meest recente aanvulling op de collectie, nog geen idee
Tetris 2 komt uit een lotje, kan ik weinig over zeggen
Sailor Moon R (Jap) doet me denken aan een ex, die was verzot op Sailor Moon. Mij zegt het niks
Batman heeft voor de Gameboy in elk geval vlotte gameplay en goede muziek
Asterix vind ik zelf niet echt boeiend
Asterix & Obelix zie voorgaande, heb niks met de karakters eigenlijk
Wizardry (Jap) heeft voor mij de naam wel mee, maar is in het Japans niet te volgen
Killer Instinct ken ik alleen van de SNES, ik heb niet direct een beeld hoe zich dat zou moeten vertalen naar de Gameboy

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor KillingRaptor » 10 feb 2018, 20:12

Donkey Kong Land sowieso houden, al is het maar omwille van de gele cartridge. De game verschilt ook met de SNES versie qua level design en zelfs vijanden. Batman heb ik heel vroeger nog eens gespeeld op de Game Boy van een klasgenoot van me, vond dat toen wel een toffe game. Met de andere heb ik geen ervaring helaas.

KillingRaptor

Berichtdoor Swey » 10 feb 2018, 20:26

Donkey kong 2 is een keeper, geldt
Voor alle DK spellen, die drie games pushen het systeem tot onbekende hoogtes, als je ze nog niet allemaal hebt; get 'em!
Mortal Kombat vond ik persoonlijk niet speelbaar, enorm hakkelig.
Batman ging best Ok al is het zeker niet de beste game uit de library.
De JP games klinken interssant maar ken ik niet
Tennis althans de HOL versie is echt best leuk, vele uurtjes mee doorgebracht
De rest ken ik niet
Swey

Berichtdoor Galious » 10 feb 2018, 20:35

Batman is een blijvertje, als je het mij vraagt. Hele toffe action platformer met heerlijke muziek. Een echt Sunsoft pareltje.

Mortal Kombat en Killer Instinct op de Game Boy geldt denk ik hetzelfde voor als een Total Carnage. Sommige dingen moet je gewoon niet willen :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Rookworst88 » 10 feb 2018, 21:55

Batman is heel tof op de Gameboy! Net als de Donkey Kong game. Elke Donkey Kong game moet sowieso blijven. Asterix en Obelix is leuk, maar wel moeilijk. De rest heb ik te weinig ervaring mee op de GB!

Rookworst88

Berichtdoor LTGreenBean » 11 feb 2018, 01:22

Batman <3

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor Flozem » 11 feb 2018, 02:14

Dk2, Batman en beide Asterix & Obelix games zijn zeer goede platformers. MK2 vond ik vroeger op mijn Gameboy leuk om te spelen. Recent MK3 geprobeerd, maar die speelde erg houterig inderdaad.
Flozem

Berichtdoor somebody28 » 11 feb 2018, 10:15

Donkey Kong Land 2 zeker houden, dit is een goede reeks spellen
Batman als deze enigzins gelijk is aan de NES versie, zeker houden
Asterix betere kans gaan geven , dit spel is moeilijk, maar zeker goed te doen..
de beste is the NES versie, dan de SNES versie

somebody28

Berichtdoor toejam » 13 feb 2018, 09:47

The final verdict van ronde 1:

Blijft:
Tetris
Dr. Mario
F1 Race
Mole Mania (Jap)
Bionic Commando - op basis van de tips even gespeeld, beter dan ik had verwacht
Total Carnage - mixed feedback van jullie kant, daarom even gespeeld en niet eens zo'n onaardige top-down shooter. Ga er een keer voor zitten, wellicht gaat die daarna alsnog weg
Universal Soldier - ging weg, tot ik bij Flozem het toverwoord Turrican las. En het is een re-shell van Turrican 2 en toch wel een goede platformer die ik nog een kans ga geven
Dr. Mario (Jap) - nog geen kandidaat gehad om deze te checken met de linkkabel, als dat werkt mag die blijven anders doe ik deze alsnog weg

Weg:
Jurassic Park - grafisch nog niet zo onaardig maar gameplay vind ik niet echt boeiend
Space Invaders (Jap) - echt zo simpel als het klinkt, dus niet interessant om te houden
4 in 1 fun pak - misschien fun als je van de bordspellen houdt maar dat doe ik niet echt
The Lion King - op zich niet eens zo onaardig maar het is dezelfde game als op andere platformen en als ik hem dan speel doe ik dat wel daar

Later vandaag ronde 3..

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Rookworst88 » 13 feb 2018, 09:58

Mooie selectie overgehouden. Naar aanleiding van iedereens matige advies over Jurassic Park heb ik het nog eens opgezocht op youtube om mijn herinneringen te verversen, maar mijn mening blijft hetzelfde! :P Nostalgie wint het!

Rookworst88

Berichtdoor Gozert » 13 feb 2018, 11:17

Een ding wellicht waard om te vermelden over Space Invaders is dat de game ook een SNES versie op de cartridge heeft staan waar je toegang tot kan krijgen via de Super Game Boy. Verder blijft het wel gewoon Space Invaders, maar wellicht toch een interessant genoeg feitje. :)
Gozert
Moderator

Berichtdoor toejam » 13 feb 2018, 12:24

Gozert schreef:Een ding wellicht waard om te vermelden over Space Invaders is dat de game ook een SNES versie op de cartridge heeft staan waar je toegang tot kan krijgen via de Super Game Boy. Verder blijft het wel gewoon Space Invaders, maar wellicht toch een interessant genoeg feitje. :)

:sad1: denk je een keer ergens vanaf te komen... Oke, ik ga dit wel even checken voor de gimmick-factor :) Bedankt voor de tip!

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Help me choose: Gameboy Collection (13-02: 25-36)

Berichtdoor toejam » 13 feb 2018, 12:45

Afbeelding

Double Dragon is niet echt mijn favoriete beat 'em up maar de Gameboy-spellen zijn zeer degelijk
Mickey's Dangerous Chase vind ik een leuke platformer
Stop that Roach! is mij van verteld dat het een wat zeldzamere Gameboy-titel is, ken hem niet
Solar Striker heb ik in de kerstperiode gekregen en is een aardige shmup
Bubble Bobble is weer zo'n titel die ik uiteraard goed ken, maar de Gameboy-port niet
Tamagotchi 2 (Jap) schijnt als spel nog best goed te zijn. Maar ik heb eerder al begrepen dat je alle gele cartridges sowieso moet houden :)
Captain Tsubasa VS (Jap) is echt voetbal op z'n Japans, en niet echt boeiend van wat ik gezien heb
Tamagotchi (Jap) is een witte cartridge, ben benieuwd wat de mening daarover is :)
Super Hunchback ken ik niet
Double Dragon 3 sluit mijn mening aan bij deel 1. Ik denk dat de trilogie an sich wel leuk is
Best of the Best ken ik niet
32 in 1 bootleg multi cart heb ik eigenlijk sowieso niks mee. Ik heb deze een keer opgestart om te kijken of die het doet. Misschien kent iemand deze cart toevallig en weet diegene of er een titel op staat om hem voor te houden, maar in principe gaat die weg

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Galious » 13 feb 2018, 12:58

Double Dragon I en II zijn erg tof op de Game Boy, maar deel 3 is zwaar ruk, op het onspeelbare af. Zelfs als enorme beat 'em up fan kan ik er geen greintje plezier uit halen. Dus ik zeg Double Dragon 1 is een blijvertje, Double Dragon 3 is op z'n best een donor cart of een wetenschappelijk experiment om te zien hij hoeveel graden een Game Boy cart smelt. Hoe dan ook: gerust wegdoen :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Rookworst88 » 13 feb 2018, 13:02

Ik ken er persoonlijk maar weinig van deze batch:

- Mickey Mouse is een erg leuke platformer :)
- Bubble Bobble is sowieso leuk om te hebben, vind de meeste transities van NES naar Gameboy wel goed geslaagd.
- De Tamagotchi games zou ik al bewaren omdat ze er cool uit zien ;)
- Super Hunchback heb ik toevalligerwijs op een 150 in 1 cartridge staan. Hele basic platformer, maar best wat gespeeld eigenlijk.
- Ken de 32 in 1 cart niet, maar als ik de plaatjes zie ben ik wel erg benieuwd wat erop staat :P Donald Duck Quack Attack op de gameboy? ;)

Rookworst88

Berichtdoor Gozert » 13 feb 2018, 15:05

Double Dragon op de Game Boy is een uitstekende versie.
Solar Striker vond ik een verrassend goede shoot 'em up; een van de betere voor het systeem.
Bubble Bobble is heerlijk, al is Game Boy port wat minder door het beperkte zichtveld.

De rest heb ik geen ervaring mee.
Gozert
Moderator

Berichtdoor MHZ » 13 feb 2018, 15:42

Ben het met Galious eens. Double dragon 3 op de Gameboy is slecht. Dat komt vooral doordat het waarschijnlijk in de USA is gemaakt. In tegenstelling tot Technos' Double dragon 1 en 2. Waarvan deel 2 een alternate is van een Kunio beat em up op de Gameboy.
MHZ

Berichtdoor Ruud » 14 feb 2018, 10:25

Ik zie op die multi-cart een plaatje van Tiny Toons staan. Dat zijn altijd wel erg leuke platformers.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor toejam » 15 feb 2018, 11:34

The final verdict van ronde 2, later vandaag ronde 4.

Blijft:
Mortal Kombat II toch heel vermakelijke versie gezien het apparaat
Tennis (Jap) leuke tennis game, nog een keer een tweede cart bij scoren
Donkey Kong Land 2 ja, deze is echt zo goed als jullie beweren :)
Puyo Puyo 2 (Jap)
Batman
Wizardry (Jap) puur als curiositeit, geen speelwaarde

Weg:
Mortal Kombat 3 niet best na deel 2
Killer Instinct geen idee wat ze hier geprobeerd hebben te doen
Tetris 2 een origineel waar niet aan gesleuteld had hoeven worden
Sailor Moon R (Jap) ik laat de hele franchise maar voor wat het is
Asterix wel even geprobeerd maar niet voor mij
Asterix & Obelix waar ik Asterix dan nog wel als platformer kon waarderen, vond ik dit ook niet echt lekker spelen

Mooi de helft van opgeschoond :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor toejam » 15 feb 2018, 11:43

Gozert schreef:Een ding wellicht waard om te vermelden over Space Invaders is dat de game ook een SNES versie op de cartridge heeft staan waar je toegang tot kan krijgen via de Super Game Boy. Verder blijft het wel gewoon Space Invaders, maar wellicht toch een interessant genoeg feitje. :)

Op mijn PAL snes met PAL super gameboy krijg ik alleen de gameboy-versie van het spel, dus ofwel dit zit niet in de Japanse versie of je hebt daar andere spullen voor nodig. Maar ik weet eigenlijk niet of mijn PAL super gameboy werkt in de Super Famicom.

Ik heb via Youtube een filmpje gezien van het menu dat je moet krijgen en dat krijg ik niet.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Help me choose: Gameboy Collection (15-02: Verdict set 2

Berichtdoor toejam » 15 feb 2018, 14:53

Afbeelding

TMNT Fall of the Foot Clan ben ik nog niet helemaal door overtuigd
Mega Man: Dr. Wiley's Revenge is een prima platformer voor de Gameboy
Burai Fighter vond ik heel apart. Het zweeft een beetje tussen een platform game en shoot em up in
Monster Max is een isometrische adventure. Klein stukje gespeeld en nam me heel erg mee terug naar de Ultimate games van de home computers, Staff of Karnath en Knight Lore. Die wil ik nog wel een keer verder spelen
Mahou Kishi Rayearth (Jap) is een nogal text heavy JRPG. Niet echt speelbaar
Youkai Souzoushu Arawaru! (Jap) wordt een Pokemon-cloon genoemd. Ik begrijp onvoldoende van het spel om dat te kunnen beamen.
Pokemon Red (Jap) ga ik niet houden, ik heb niets met de franchise
Pokemon Green (Jap) ga ik niet houden, ik heb niets met de franchise
The Addam's Family heb ik een klein stukje gespeeld maar liep niet direct over van enthousiasme
The Tower of Druaga (Jap) vond ik een verrassend leuke maze game
Tom & Jerry heb ik niet gespeeld
Nemesis was een aankoop vanwege de titel die ik goed ken van de C64. Het is een vrij directe port van de arcadeversie maar speelt wel heel lekker.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Re: Help me choose: 15-02: Gameboy Collection 37-48

Berichtdoor Galious » 15 feb 2018, 15:15

TMNT, Mega Man en Nemesis zijn houdertjes als je het mij vraagt. Nemesis is overigens behoorlijk afwijkend van de arcade versie en bevat een aantal compleet nieuwe levels en bosses exclusief voor deze versie. Een topper van een shoot 'em up op de Game Boy!

Burai Fighter lijkt me ook gaaf, maar die heb ik alleen nog op de NES gespeeld.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Rookworst88 » 15 feb 2018, 15:36

- Turtles is erg leuk! Die heb ik pas geleden nog uitgespeeld.
- Megaman: Blijvertje. Ondanks dat hij enorm moeilijk is, blijft het een must-have
- Burai Fighter: vond ik op de NES erg cool, op de gameboy is hij wat trager, maar nog steeds erg vermakelijk.
- Deze addams family ken ik niet; ik heb Pugsley's Scavenger Hunt van Addams Family, en die is erg vermakelijk. Durf niet te zeggen of die gelijkwaardig zijn.
- Tower of Druaga is een leuke game, maar op de GB ken ik hem niet.

De japanse pokemon games zijn leuke hebbedingetjes, maar spelen zul je ze waarschijnlijk nooit. Evenals de andere japanse text-heavy games.

Rookworst88

Berichtdoor MHZ » 15 feb 2018, 16:35

Turtles kun je met gemak uitspelen. :-)

Selecteer gewoon de laatste level en speel em uit. Ik snap niet waarom Konami dat gedaan heeft.

Ik had vroeger dat spelletje ooit geleend. Het was de volgende dag weer terug bij de eigenaar. Uitgespeeld is uitgespeeld.

Een leuke game met een kick ass soundtrack.
MHZ

Berichtdoor Ruud » 15 feb 2018, 16:36

Burai Fighter is op de NES een leuke shmup (ik zie er niets van een platformer in overigens). Ik zou die versie ook wel mijn voorkeur geven.

Mega Man en Nemesis lijken mij houdertjes. Monster Max ben ik persoonlijk ook erg benieuwd naar.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

VorigeVolgende