Multiplatform titels op PSP: de moeite of toch niet?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.

Multiplatform titels op PSP: de moeite of toch niet?

Berichtdoor KillingRaptor » 12 aug 2017, 23:26

Iets wat ik mij nu eigenlijk al een tijdje afvraag en misschien hebben jullie hier wel ervaring mee. Zijn multiplatform titels die ook op PSP zijn verschijnen meestal de moeite of toch niet? Games die bijvoorbeeld op PS2 zijn verschenen en soms zelfs op PS3 en daarnaast ook een PSP versie hebben gekregen. Titels zoals X-Men Origins: Wolverine en Spider-Man: Web of Shadows om maar twee voorbeeldjes te geven. Zag deze namelijk ook staan vandaag en ben daar wel benieuwd naar. Het is vooral dat ik mijn PS2 ofzo niet zo snel meer ga aansluiten. Ik kan wel kijken naar gameplay beelden ofzo online maar daarmee weet ik nog niet altijd of het ook lekker speelt of niet.

KillingRaptor

Re: Multiplatform titels op PSP: de moeite of toch niet?

Berichtdoor iStreet » 12 aug 2017, 23:58

Mijn ervaring is dat het vaak wel goed weg speelt. Ligt er ook aan per game, en je moet grafisch natuurlijk wel een stapje terug nemen. Niet alle details die op de ps2 te zien zijn, zul je terug zien in een game op de psp. Vooral de racegames vind ik erg goed op de psp te spelen als multiplatformer. Zoals Midnight club, burnout, whipeout enz.. shooters is wat moeilijker, omdat je bepaalde knoppen mist. Maar ook daar zijn zeker goede aanraders. Zoals Socom, COD en killzone.
Ik vind de releases zeer geslaagd voor de psp wat betreft als multiplatform games..

Afbeelding
I love my PSX DESR-5100 system Afbeelding
iStreet

Berichtdoor Jake Armitage » 13 aug 2017, 00:10

Zelf heb ik de PSP een jaar of 3 geleden gekocht om voornamelijk de eerste Final Fantasy's en classic compilatie's te spelen. Vindt de console daar erg geschikt voor. 3D vindt ik persoonlijk op een handheld vrijwel altijd minder als op de Tv.

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor KillingRaptor » 13 aug 2017, 17:12

De stap terug nemen qua graphics verwachtte ik natuurlijk ook, het is vooral omdat ik sneller mijn PSP kan opstarten dan dat ik die PS2 kan (en wil) aansluiten op de televisie enzo.

KillingRaptor

Berichtdoor Flozem » 13 aug 2017, 18:27

Als handheld fanaat herken ik het gemak. De 3DS of PSP is rer sneller ff bij gepakt dan dat ik de consoles aan zet.

Ik vind de meeste PSP games wel geniaal. Ik speel wel voornamelijk rpg's, die zijn doorgaans wat beter op "mindere" hardware te spelen.
Flozem