PlayStation 4

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

PlayStation 4

Berichtdoor KillingRaptor » 10 maart 2014, 17:32

Afbeelding

Aangezien er nog geen topic was van de PlayStation 4 toch maar besloten er ook eens eentje aan te maken. Wie heeft deze console al hier op het forum? Ik heb hem zelf vrijdag gekocht en ben er wel erg tevreden over! Grappige is dat ik altijd dacht dat ik eerst een Xbox One ging kopen maar kon het uiteindelijk toch niet laten, neig meer en meer naar PlayStation toe de laatste tijd (samen met Nintendo). Hier is dus de plek om over PS4 games en hardware te praten.

Afbeelding

Heb zelf momenteel enkel Tomb Raider: Definitive Edition en ik ben erg over de indruk van die game! Ziet er allemaal super uit. Ik heb ook Call of Duty: Ghosts liggen (was gebundeld met de console) maar deze gaat de deur uit, heb niets met die franchise en ik kan hem volgende week ruilen met Killzone Shadow Fall. :)

KillingRaptor

Re: PlayStation 4

Berichtdoor JokerJur » 10 maart 2014, 19:41

Ghosts valt mij ook tegen op de One. Ik denk dat ik van de zomer een PS4 binnen haal van de winstuitkering. ;)
Tegen die tijd is er wellicht ook een game die me echt aanspreekt.

Afbeelding
JokerJur
Veteraan

Berichtdoor KillingRaptor » 10 maart 2014, 19:45

't Is niet enkel Ghosts die me niets doet hoor, 't is die ganse Call of Duty franchise. :lol:
De Killzone trilogie daarentegen heb ik met veel plezier gespeeld op PS3 dus Shadow Fall zal me wel liggen! Kijk ook uit naar MGS: Ground Zeroes die eind deze maand verschijnt. Ja ik weet het, hij duurt niet al te lang maar er zijn blijkbaar heel wat side missions enzo waardoor je wel makkelijk 8-10 uren uit de game weet te halen. En hij is ook al gedaald in prijs naar €30 met release dus da's mooi meegenomen.

KillingRaptor

Berichtdoor nooblowstar » 10 maart 2014, 19:52

moet ook nog een ps4 kopen maar helaas zijn ze nu nergens te koop. ben niet van plan een 2ehandse te kopen in ieder geval.
nooblowstar

Berichtdoor KillingRaptor » 10 maart 2014, 19:53

nooblowstar schreef:moet ook nog een ps4 kopen maar helaas zijn ze nu nergens te koop. ben niet van plan een 2ehandse te kopen in ieder geval.

Weet niet of het in NL ook zo is maar hier in België krijgen de meeste Mediamarkt winkels wekelijks een lading PS4 consoles (maar niet heel veel, 10-15 stuks ofzo). Als je er eentje wil moet je hem wel diezelfde dag gaan halen of ze mogen hem terug verkopen. Zo heb ik de mijne gekocht, iemand die de zijne niet is komen ophalen en toen belden ze mij op en vertelden ze dat ik hem kon ophalen diezelfde dag. Meteen gedaan ook.

KillingRaptor

Berichtdoor joebatters » 10 maart 2014, 19:56

hoop er dit jaar toch ook wel 1 te kopen

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor govertguitar » 10 maart 2014, 20:01

Ik had heel vroeg een pre-order staan bij bol. Begin Juni, zou er een op release dag hebben. Maar ik had mijn pre-order gecancelled haha. Maar is niet de eerste keer dat ik spijt had van een pre-order dus gewoon afwachten net als de meeste :p
govertguitar

Berichtdoor Apenheul » 10 maart 2014, 20:51

De PS4 komt er bij mij nog wel, maar misschien pas op het moment dat er een revisie uitkomt of wanneer er een game voor uitkomt die ik echt heel graag wil spelen, een exclusieve Dark Souls of Monster Hunter bijvoorbeeld al zie ik dat niet snel gebeuren. Op dit moment is er nog geen titel die ik per se wil doen in ieder geval.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor KillingRaptor » 20 maart 2014, 18:09

Momenteel bezig met Killzone Shadow Fall en wow, echt onder de indruk van de graphics van die! Spel heeft een andere sfeer dan de vorige Killzone delen maar ik vind hem wel nog steeds goed. Vind de muziek ook goed in deze, ook terug heel anders dan in de vorige delen maar past bij de sfeer.

Om een voorbeeldje van de muziek te geven:

In vergelijking met de vorige delen:

KillingRaptor

Berichtdoor Dennis! » 20 maart 2014, 20:06

Ik wou dat ik er geld voor had. Komt er sowieso nog wel een hier in huis

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor JokerJur » 20 maart 2014, 20:18

Ik wou dat hij ergens te krijgen was in de buurt.
Killzone trekt me echter niet zo, voelt een beetje tech-demo achtig aan.

Afbeelding
JokerJur
Veteraan

Berichtdoor Apenheul » 20 maart 2014, 20:22

JokerJur schreef:Ik wou dat hij ergens te krijgen was in de buurt.

Is ie daar boven nog uitverkocht dan?
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor HeatherGrace » 20 maart 2014, 20:22

Ik heb al een vrij lange lijst met games die ik ervoor moet hebben! Als het goed is kan ik hem pre-ordered in de zomervakantie. Werken voor m'n geld!

Afbeelding
HeatherGrace

Berichtdoor JokerJur » 20 maart 2014, 20:30

Apenheul schreef:

Is ie daar boven nog uitverkocht dan?

Ik heb ze hier nog nergens gezien, wellicht in de stad Groningen maar daar kom ik niet wekelijks ofzo.
Heb ook niet zo'n haast hoor. Heb hem het liefst hier van de Intertoys, lekker dichtbij.
Ik heb een Xbox One maar zit weer meer achter de PS3. :wink:

Afbeelding
JokerJur
Veteraan

Berichtdoor KillingRaptor » 20 maart 2014, 21:04

Hoezo tech-demo? Het is echt een volwaardige game hoor, speelt ook lekker weg!

KillingRaptor

Berichtdoor HeatherGrace » 20 maart 2014, 21:11

Ik snap wel een beetje wat hij bedoeld. De game is een beetje gebouwd als showoff om te laten zien wat de PS4 kan. Maar vind dan wel weer dat ze dat ernstig goed hebben gedaan en ook een vette game hebben neergezet (zoals Uncharted dat deed voor de PS3)

Afbeelding
HeatherGrace

Berichtdoor JokerJur » 20 maart 2014, 21:49

Reviews die ik er van heb gezien zijn ook niet heel enthousiast, daar baseer ik die mening op. Precies wat Anna zegt.

Afbeelding
JokerJur
Veteraan

Berichtdoor KillingRaptor » 21 maart 2014, 13:48

Ach ik kijk nooit naar reviews, ik speel een game en heb daar mijn eigen mening over. :)
En laat ik nu wel heel tevreden zijn over Killzone Shadow Fall, ik vind het echt een vette game.

KillingRaptor

Berichtdoor Apenheul » 21 maart 2014, 14:08

Het hangt er denk ik vanaf wat je van de Killzone franchise vindt, als voorgaande delen je niet over de streep getrokken hebben dan gaat KZ:SF dat ook niet doen. Ik heb maar een paar uur van Shadow Fall gespeeld maar ik vond het wat tegenvallen t.o.v. Killzone 2 en 3. Online heb ik niet gespeeld, hoorde dat ze van 5 naar 3 classes gegaan zijn en geen XP systeem meer hebben maar dat de maps wel leuk zijn.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor KillingRaptor » 21 maart 2014, 14:14

Ik heb eigenlijk nooit Killzone online gespeeld, heb ook geen PlayStation Plus dus kan deze niet testen online. Misschien dat ik die Plus ooit wel haal hoor, al zal ik nooit die free games downloaden die ook retail zijn verschenen. PSN titels wel, toch die die me aanspreken. Retail games heb ik nog altijd het liefst in een doosje. :)

KillingRaptor

Berichtdoor segatarian » 22 maart 2014, 17:48

ik ga ook wel over naar ps4.
maar kan nog makkelijk een jaar duren, ik ga eerst genieten van het feit dat je de games voor ps3 nu steeds goedkoper kan gaan kopen.
segatarian

Berichtdoor MrSirius » 23 maart 2014, 09:37

Je moet echt PlayStation Plus nemen. Als je het deze week doet kun je nog alle games downloaden die gratis zijn verschenen. Resogun is een musthave en Dead Nation eigenlijk ook. Dead Nation kunnen we dan samen spelen, die is erg de moeite waard.

Je hebt trouwens recht op een gratis trial van twee weken. Elke nieuwe PS4 heeft dat.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

PlayStation 4

Berichtdoor MrSirius » 23 maart 2014, 09:41

Ik ben tot nu toe tevreden over mijn PS4. Het is een mooi apparaat, als hij goed geventileerd staat is hij erg stil (als hij ingebouwd staat loeit hij als een helicopter). De toffe games gaan nu komen ook, Tomb Raider, Infamous: Second Son. Allebei super mooi qua looks.

Ik wil ook sowieso Diablo 3 gaan spelen wanneer die op de PS4 uitkomt. Schijnt de mooiste versie te worden en volgens mij werkt dat fantastisch met de PS4 controller.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor KillingRaptor » 23 maart 2014, 13:29

Ik heb PS+ gekocht via Bol voor een jaar, zou normaal dinsdag moeten aankomen. Is daar 25% korting momenteel op PS+ dus leek me een mooie deal. Dead Nation doet me echt niets, dus die zal het zeker niet worden (ik ga enkel games afhalen met die PS+ die ik ook echt wil spelen). Is Resogun nog steeds gratis met PS+? Ik zie dat namelijk nergens meer staan.

Sowieso ga ik waarschijnlijk ook de retailgames niet afhalen die gratis zijn met PS+, die wil ik nog steeds in fysieke versie hebben eigenlijk.

KillingRaptor

Berichtdoor MrSirius » 24 maart 2014, 08:59

KillingRaptor schreef:Ik heb PS+ gekocht via Bol voor een jaar, zou normaal dinsdag moeten aankomen. Is daar 25% korting momenteel op PS+ dus leek me een mooie deal. Dead Nation doet me echt niets, dus die zal het zeker niet worden (ik ga enkel games afhalen met die PS+ die ik ook echt wil spelen). Is Resogun nog steeds gratis met PS+? Ik zie dat namelijk nergens meer staan.

Sowieso ga ik waarschijnlijk ook de retailgames niet afhalen die gratis zijn met PS+, die wil ik nog steeds in fysieke versie hebben eigenlijk.

Het is wel een mooie manier om games uit te proberen. Je kunt ook games downloaden en een paar jaar later fysiek kopen op het moment dat ze nog maar een paar euro kosten. Heb je Dead Nation al gespeeld? Anders is het toch de moeite van het proberen waard. Ik vond hem juist echt verrassend sterk, vooral in co-op.

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Volgende