Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

23 okt 2020, 22:18

Resident Evil 2 (PS4)
Geweldige remake! Ik weet niet zeker of de remake flink afwijkt van het origineel of dat ik me van het origineel aanzienlijk minder kon herinneren dan ik dacht (ik gok het laatste), maar het voelde in elk geval als een compleet fris en nieuw RE avontuur. Beste RE game sinds deel 4 op de Cube! Ik keer zeker nog een keer terug voor Claire's campaign.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

24 okt 2020, 06:18

Mooi om te horen dat hij zo goed bevalt! Heb ook nog wel interesse in deze. Ik heb één grote vraag tho, moet je nog steeds ink ribbons zoeken om te saven? Heb het origineel van deze nooit gespeeld dus weet niet of dat ook zo was maar dat vond ik zo frustrerend in het eerste deel.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

24 okt 2020, 13:29

KillingRaptor schreef:
24 okt 2020, 06:18
Mooi om te horen dat hij zo goed bevalt! Heb ook nog wel interesse in deze. Ik heb één grote vraag tho, moet je nog steeds ink ribbons zoeken om te saven? Heb het origineel van deze nooit gespeeld dus weet niet of dat ook zo was maar dat vond ik zo frustrerend in het eerste deel.

In de remake kun je kiezen. Ik heb de game op de standard difficulty setting gespeeld, daar hoef je geen ink ribbons te zoeken en kun je gewoon bij elke typewriter saven wanneer je wilt. Ook wordt er dan op bepaalde momenten een auto-save aangemaakt. Dat vond ik wel erg prettig :smile:

Maar er is ook een hardcore difficulty setting waar je wel ink ribbons moet zoeken en kun je alleen handmatig saven als je zo'n ding hebt, net als in de originele PS1 versie.
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 okt 2020, 13:31

Beste RE sinds 4 op de Cube is alles wat ik hoefde te horen, ik zat al op het spreekwoordelijke hekje maar nu moet ik de game toch echt eens bestellen.
kingoftherain

24 okt 2020, 13:39

Ik vond de Resident Evil 2 remake ook echt geweldig. Het origineel is één van mijn favoriete spellen aller tijden en ik had oorspronkelijk totaal geen interesse in de remake, tot ze met de demo op de proppen kwamen. Het was zoveel beter dan ik verwachtte en het werd uiteindelijk mijn favoriete spel van vorig jaar. Het is zelfs zo ver dat ik niet kan kiezen tussen de twee. Zó doe je een remake!
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Galious
Moderator
Moderator

24 okt 2020, 23:04

Kunstschilder1987 schreef:
22 okt 2020, 23:48
De game is uit 2018 van MEGACAT STUDIOS:
Tänzer, gespeeld op de evercade -megacat studios collection- cart
Dus dat zetten we onder moderne games neem ik aan?

Tjeemig de peemig, je maakt het me wel lastig, he? Geen grijntje guacameelij! :biggrin:
Een game uit 2018 hoort inderdaad onder moderne games, maar nu zie ik dat deze game voor de Mega Drive is ontwikkeld en ik neem aan dat dat dezelfde versie is die op deze compilatie staat, maar om nu de Mega Drive tussen het rijtje moderne consoles te plaatsen is ook weer zo'n ding, haha. Ik zet gewoon de Evercade als console erbij in dit topic en plaats hem daaronder :thumbup:
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

24 okt 2020, 23:06

Galious schreef:
24 okt 2020, 23:04
22 okt 2020, 23:48
De game is uit 2018 van MEGACAT STUDIOS:
Tänzer, gespeeld op de evercade -megacat studios collection- cart
Dus dat zetten we onder moderne games neem ik aan?

Tjeemig de peemig, je maakt het me wel lastig, he? Geen grijntje guacameelij! :biggrin:
Een game uit 2018 hoort inderdaad onder moderne games, maar nu zie ik dat deze game voor de Mega Drive is ontwikkeld en ik neem aan dat dat dezelfde versie is die op deze compilatie staat, maar om nu de Mega Drive tussen het rijtje moderne consoles te plaatsen is ook weer zo'n ding, haha. Ik zet gewoon de Evercade als console erbij in dit topic en plaats hem daaronder :thumbup:
oh ik dacht dat het daar niet op uitgekomen was... deze keer deed ik het niet extra haha.
als nu de evercade een aparte console is... en ik speel bvb zoals pas bij de retro games een snes rom op de carts uit (incantation) komt die dan voortaan ook hier terecht?
wat jij wil natuurlijk, ik pas me verder gewoon netjes aan :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

24 okt 2020, 23:14

24 okt 2020, 23:06
oh ik dacht dat het daar niet op uitgekomen was... deze keer deed ik het niet extra haha.
als nu de evercade een aparte console is... en ik speel bvb zoals pas bij de retro games een snes rom op de carts uit (incantation) komt die dan voortaan ook hier terecht?
wat jij wil natuurlijk, ik pas me verder gewoon netjes aan :)

Als het roms zijn van oude console games, horen ze in het retro games topic bij de betreffende console. Je kunt er wel bij vermelden dat je dan bv. de SNES game Incantation op de Evercade gespeeld hebt, maar het blijft van oorsprong een retro SNES game.

Maar een moderne indie game die voor een oud platform is ontwikkeld zoals Tänzer, die hoort wat mij betreft bij de moderne games in dit topic en die zet ik dan maar onder de Evercade als aparte console.
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

24 okt 2020, 23:17

Galious schreef:
Als het roms zijn van oude console games, horen ze in het retro games topic bij de betreffende console. Je kunt er wel bij vermelden dat je dan bv. de SNES game Incantation op de Evercade gespeeld hebt, maar het blijft van oorsprong een retro SNES game.
Puur per toeval had ik dat gedaan. ik geloof dat ik m begrijp. uiteraard zal ik het zo veel mogelijk goed erbij zetten, maar wel fijn dat je toch altijd mee oplet... aangezien ik vooral heel erg mezelf ben zal het heus nog weleens goed fout gaan. :innocent:
Galious schreef:
Maar een moderne indie game die voor een oud platform is ontwikkeld zoals Tänzer, die hoort wat mij betreft bij de moderne games in dit topic en die zet ik dan maar onder de Evercade als aparte console.
Yes, helemaal duidelijk :) ik snap de gameregels weer, merci! :cool: :thumbup:

Galious for running mate van president Toejam! :cool: :cool: :cool: :perfect:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

25 okt 2020, 10:28

Bayonetta 2 (Switch)
Jawel, dit blijft zo'n ongelofelijk vette game! Van begin tot einde heerlijk over the top, speelt enorm lekker ook allemaal. Maar ik ga nog niet stoppen, wil hem nog eens op hard uitspelen ook. Op die mode kan je Rosa als speelbaar personage vrijspelen, iets wat ik op de Wii U versie nooit heb gedaan maar nu wil ik er wel voor gaan. En met deze playthrough ga ik hoogstwaarschijnlijk ook het Star Fox kostuum aandoen. :biggrin:

Afbeelding
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

25 okt 2020, 15:12

Hades - Switch :switch:

Afbeelding

Na 38 pogingen, eindelijk uit de hel ontsnapt. Letterlijk.

Geweldige game, voor mij 10/10.
Prachtige graphics & sound, combat is heerlijk, controls goed en een tof verhaal, wat toch bijzonder is in een roguelike/light.
En ik zal het einde niet spoilen, maar nu begint het pas!
Ik zou zo door gaan naar het volgende potje. en het potje daarna en daarna enz enz ....
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Swey

26 okt 2020, 11:19

The Wolf Among Us ( Ps Vita)

Beetje een aparte ervaring was deze. Mijn tweede visual novel. Het spel verteld wat er gebeurt is nadat alle fabel personage zoals de big bad wolf en sneeuwwitje gedwongen vertrokken zijn uit Fabeltjesland en neergestreken zijn in het ruwe New York waar zij een heel ander bestaan leiden in de schaduwen van the Big Apple.
Op de Vita zijn de laad tijden abominabel, de audio begint voor de visual , de controls in actie scènes zijn bijna niet te doen door lag.
En toch vond ik het een super vette game. De comic book art stijl is fantastisch, donker en gritty en brengt de sfeer perfect over. De voice acting is geweldig goed gedaan en het verhaal is top geschreven en niet wat je zou verwachten. Een van de drie biggetjes rokend, vloekend en zuipend op je bank zien zitten en ik was hooked. De keuze die je kunt maken zijn heel divers , be as bad as you wanna be! Leuk feitje, deze Telltale game is na het sluiten en de doorstart van de studio voorbestemt om nieuw leven ingeblazen te krijgen, meerdere nieuwe seasons zouden er moeten komen. Ik kijk daar erg naar uit in ieder geval.
Voor de Vita een US physical exclusive, speel hem liever op de pc als je interesse hebt en flinke gameplay frustratie wil vermijden . Rond de 9 uur met naar mijn inschatting een goeie reply value door alle keuzes en gevolgen die eraan zitten.
kingoftherain

26 okt 2020, 11:37

Nooit helemaal begrepen waarom de naam zoveel afwijkt van de comic reeks of eventueel als ondertitel. Spel schijnt erg goed te zijn inderdaad.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
KillingRaptor

26 okt 2020, 11:43

The Wolf Among Us is inderdaad erg goed, heb hem zelf op de PS4 gespeeld en enorm van genoten. Heerlijke sfeer in die game ook! De comics zijn ook erg goed moest je daar interesse in hebben.
Afbeelding
Fing3r

26 okt 2020, 12:29

The Wolf Among Us is naar mijn mening ook het beste wat Telltale gemaakt heeft en hoop dan ook echt dat het vervolg ook echt uit gaat komen.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

26 okt 2020, 14:09

The Wolf Among Us is wat mij betreft ook de beste Telltale game. Misschien niet de leukste, dat is Tales from the Borderlands, maar wel de beste. Ook al ben ik inmiddels wel helemaal klaar met dit soort games, zou ik hier toch best een tweede seizoen van willen spelen.
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

26 okt 2020, 16:08

Ik adviseer wel een korte pauze voor RE3 remake. Die maakte toch wel iets minder impact bij mij en komt beter tot zijn recht als de glorieuze deel 2 even achter je hebt. Maar beste sinds RE4. Ik ben ook wel een fan van vooral RE2 over RE4 maar RE VII is toch ook echt wel een pareltje moet ik zetten! Maar als je die klassieke gameplay erg waardeert dan moet je ook echt beide Evil Within delen proberen. Deel twee vond ik ook nog hartstikke tof een paar jaar terug.
Shenglong83
Contacteer:

26 okt 2020, 19:42

Cat Quest 2 - Nintendo Switch :switch:

Afbeelding

Simpele topdown action RPG met een cute art style en als beste feature de mogelijkheid tot couch co-op.
Samen met m'n vrouw uitgespeeld, die helemaal geen gamer is.
En een aanrader dus voor als je iets makkelijks zoekt voor samen met je kind of partner.

Als hardcore gamer zal je hier misschien niet veel aan missen; Het is allemaal erg basic, al vind ik dat persoon niet zo erg.
Het was zeker niet slecht, net lang genoeg dat het niet saai werd (8 a 10 uur) en na 40 potjes Hades was dit wel een lekkere 'palate-cleanser'.
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Galious
Moderator
Moderator

27 okt 2020, 14:46

arjen1981 schreef:
Ik adviseer wel een korte pauze voor RE3 remake. Die maakte toch wel iets minder impact bij mij en komt beter tot zijn recht als de glorieuze deel 2 even achter je hebt. Maar beste sinds RE4. Ik ben ook wel een fan van vooral RE2 over RE4 maar RE VII is toch ook echt wel een pareltje moet ik zetten! Maar als je die klassieke gameplay erg waardeert dan moet je ook echt beide Evil Within delen proberen. Deel twee vond ik ook nog hartstikke tof een paar jaar terug.

Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat de RE3 remake eenzelfde impact zou kunnen hebben als RE2 zo kort na elkaar. Maar ik hoop ergens volgend jaar RE3 nog een keer op te pikken als die ook in prijs in gedaald, want het smaakt toch wel naar meer. De RE2 remake heeft zombies gewoon weer scary weten te maken en dat vind ik al een hele prestatie!

RE VII heb ik helaas niet kunnen spelen, en met VIII zal het hetzelfde zijn, vanwege het first-person perspectief. Maar The Evil Within wil ik nog wel eens proberen. Ik heb de eerste voor de Xbox 360, maar ik zou nu liever de PS4 versie spelen.
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

27 okt 2020, 15:35

Oja ik kan mij herinneren dat je dat eerder zij op het 1st person perspectief. Jammer inderdaad!
arjen1981

28 okt 2020, 10:15

Starwars Squadrons Playstation VR (PS4)
Afbeelding

Hele toffe game om in VR te spelen. Als kind was ik verzot op de Tie Fighter serie. En nu ik ook zelf wat ouder ben en minder tijd te besteden heb is Squadrons voor mij eigenlijk de ideale mix tussen simulatie en vlugge gameplay alle de Squadron games op de Gamecube. Helemaal in VR ongeacht de lage resolutie van PS VR is dit een mooie ervaring. Space sims lenen zich een stuk beter voor een cockpit mode dan een straaljager in Ace Combat of een wagen van Whipeout. Ook een paar potjes Multiplayer gespeeld en ook dat is echt wel gaaf gedaan. Er is een goede balans en als je Squadron samen speelt werkt het echt goed. Maar dat is voor mij weer het tijdsfactor waardoor ik er niet te veel uren in ga stoppen. Op naar de volgende game ;)
arjen1981

29 okt 2020, 08:08

Tetris Effect - PSVR (PS4)
Afbeelding
Prachtige game. Maar die laatste stage was wel even zwaar. Moest er echt op trainen. En merk je dat je steeds beter wordt.
RKR

29 okt 2020, 16:58

arjen1981 schreef:
RE3 Remake is een heel apart geval.

Ik ben een liefhebber van het origineel. RE3 Remake verandert wel heel veel dingen, en kwam op mij over als een kleinere game ook. Maar, de pacing van die remake is echt perfect. Ik heb hem 3x op rij uitgespeeld (Standard, Hardcore, speedrun op Amateur) en heb nog een save staan op nightmare. Die game heeft geen enkel saai moment en de gameplay is echt geweldig. Ik vind RE3 Remake toch wel heel vet hoor, ondanks dat er zoveel mist uit het origineel.
arjen1981

30 okt 2020, 08:52

Ja zeker. Ik vind deze ook nog altijd heel erg goed!
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

30 okt 2020, 10:25

Vanmorgen Crash Bandicoot 2 Remastered uitgespeeld op de PS4 :ps:

Afbeelding

anderhalf jaar geleden tot de 4e etage gekomen en daarna weggelegd. Na een paar keer game over gehad te hebben één level gegrind tot ik 99 levens had en heb het hiermee uitgespeeld. Crash heeft iets, het is supermooi gemaakt, soms vreselijk lastig, maar er is geen tijdsdruk als je het spel gewoon speelt. Het hielp mij om dat soms in een level tegen mezelf te zeggen: kijk ff hoe die dingetjes bewegen en neem daarna een beslissing. Als je vaak dood gaat krijg je toch een beschermdingetje bij de start en als je heel vaak doodgaat zelfs een dubbele :wink:
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”