Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

24 aug 2020, 15:12

Ik vond vooral de world building in God of War fantastisch, de overgang van Griekse mythologie naar Noorse mythologie was weer enorm goed uitgewerkt. Bracht echt het epische gevoel van de eerste God of Wars terug. Tegenover dat grootse en epische vond ik juist het intieme en persoonlijke karakter van de quest heel erg mooi en hoe de band tussen Kratos en Atreus zich ontwikkelt gedurende het avontuur. Na het verschrikkelijke God of War III was dit echt een redemption voor Kratos als character.

Gameplay technisch was het voor mij ook de combat die me erg is bijgebleven, geen hack 'n slash knoppen rammen meer maar veel gecalculeerder te werk gaan. Ik had er eerst mijn twijfels bij, maar het nieuwe combat systeem vond ik een enorme step up voor de serie. De combat shinet vooral in de optionele boss fights, met name die tegen de Valkyrie Queen, dat was de beste uit de hele game wat mij betreft.

De hub tenslotte vond ik ook echt wel wat toevoegen. Er waren genoeg interessante side-quests om me af te leiden van de aangewezen story paden :)
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

24 aug 2020, 17:07

Fing3r schreef:
24 aug 2020, 14:49
Wat mij wel steeds meer opvalt is dat ik van de grote tripple A titels vaak nog veel van het verhaal en de wereld kan herinneren maar van de gameplay veel minder, kijk maar naar games als The Witcher 3, God of War, The Last of Us Part 2, Uncharted, Halo, GTA enz. Allemaal goede games maar ze doen niets bijzonders op het gebied van gameplay, er zijn natuurlijk wel uitzonderingen zoals Breath of the Wild, Super Mario Odyssey en Half Life Alyx.
Wat The Last of Us Part 2 ben ik het daar niet helemaal mee eens kwa gameplay. Juist door het budget vind ik dat die in tegenstelling tot God of War ontzettend veel nieuw doet. Met nieuw bedoel ik wat andere games nog helemaal niet doen. Waar ik in Uncharted 4 nog heel duidelijk zag hier komt zo een gevecht want er licht allemaal ammo en ik zie precies waar ik achter kan schuilen was dat in The Last of Us Part 2 ineens helemaal weg. Het level design zit zo knap in elkaar dat je echt op elke plek in die wereld overall kunt schuilen. Achter hedendaagse objecten die je ook verwacht in de omgeving. Ipv duidelijk neer gazette muurtjes.

Het detail is ongehoord en voegt daardoor veel toe aan de gameplay. Je hoeft niet te vechten je kunt ook rennen en juist dat weg rennen en die intensiteit die daar door ontstaat kan ik niet opnoemen in een andere game. En dan een wereld die zo groot is met plekken waar je ook maar één keer komt is er geen andere game die ik heb gespeeld met zoveel detail voor soms maar een halfuur gameplay. Dat opzich voegt veel toe aan de gameplay.

Ook is de stealth dit keer echt wel goed. MGS V icm Sandbox doet het ook heel goed dus niks nieuws maar hoe jij de mutanten kunt inzetten tegen menselijke tegenstanders vind ik nieuwe en originele gameplay. Dit kun je helemaal links laten liggen maar kun je ook juist heel vaak inzetten. De vrijheid in de gameplay vind ik ver te zoeken in God of War.

Maargoed het is wat je zegt. Zo'n ervaring verschilt per persoon. Zo heft The Last of Us Part 2 ook veel haters. Jij niet natuurlijk.
Xenafan1985
Contacteer:

27 aug 2020, 01:25

Mortal Kombat 11 (Switch)

De story mode van deze is erg tof, maar de Switch had wel wat moeite om het allemaal goed eruit te krijgen. Ondanks dat toch erg tof om deze portable te spelen!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Fing3r

29 aug 2020, 01:22

Horizon Zero Dawn (PC)

Best wel een hele vette game, eigenlijk op alle vlakken een ijzersterke game. Het verhaal is boeiend, de gameplay is lekker, de muziek is pakkend, de voiceacting is zeer geloofwaardig. Ontzettend van genoten en kijk dan ook al uit naar het vervolg Forbidden West.

Afbeelding
Afbeelding
Xenafan1985
Contacteer:

29 aug 2020, 10:52

A Short Hike (Switch)

Wat een leuk klein pareltje is dit. Je bent er in een uur of 2 doorheen, maar de game is erg charmant en vertelt bovendien uiteindelijk ook nog een mooi verhaal. Aanrader!Afbeelding

Using Tapatalk
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 aug 2020, 10:56

Die lijkt mij ook zeer leuk, A Short Hike!
KillingRaptor

30 aug 2020, 10:57

Horizon Chase Turbo (Switch)

En we zijn er doorheen! Dit vond ik echt een hele vette arcade racer, heel tof om nog eens zo'n game te kunnen spelen. Zaten zeker lastige races in maar als je voldoende upgrades hebt vrijgespeeld wordt het allemaal wel wat meer haalbaar. Er zijn nog andere modes om te spelen maar dit is volgens mij wel de kern van de game, de world tour. Punten verzamelen om verder te raken op allerlei locaties in de wereld.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

30 aug 2020, 11:27

Afbeelding

Ik heb gisteravond twee Grand Prix’s uitgespeeld. Het was hard werken, maar mijn spatiebalk en ik hebben ons er doorheen geslagen.

😂
KillingRaptor

30 aug 2020, 12:23

OldSchool schreef:
Ik heb gisteravond twee Grand Prix’s uitgespeeld. Het was hard werken, maar mijn spatiebalk en ik hebben ons er doorheen geslagen.

😂
Misschien krijg je hier wel een PS2 voor! :lol:
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

30 aug 2020, 12:43

KillingRaptor schreef:
30 aug 2020, 12:23
OldSchool schreef:

😂
Misschien krijg je hier wel een PS2 voor! :lol:
Mocht dat zo zijn, dan doneer ik hem aan Kunstschilder :).
Xenafan1985
Contacteer:

30 aug 2020, 14:45

Mortal Kombat 11 - Aftermath (Switch)

Erg toffe story DLC met toch dik 3 uur aan nieuw verhaal en weer cutscenes zoals we dat van Mortal Kombat gewenst zijn de afgelopen jaren.Afbeelding

Using Tapatalk
Ok Impala!
Contacteer:

31 aug 2020, 14:09

De story mode van Dynasty Warriors 8 Xtreme Legends Definitive Edition (NS) uitgespeeld. Het duurde even voordat het klikte, maar toen zat ik helemaal in het verhaal van het Shu koninkrijk in het oude China! Je kunt het verhaal ook nog vanuit het perspectief van de andere koninkrijken spelen, wat ik zeker nog ga doen. Al met al een zeer uitgebreide hack & slash game, met een fijne gameplay loop en een interessant verhaal. Eigenlijk is er in de markt geen andere game die te vergelijken is met deze titels van Koei. Dynasty Warriors is zeker niet foutloos, maar als je into massale veldslagen met hack & slash actie bent, dan zul je je hiermee zeker vermaken! :smile:

Afbeelding
Swey

01 sep 2020, 00:26

Blasphemous , Switch

Wat een trip door verdorven mensen en verwrongen religieuze uitingen met uitspattingen van brutality zeg, holy hell! Dit is geen game voor de jongere gamers.
Blasphemous is een brutal 2D Soulslike/metroidvania achtige game.
Ik heb ondertussen na deze game en Salt and Sanctuary een soort haat/liefde verhouding het het genre ontwikkeld. Wat kan het frustrerend zijn als je voor de zoveelste keer dood gaat maar wat is het een awesome gevoel als dingen klikken en je met 0 damage door een boss heen blaast waar je letterlijk twee dagen mee bezig bent geweest om de patterns te leren kennen en tactics te testen. Ik snap nu denk ik wat “git gud “ echt inhoud.
Spel is niet zonder problemen, dingen als unavoidable attacks, enemies die je al aanvallen terwijl het scherm nog laad, de laadtijden überhaupt en behoorlijk problematische vertical grabbing issues voorkomen dat het spel legendarisch is. Pluspunten zijn de art,de storyline als je mee kan gaan in dit soort meer donkere, twisted verhaallijnen en de bossfights, man o man de bossfights ! Soms makkelijk, soms om gek van te worden.... tot het allemaal ineens klikt , en dan klikt het hard. Ineens zie je de matrix en snap je de hele dynamiek van de encounter. Best feeling ever! Aanrader voor mensen die van een uitdaging houden. Ben best trots dat ik deze uitgespeeld heb :)
arjen1981

01 sep 2020, 10:11

Nice Swey. Ik ben zelf ergens vast gelopen. Moet ik snel weer oppikken!
arjen1981

01 sep 2020, 10:37

Xeno Crisis PC

Afbeelding

Dit is echt een toffe game. O.a. ook uitgekomen op Megadrive en DC. Het gaat om een twin stick shooter alla Smash TV maar in een helle toffe setting. Lekkere graphics en knappe geluids effecten. Sinds Aliens niet weer zo'n fijn automatisch wapen geluid gehoord. Wel extreem moeilijk. Uiteindelijk gespeeld op Easy maar zelfs dan zie je dat de achivement slechts op 2,8% staat. En heb ik ook nog de bad ending ook. Het continue drankje blijkt een gif te zijn. Dus enkel zonder continue's te gebruiken zie je het goede einde. Onmogelijk voor mijn relfexen maar ook met de continue's is het een hele voldoening als je zover weet te komen.
Fing3r

01 sep 2020, 10:47

Swey schreef:
01 sep 2020, 00:26
Wat een trip door verdorven mensen en verwrongen religieuze uitingen met uitspattingen van brutality zeg, holy hell! Dit is geen game voor de jongere gamers.
Blasphemous is een brutal 2D Soulslike/metroidvania achtige game.
Ik heb ondertussen na deze game en Salt and Sanctuary een soort haat/liefde verhouding het het genre ontwikkeld. Wat kan het frustrerend zijn als je voor de zoveelste keer dood gaat maar wat is het een awesome gevoel als dingen klikken en je met 0 damage door een boss heen blaast waar je letterlijk twee dagen mee bezig bent geweest om de patterns te leren kennen en tactics te testen. Ik snap nu denk ik wat “git gud “ echt inhoud.
Spel is niet zonder problemen, dingen als unavoidable attacks, enemies die je al aanvallen terwijl het scherm nog laad, de laadtijden überhaupt en behoorlijk problematische vertical grabbing issues voorkomen dat het spel legendarisch is. Pluspunten zijn de art,de storyline als je mee kan gaan in dit soort meer donkere, twisted verhaallijnen en de bossfights, man o man de bossfights ! Soms makkelijk, soms om gek van te worden.... tot het allemaal ineens klikt , en dan klikt het hard. Ineens zie je de matrix en snap je de hele dynamiek van de encounter. Best feeling ever! Aanrader voor mensen die van een uitdaging houden. Ben best trots dat ik deze uitgespeeld heb :)
Inderdaad een geweldige game, niet perfect inderdaad maar de laadproblemen die jij noemt ben ik niet tegengekomen. De eerste keer de game opstarten duurt even maar daarna gaat het eigenlijk behoorlijk soepel. Wat ik wel ervaarde dat de game last kreeg van slowdown als je de game te lang had draaien, na een aantal keren een poos op standby te hebben gestaan liep de game ineens heel erg te stotteren en sloom te lopen.

In mijn ogen inderdaad één van de betere metroidvania's!
Afbeelding
Flozem

02 sep 2020, 08:38

Banner Saga (Switch)

Afbeelding

Minder leuk dan ik dacht dat dit spel zou zijn. Typisch spel in de categorie: te makkelijk, en plots een moeilijke eindbaas.

Borderlands 2 (Switch)

Afbeelding

Tja... je moet wat als je pc tijdens Borderlands 3 plots de geest geeft...

Icewind Dale incl Heart of Winter (Switch)

Afbeelding

Twee keer uitgespeeld op de Switch. Eén keer met een volledige party, en één keer solo met een Fighter/Mage/Thief multiclass. Die laatste run was makkelijker omdat je met alle multiclasses tegen level 30 uit komt, en alle goede items kan gebruiken.

Final Fantasy XII (Switch)

Afbeelding

Van genoten. Alleen het einde voelde wat ver gezocht.
arjen1981

02 sep 2020, 10:07

Icewind Dale :heart:
Galious
Moderator
Moderator

02 sep 2020, 22:40

Remnant: From the Ashes (PS4)
Heb me uitstekend vermaakt met deze toffe sci-fi Soulslike shooter. Scratched the itch just fine!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

06 sep 2020, 01:26

Wolfenstein II: The New Colossus (PC)

Fijne shooter die lekker wegspeelt en zo'n beetje de foutste game die ik in tijden gespeeld heb, geregeld met een glimlach de cinematics zitten kijken.

Afbeelding
Afbeelding
LesserMagic
Contacteer:

06 sep 2020, 17:30

Afbeelding

Afbeelding

Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom (PC)

Volgens Steam heb ik er ruim 182 uur op zitten, maar dat komt vooral doordat ik de game vaak idle liet staan wanneer m'n kingdom bezig was met researchen. Het bouwen van je kingdom vond ik nog het leukst aan de game. Ik stoorde me mateloos aan het feit dat het niet volledig gevoiced was. De kreuntjes en kreten die de personages slaken bij elke zin gingen me op een gegeven moment bijzonder de keel uithangen. En de lappen tekst las ik op een gegeven moment niet meer. De kinderlijke manier waarop het verhaal wordt verteld, hebben ertoe geleid dat ik het laatste gedeelte met een podcast aan heb zitten spelen. Na Final Fantasy XV is dit toch wel een paar grote stappen terug.

Also, je kan je kingdom pas echt volledig gaan uitbouwen als je de game hebt uitgespeeld. Raar, want er is na de endgame niks meer om door te spelen. De side quests zijn fetch quests zoals ze die 30 jaar geleden al hadden, dus daar doe je het echt niet voor.

Is het dan echt zo'n kutgame? Nee hoor, het ziet er heel mooi uit en de gameplay is prima (al soms wat 'cheap').
KillingRaptor

07 sep 2020, 20:25

Dust: An Elysian Tail (Switch)

En jawel, deze game voor de derde keer uitgespeeld en ditmaal was het de Switch versie. Wat blijft dit een prachtige game, iedere keer is het weer volop genieten voor mij! Een goede 10 uren over gedaan in zo'n 3 dagen tijd, worth every minute of it again. Ben ook echt blij dat ik deze fysiek heb op de Switch, is toch altijd veel toffer om doosje erbij te hebben en dan ben je ook zeker dat je de game altijd zal hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

07 sep 2020, 22:20

Odallus: The Dark Call (PS4)
Met wat meer polish was dit een hele toffe 8-bit-ish action adventure geweest, maar nu vond ik de game vooral frustrerend door de stroeve controls en iffy hit detection.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

09 sep 2020, 14:49

Deliver Us the Moon(PC)

Leuke game van Nederlandse bodem, oop een paar kleine bugs in het begin na heb ik heel erg genoten van de sfeer en het verhaal. Gameplay was jammer genoeg een beetje magertjes.

Afbeelding
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

10 sep 2020, 09:29

Link's Awakening (NS) is uit. Erg leuk om deze game na jaren weer eens te spelen. Leuke nieuwe toevoegingen en een prima Nederlandse vertaling. Wat me opviel was dat het dungeon design erg sterk is, ik vond ze stuk voor stuk leuk om door te spelen. Mijn favoriet blijft Dungeon 7. Minpuntjes waren dat de muziek nogal tam is, de framerate problemen en de verrassend lange laadtijden. Die laatste twee punten zijn eigenlijk echt niet iets voor Nintendo. Dus, dat heeft me wel verbaasd. Al met al echter een dikke aanrader voor iedereen om deze versie aan te schaffen als je into Zelda games bent. Link's Awakening staat na al die jaren nog steeds als een huis! :smile:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”