Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: Welke games speel je momenteel?

26 sep 2020, 17:19

HeatherGrace schreef:
26 sep 2020, 16:27
Metroid, 1986
Verder heb ik me één avondje gewaagd aan de originele Metroid, dan wel de NES Classics versie op de GameBoy Advance... maar nee. Nee. Nee. Gewoon nee.... Nee.

Afbeelding
Jammer, want ik vind de originele Metroid (samen met Super Metroid) juist zoveel sfeer hebben, ondanks de verouderde mechanics en graphics.

Zal denk ik ook wel met nostalgie te maken hebben. :smile:
KillingRaptor

26 sep 2020, 19:17

55 sterren in Super Mario 64, nog 15 te gaan voor ik het voor de laatste keer tegen Bowser kan opnemen. Maar man, die laatste levels zijn best een hel om sterren in te halen. De camera is er niet op vooruit gegaan. :lol:

God of War:
Spoiler: weergeven
Heb die black breath weggekregen en zit nu in de berg. Doe ook alle sidequests die ik tegenkom, vind ze wel vet om te doen.
Afbeelding
HeatherGrace

28 sep 2020, 09:58

synergy schreef:
26 sep 2020, 17:19
Jammer, want ik vind de originele Metroid (samen met Super Metroid) juist zoveel sfeer hebben, ondanks de verouderde mechanics en graphics.

Zal denk ik ook wel met nostalgie te maken hebben. :smile:
De muziek en de visuals hebben inderdaad een prachtige sfeer! Het zijn echter de kleine game design technische dingen die de game voor mij onspeelbaar maken. In AVGN stijl "If I can't duck and shoot anything on the ground, then why are most enemies on the ground!?" Daar kan ik nog wel mee leven, maar het áltijd starten met 30 health (van de minimaal 99) haalt voor mij de lol er helaas af. :unsure:
Afbeelding
TheDarkWanderer

28 sep 2020, 13:51

Ik ben net begonnen met COD: WWII op de PS4.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van de rest met deze game.
Grafisch ziet het er prachtig uit, maar ik heb soms het idee dat ik naar een interactieve film zit te kijken. En hoewel ik het verhaal wel een kans wil geven, zit je soms langer naar cutscenes te kijken dan dat het level uit de Campaign duurt.

Is dit de rest van de game ook zo, of is dit vooral het begin? Want met de MW2: Campaign Remastered had ik hier veel minder 'last' van.
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
The Legend of Zelda: Link's Awakening (NS)
Super Mario Advance 3: Yoshi's Island (GBA)
Call of Duty WWII (PS4)
kingoftherain

28 sep 2020, 15:13

KillingRaptor schreef:
26 sep 2020, 19:17
God of War:
Heb die black breath weggekregen en zit nu in de berg. Doe ook alle sidequests die ik tegenkom, vind ze wel vet om te doen.
Gaaf, dan heb je één van mijn twee favoriete momenten uit het spel gehad.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Ok Impala!
Contacteer:

30 sep 2020, 10:32

Nog altijd Etrian Odyssey IV, en dat zal nog wel even zo blijven. Wat een fantastische (lange) game! Ik ben zeer geduldig aan het spelen en dat betaalt zich uit in prachtige, spannende, game momenten. Toch nog een paar stappen verder exploreren? Of nu terug warpen naar het veilige dorp.... Oh No! Een reusachtige vijand heeft me ineens gezien en valt aan! Ruuuuuuuunnnn! Pffff... daar was ik me toch bijna al die toffe spullen kwijt geraakt die ik net gevonden had... Warp! :evil2:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 sep 2020, 13:14

Etrian Odyssey IV <3

Ik heb het volgens mij twee keer over die game gehad in de podcast en een heel topic over aangemaakt hier op het forum. Tot op de dag van vandaag is het mijn favoriete game in het genre al kwam Labyrinth of Refrain wel een klein beetje in de buurt. De volgende game in de serie is in ontwikkeling voor Switch maar we hebben er al heel lang niets meer over gehoord. Ik ben ook wel benieuwd hoe de mapping van de levels gaat worden zonder 2e scherm, voor mij had dat een grote bijdrage aan de ervaring. Auto-mapping voelt minder persoonlijk en minder exploratief.
Ok Impala!
Contacteer:

30 sep 2020, 13:44

Helemaal eens wat dat mapping betreft. Ik vermoed dat ze het scherm opsplitsen (links en rechts) en dat je rechts nog steeds je kaart kunt tekenen, alleen dan met de analoge stick, en met het touchscreen in handheld mode. Want zelf de kaart niet tekenen haalt inderdaad wel veel van de beleving weg. Het is juist zo heerlijk om stapje voor stapje alle geheime doorgangen te vinden en ze zelf te noteren op je kaart! :smile:
HeatherGrace

01 okt 2020, 10:18

Tomb Raider: The Action Adventure
Een paar avondjes een hele bijzondere game gespeeld, een Tomb Raider game waarvan ik denk dat bijna niemand weet dat ie bestaat: een DVD game! Ik verwachte er niet zo veel van, maar was eigenlijk best onder de indruk over hoe ze het in elkaar gezet hebben. Ze hebben gameplay opgenomen van Angel of Darkness en dat speel je door met quick-time events en hele overduidelijke exploration mechanics, maar alsnog erg leuk. Angel of Darkness heb ik nooit helemaal uitgespeeld dus dat maakte het ook leuk om er op deze manier doorheen te spelen.

Wel een beetje dubbel dat Lara haar onschuld van moord wil bewijzen, maar op haar reis onschuldige bewakers en politie agenten dood schiet. :dontknow:

Afbeelding
Afbeelding
Don Cannoli 79

01 okt 2020, 12:03

Oh dat is weer eens wat anders en idd nooit van gehoord. Ik heb er ff een YT filmpje van bekeken en eigenlijk lijkt het me niet eens heel slecht. Best knap gemaakt !
Don Cannoli 79

01 okt 2020, 12:13

Afbeelding

Eigenlijk pas morgen verwacht maar waarschijnlijk via een Hyperspace jump met warpspeed al vandaag bij mij op de mat gevallen.

Star Wars: Squadrons voor de PS4.
Ik heb ff snel een halve missie gespeeld en volgens mij ga ik dit wel leuk vinden :smile:
Ik ga vanmiddag snel m'n VR-headset ophalen die ik had uitgeleend aan m'n broertje want in VR lijkt me dit echt heel cool. Zeker met de Battlefront VR mission nog in m'n achterhoofd.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 okt 2020, 12:43

De trailer geeft mij iig X-Wing vibes, dat vond ik vroeger een hele indrukwekkende game voor MS-DOS.
TheDarkWanderer

01 okt 2020, 13:43

Don Cannoli 79 schreef:
Afbeelding

Eigenlijk pas morgen verwacht maar waarschijnlijk via een Hyperspace jump met warpspeed al vandaag bij mij op de mat gevallen.

Ik heb ff snel een halve missie gespeeld en volgens mij ga ik dit wel leuk vinden :smile:
Ik ga vanmiddag snel m'n VR-headset ophalen die ik had uitgeleend aan m'n broertje want in VR lijkt me dit echt heel cool. Zeker met de Battlefront VR mission nog in m'n achterhoofd.
Ik ben wel heel erg benieuwd of het ook indrukwekkend is zonder VR-headset. (Want die heb ik niet en ik ga hem voor de huidige generatie ook zeker niet meer aanschaffen)
Speelt momenteel:
Call of Duty WWII (PS4)
Ok Impala!
Contacteer:

01 okt 2020, 14:46

Super Mario Bros 35! Net de 1e plaats weten te halen. Erg leuk uitgevoerd en prima game om tussendoor eens op te pakken! :smile:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 okt 2020, 14:56

Ok Impala! schreef:
01 okt 2020, 14:46
Super Mario Bros 35! Net de 1e plaats weten te halen. Erg leuk uitgevoerd en prima game om tussendoor eens op te pakken! :smile:
Ik begrijp de regels geloof ik nog niet helemaal, ik heb het 1 keer gespeeld in mijn lunchpauze en werd 3e omdat de tijd afliep. Op basis waarvan werd bepaald dat ik 3e (van de 3 overgebleven spelers) werd? Aantal munten oid?
Ok Impala!
Contacteer:

01 okt 2020, 16:04

Nope. Als de tijd om is ben je af. De andere twee waren dus nog aan het spelen toen het voor jou stopte. Je moet constant zorgen dat je klok gevuld blijft. Dat doe je door items te pakken en vijanden te verslaan, dan krijg je er weer tijd bij. In principe kan het eindeloos doorgaan zolang er twee mensen overblijven met tijd op de klok.

Ps. Je zult ook het "tijd bijna om" muziekje gehoord hebben. In de run dat ik 1e werd verwarde mij dat nogal, omdat ik op dat moment nog meer dan 300 tellen op de klok had staan. Maar toen bedacht ik dat dit speelt omdat er nog maar 3 spelers in de race zijn, en het spel dus ieder moment afgelopen kan zijn. Dat bleek uiteindelijk ook juist te zijn. :smile:
kingoftherain

01 okt 2020, 16:16

Don Cannoli 79 schreef:
Afbeelding

Dat klinkt alvast goed. Ik hoop er morgen mee aan de slag te kunnen gaan. Headset ligt al klaar. :thumbup:
(niet waar hoor, ik moet hem nog aansluiten)

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Don Cannoli 79

01 okt 2020, 18:41

Apenheul schreef:
01 okt 2020, 12:43
De trailer geeft mij iig X-Wing vibes, dat vond ik vroeger een hele indrukwekkende game voor MS-DOS.
Ha, ja heel begrijpelijk. Voor mij is het Star Wars Arcade SEGA 32-X vibe.

TheDarkWanderer schreef:
Ik ben wel heel erg benieuwd of het ook indrukwekkend is zonder VR-headset. (Want die heb ik niet en ik ga hem voor de huidige generatie ook zeker niet meer aanschaffen)
Inmiddels heb ik hem ook in VR gespeeld en Ja dat vind ik een hele terechte opmerking. Ik denk dat het voor iedereen anders is natuurlijk maar voor mij is het echt een wereld van verschil. Precies dezelfde game maar compleet andere ervaring. Ik ga deze game alleen maar in VR spelen.

Ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat ik van mening ben dat elke game beter is in VR. Ben dus wel redelijk een VR-fanboy geloof ik :wink:
Don Cannoli 79

01 okt 2020, 18:44

kingoftherain schreef:
01 okt 2020, 16:16
Don Cannoli 79 schreef:
Afbeelding

Dat klinkt alvast goed. Ik hoop er morgen mee aan de slag te kunnen gaan. Headset ligt al klaar. :thumbup:
(niet waar hoor, ik moet hem nog aansluiten)
Ja heb hem nu ook in VR gespeeld. Toch wel een flink stukkie leuker !
Jij gaat hem dus ook in VR spelen , nice :perfect:

Have fun alvast !
kingoftherain

01 okt 2020, 22:21

Don Cannoli 79 schreef:
01 okt 2020, 18:44
Ja heb hem nu ook in VR gespeeld. Toch wel een flink stukkie leuker !
Jij gaat hem dus ook in VR spelen , nice :perfect:

Have fun alvast !
Ik ga dan sowieso beide modes uitproberen. VR lijkt me hiervoor uitermate geschikt. Moet nog even kijken hoe en of dat werkt met een Elgato. Bedankt en jij nog veel plezier.

Fing3r

02 okt 2020, 13:23

Ik heb hem ook al even in VR gespeeld, zo vet om echt het gevoeld te hebben dat je in de cockpit van een Tie Fighter zit. Maar in mijn sessie merkte ik wel dat ik nog wat met de settings moet gaan stoeien. Mijn schip vloog echt alle kanten op dat ik er gewoon misselijk van werd, als ik de gevoeligheid nog wat kan bijstellen moet het denk ik een stuk beter gaan. Ik had met Alyx in het begin ook vaak een wat misselijk gevoel en daar heb ik nu ook al geen last meer van, dus dit moet ook goed gaan komen :biggrin:
Afbeelding
Don Cannoli 79

02 okt 2020, 13:38

Ik ben ook gelijk in de Tie-fighter gesprongen. Ik had daar alleen wat ruzie met de camera waardoor ik na een paar wilde bewegingen steeds opnieuw moest calibreren. Slecht zicht naar buiten in zo'n Tie. Who knew?! In de X-wing gaat het me beter af.

Gelukkig wordt ik niet misselijk. In de VR mission van Battlefront kon ik daar nog wel eens last krijgen als ik een btje gek deed.
Mijn VR-legs zijn dus inmiddels volledig ontwikkeld. :smile:

Wel echt een lekker spelletje hoor !
LesserMagic
Contacteer:

03 okt 2020, 01:37

Afbeelding

Genshin Impact op de PC.
TheDarkWanderer

03 okt 2020, 02:02

Aangezien ik dit weekend op pad ben zal ik vooral Super Smash Brothers Ultimate af en toe spelen op de :switch:

Daarnaast zal ik proberen weer eens wat levels verder te komen in Toki Tori.
Speelt momenteel:
Call of Duty WWII (PS4)
OldSchool
Contacteer:

03 okt 2020, 08:22

TheDarkWanderer schreef:
03 okt 2020, 02:02
Aangezien ik dit weekend op pad ben zal ik vooral Super Smash Brothers Ultimate af en toe spelen op de :switch:

Daarnaast zal ik proberen weer eens wat levels verder te komen in Toki Tori.
Ik vond Toki Tori ook erg leuk, maar ik zit vast en kon het ook op Google niet vinden wat ik moest doen. Het gaat niet eens altijd om een puzzle, maar vooral na een level achterhalen waar je verder moet gaan...

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”