Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

Re: Nintendo Switch

17 sep 2020, 12:14

Hoe laat is de Direct eigenlijk?
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 sep 2020, 12:15

Ik sta erop dat Monster Hunter straks wordt aangekondigd.

@koekie om 16:00 geloof ik
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 sep 2020, 16:19

Apenheul schreef:
17 sep 2020, 12:15
Ik sta erop dat Monster Hunter straks wordt aangekondigd.
All Rise :kiss:
KillingRaptor

17 sep 2020, 16:29

Monster Hunter ziet er goed uit zeg! Die Palamutes vind ik echt awesome! En man, ik kreeg serieuze NiGHTS vibes bij Balan Wonderworld. Die ga ik ook in de gaten houden.

Edit:
I may or may not have pre-ordered that Ori collector's edition... Ziet er echt prachtig uit en ik wil deze games echt al lang eens spelen, hoor er zoveel goede dingen over altijd.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 sep 2020, 16:50

Afbeelding

Collector's Edition van Ori and the Blind Forest + Ori and the Will of the Whisps.
KillingRaptor

17 sep 2020, 16:52

Die ja! De doos waar alles in zit ook... Prachtig gewoon...

Afbeelding

Heeft zelfs een glow in the dark finish! Het moment dat ik dit zag in de Direct was ik al verliefd erop en ik heb de games nog niet eens gespeeld. :love:
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

17 sep 2020, 17:37

Wow, dat ziet er fantastisch uit! :party:

Is dat een exclusieve iam8bit release of ook ergens in Europa te bestellen?
KillingRaptor

17 sep 2020, 18:51

synergy schreef:

Normaal enkel iam8bit, ik heb hem alvast al daar besteld. Je kan wel verzendingskosten kiezen waarbij de douane meteen betaald is, omgerekend kwam ik uit op ongeveer €169 inclusief verzending.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 sep 2020, 19:07

De CE is volgens mij alleen via iam8bit, maar de games komen fysiek ook naar retail in normale edities.

synergy

17 sep 2020, 19:11

KillingRaptor schreef:
17 sep 2020, 18:51
synergy schreef:

Normaal enkel iam8bit, ik heb hem alvast al daar besteld. Je kan wel verzendingskosten kiezen waarbij de douane meteen betaald is, omgerekend kwam ik uit op ongeveer €169 inclusief verzending.
Thanks, ook besteld! Ben blij dat (beide) Ori(s) eindelijk buiten de Xbox/PC te spelen is en dit is ook een prachtige CE!
Sadist

17 sep 2020, 19:57

Mensen in Japan: man Animal Crossing is wel een sales kanon, wat kan Nintendo in 2021 daar tegenover zetten?

Capcom: hold my beer
KillingRaptor

17 sep 2020, 20:38

Sadist schreef:
17 sep 2020, 19:57
Mensen in Japan: man Animal Crossing is wel een sales kanon, wat kan Nintendo in 2021 daar tegenover zetten?

Capcom: hold my beer
Haha, echt hé! :lol:
Afbeelding
Swey

18 sep 2020, 00:24

Holy megabytes Batman ! Wat een Direct zeg!
Die monster hunter ziet er gaaf uit, die ga ik zeker in de gaten houden. Balan wonderworld ziet er ook interesting uit.
Dudes and dudettes, die Ori CE....../drool
Ik ben normaal niet zo van de collectors editions, vind ik meestal geldklopperij. Maar deze, twee physicals en al die andere goodies met wat toch wel een van de meest badass boxes ever is?wow wow wow. Direct besteld!
Carl2
Koningsdag Koning 2018
Koningsdag Koning 2018

18 sep 2020, 08:04

Super nice die Ori CE's maar voor mij helaas te prijzig..
Ok Impala!
Contacteer:

18 sep 2020, 09:09

Ik begrijp eerlijk gezegd erg weinig van Nintendo's marketing plan. Eerst maanden lang hele magere games aankondigingen, en dan nu ineens alles in een paar weken. En dan vooral nu een partner direct waar meerdere giga aankondigingen inzitten, terwijl de vorige eigenlijk nauwelijks iets noemenswaardigs had. Zouden ze dat nou niet iets handiger kunnen verdelen? :thinking:

Anyway, super mooie games komen er weer naar de Switch. Man oh man, met dat systeem ben ik over 10 jaar nog aan het gamen! :smile:
Koldur

18 sep 2020, 13:55

Ok Impala! schreef:
18 sep 2020, 09:09
Ik begrijp eerlijk gezegd erg weinig van Nintendo's marketing plan. Eerst maanden lang hele magere games aankondigingen, en dan nu ineens alles in een paar weken. En dan vooral nu een partner direct waar meerdere giga aankondigingen inzitten, terwijl de vorige eigenlijk nauwelijks iets noemenswaardigs had. Zouden ze dat nou niet iets handiger kunnen verdelen? :thinking:

Anyway, super mooie games komen er weer naar de Switch. Man oh man, met dat systeem ben ik over 10 jaar nog aan het gamen! :smile:
Denk ook niet dat dit was wat Nintendo voor ogen had, maar Corona heeft helaas bij Nintendo aardig wat negatieve effecten gehad. Blijkbaar een paar van die partners ook. Gelukkig krijgen we het nu, maar inderdaad wel veel tegelijk!
OldSchool
Contacteer:

18 sep 2020, 14:03

Zetten ze zich wel mooi op de kaart ten tijde van de launch aankondigen van ps en Xbox.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 sep 2020, 15:02

Gaijin Hunter (MH fans zullen hem wel kennen van zijn uitgebreide strategy-videos voor alle Monster Hunter games) geeft vrij uitgebreid zijn analyse van de trailer op youtube gezet. Monster Hunter Rise neemt een aantal features van Monster Hunter World Iceborn over maar voegt daar o.a. honden waarop je kan rijden, grotere werelden, meer verticaliteit en aireal attacks aan toe. Voor het eerst is MH duidelijk op Japan geinspireerd, specfiek oud-Shintoisme , en de game lijkt Engelstalige voice-acting te hebben. Het lijkt meer op een evolutie van Monster Hunter World dan van de oude mainline games.

Persoonlijk weet ik niet zo goed wat ik moet vinden van de open wereld, ik hield juist van de intense focus op combat uit de oude games. De setting spreekt me dan wel weer erg aan en de combat lijkt op soort een midden tussen Monster Hunter World en Generations. Op Tokyo Game Show gaan we meer van deze titel zien.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 sep 2020, 23:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joey

19 sep 2020, 17:13

Ik dacht: laat ik eens weer op het forum kijken en laten weten dat ik me prima vermaak met Super Mario 64, maar dat je wel kan merken dat het genre veel verbeteringen (vooral m.b.t. de camera) heeft doorgemaakt de laatste jaren. Terwijl ik door dit topic scroll om te lezen wat ik heb gemist erger ik me weer kapot aan de negativiteit van @koekiemonster... ("rom dump dit, rom dump dat" tot in den treure herhaald). Prima als je iets vindt, maar wijd er dan 1 post aan in plaats van het steeds weer te herhalen. Lol is er gelijk weer vanaf zo.

Afijn, die Ori limited edition ziet er inderdaad super vet uit!
Galious
Moderator
Moderator

19 sep 2020, 17:28

Nou, nou. Ik vind dit nu ook wel een beetje overtrokken en ongepast richting koekiemonster. Naar aanleiding van de eerste "rom dump" post ontstaat er een discussie, waar koekie ook gewoon aan meedoet. Niets meer en niets minder. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat alleen maar jubelposts zijn toegestaan.
nmkl pjkl ftmch
Joey

19 sep 2020, 18:11

10 posts in 3 dagen (van 1 persoon) waarin wordt geklaagd over ports/rom dumps etc en mijn reactie is overtrokken? Maar goed, ik ga hier verder niet meer op in. Wilde het gewoon even gezegd hebben.

Galious
Moderator
Moderator

19 sep 2020, 18:58

Als je je "weer kapot ergert" en "de lol er gelijk weer vanaf is" na 10 posts (die inhoudelijk echt wel meer bevatten dan alleen geklaag over rom dumps) van iemand in een verder heel normaal verlopen discussie die bijna 50 posts beslaat, noem ik dat een beetje overtrokken, ja. Dat wil ik dan even gezegd hebben. Verder kunnen we back to business en lekker genieten van de games :)
nmkl pjkl ftmch
Swey

19 sep 2020, 19:50

Weertje hé? ;)
Tom
Moderator
Moderator

20 sep 2020, 09:39

Lekker weertje inderdaad! :)

Ik snap de frustratie van Koekie over de rommetjes en de full price. Er is zeker vanalles aan de hand bij Nintendo, en het kan beter, maar het feit blijft dat wij graag die games spelen en ze ook blijven kopen :)

Natuurlijk zou Nintendo iets meer kunnen doen met de games maar van de andere kant is dit weer een service die ze verlenen aan ons. Er was nog geen bundel met de drie Mario titels op de Switch en die hebben ze ons gegeven. Dat het dan voor 60,- Euro is dat is dan gewoon de prijs. Ze krijgen het er gewoon voor verkocht en het geeft Nintendo weer flapjes om andere games te kunnen maken en zo een winstgevend bedrijf te blijven :) Ik zelf betaal graag die 60,- Euro voor deze drie mooie titels om ze te kunnen spelen op de Switch. Ik hoef dit niet te doen maar ik verwacht ook niet dat ze het ons voor 30,- gaan aanbieden. Vooral voor de fysieke game niet. De "limited release" is wel jammer. Ik denk toch dat ze het na die datum later wel weer opnieuw uitbrengen net zoals met de Nes mini toen. Zolang het goed verkoopt kan ik mij niet voorstellen dat Nintendo het niet blijft verkopen.

De drie games zijn opgepoetst en er is verder niet te veel aangepast maar dat is prima. Je kan ze zo spelen zoals ze toen gemaakt zijn alleen wat frisser en nu op de Switch met alle gemakken van dien. Ik had graag gezien dat ze een remake hadden gemaakt zoals bij Link's Awakening op de Switch maar nu ik de games even gespeeld heb ben ik blij dat ik ze ook kan spelen zoals ze in mijn geheugen zijn opgelagen met alle charmes die erbij komen. Ik zou het ook fantastisch vinden als Nintendo alsnog die titels besluit op te pimpen zoals met Link's Awakening en ja ik zou er graag 60,- per titel voor over hebben om ze te kunnen spelen :D

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”