Apple Arcade

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Apple Arcade

Berichtdoor OldSchool » 09 okt 2019, 14:30

Apple Arcade
Wat vinden we er van? Als Google met een streaming service komt, kan Apple natuurlijk niet achterblijven. Hoewel ik wel enige verschillen zie qua uitgangspunten.

Mijn Apple TV sprak over deze ontwikkeling na een automatische update, maar gaf ook aan dat je een Dual Shock 4 kon gebruiken om games te spelen. Nog even uitvinden of dat alleen geldt voor Apple Arcade of voor alle apps.

Dus... top of flop?

OldSchool

Re: Apple Arcade

Berichtdoor toejam » 09 okt 2019, 15:40

Persoonlijk zit ik niet zo te wachten op weer een platform waar games op kunnen. Ik heb de Apple TV 3, volgens mij is dat de eerste met TV OS en gebruik daar om precies te zijn twee apps op. Infuse voor mijn films en series en Disney+ zolang het gratis is. Maar er is een redelijke doelgroep die alles met 1 apparaat doet tegenwoordig dus als ze 'echte' games kunnen spelen op hun telefoon zal het die groep ongetwijfeld aanspreken. Ik had het gisteren nog even met iemand over Oceanhorn, dat is van origine natuurlijk ook al een mobiele game die pas later naar de consoles en handhelds gekomen is.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor waiwainl » 09 okt 2019, 20:22

How much can you play :)
Ik loop al achter met honderden retro games, laat staan next gen. Dus ik skip deze voorlopig totdat er een fatsoenlijke SHMUP voor is.

Bespeel de geschiedenis bij https://www.nationaalvideogamemuseum.nl in Zoetermeer.
waiwainl

Berichtdoor OldSchool » 09 okt 2019, 20:39

Ik denk ook dat het too much is. Als je overal een abonnement op moet nemen, dan wordt het alles bij elkaar alsnog een dure aangelegenheid. Ik heb nu nog Netflix, maar ik sluit niet uit dat deze er over niet al te lange tijd uit gaat. Het is dat de kids er nog veel gebruik van maken. Films keek ik al vrijwel nooit op Netflix en het serie aanbod vind ik niet meer zo overweldigend. Of ik ben serie moe, dat kan ook.

OldSchool

Berichtdoor koekiemonster » 09 okt 2019, 21:02

Het idee is goed, mits je geheel in het Apple eco-systeem zit. Dan kan je nu op al je devices voor een paar euro per maand degelijke games spelen (veelal ook met bluetooth controller, zoals de Playstation-controller).

Echter, die markt is vrij beperkt vermoed ik... Snap ook niet waarom Apple zo fors inzet op services. Ze zijn te laat en moeten dat accepteren. Daarnaast hebben ze ook geen legacy of IPs om te overtuigen...

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor OldSchool » 10 okt 2019, 15:08

Ze hebben wel een hele schare fan boys. Maar je mist inderdaad een trekker die iedereen over de streep trekt.

OldSchool

Berichtdoor Fing3r » 10 okt 2019, 18:33

De dienst is wel leuk bedacht en er zullen vast pareltjes voor verschijnen. Sakaguchi is ook met een project bezig wat er behoorlijk interessant uit ziet. Maar ik denk dat ik er nooit van gebruik ga maken.

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor MrSirius » 15 okt 2019, 23:30

Ik hoor goede dingen over het aanbod binnen Apple Arcade. Iemand al hands on ervaring?

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder