Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Re: Welke games speel je momenteel?

Berichtdoor Apenheul » 03 jul 2019, 00:02

Ja Horizon Chase Turbo is best leuk, volgens mij was er ook een fysieke uitgave van verschenen maar die vond ik veel te duur. Volgens mij heb ik de game een tijdje geleden voor een euro of 5 opgepikt in een sale en als 'palette cleanser' is het best een leuke titel inderdaad.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor OldSchool » 03 jul 2019, 08:09

Maandag avond een game avondje gehouden met Bomberman Live (Xbox 360) en Buzz Jr Robojam ( PS3).

OldSchool

Berichtdoor Pius » 05 jul 2019, 21:11

Galious schreef:Voor wat afwisseling van Hob heb ik een beginnetje gemaakt in de PS Plus freebie Horizon Chase Turbo. Erg leuke arcade racer, doet me denken aan de good ol' days met Top Gear op de SNES. Lekkere synthwave soundtrack ook :)

Afbeelding

Ik hoor hier (te) goede verhalen over. Is het echt zo goed als men zegt?

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor toejam » 05 jul 2019, 21:46

In afwachting van de eindbaas van Paper Mario TTYD ben ik vast begonnen aan Shantae op de Switch. Kijken of het me nu beter af gaat dan op de 3DS destijds.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor koekiemonster » 05 jul 2019, 21:58

Sterkte met die eindbaas pffff..

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Galious » 05 jul 2019, 23:01

Pius schreef:
Galious schreef:Voor wat afwisseling van Hob heb ik een beginnetje gemaakt in de PS Plus freebie Horizon Chase Turbo. Erg leuke arcade racer, doet me denken aan de good ol' days met Top Gear op de SNES. Lekkere synthwave soundtrack ook :)

Afbeelding

Ik hoor hier (te) goede verhalen over. Is het echt zo goed als men zegt?

Ik vind hem in elk geval echt heel tof. Het is een fantastische update van de Top Gear games op de SNES, dus als je daar nostalgie voor hebt, is het helemaal smullen. Maar het is sowieso een aanrader als je een lekkere no-nonsense arcade racer zoekt. Het gevoel van snelheid is heerlijk en de controls zijn spot-on. Ik vind het ideal om even ter afwisseling van een grotere game even loeihard over een paar tracks te sjeezen in Horizon Chase Turbo :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor arjen1981 » 07 jul 2019, 10:25

Geen nostalgie voor Top Gear direct maar wel de voorgangers zoals Lotus Turbo Challenge & Lotus Turbo Challenge 2 op de Amiga.

Top games zijn dat en zo ook Horizon Chase Turbo.

Zo ontzettend fijne gameplay dit. Wat mij betreft had deze game niet veel beter kunnen zijn!

Goede variatie op tracks en continue een drive om verder te gaan doordat je auto's, upgrades en banen unlocked.

Alleen op de soundtrack na die valt mij juist tegen. Beter was er een deal gesloten met één of meerdere bewezen synthwave artiesten in plaats van Barry Leitch. Ondanks zijn Video Game trackrecord.

Of neem een artiest als Myrone die een geweldige soundtrack neerzet bij Drift Stage.

Dit is de beste Plus game in tijden voor mij.
arjen1981

Berichtdoor synergy » 07 jul 2019, 11:16

Zojuist na vele keren opnieuw starten eindelijk Red Dead Redemption 2 uitgespeeld. Wat waren die twee laatste chapters ongelofelijk saai en overbodig!

Nu idd even mijn “palette cleanen” met Horizon Chase Turbo. :laugh: Kan wel wat fast paced actie gebruiken nu.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor arjen1981 » 07 jul 2019, 11:31

synergy schreef:Zojuist na vele keren opnieuw starten eindelijk Red Dead Redemption 2 uitgespeeld. Wat waren die twee laatste chapters ongelofelijk saai en overbodig!

Nu idd even mijn “palette cleanen” met Horizon Chase Turbo. :laugh: Kan wel wat fast paced actie gebruiken nu.

Dat vond ik juist van de eerste twee :)
arjen1981

Berichtdoor synergy » 07 jul 2019, 11:37

arjen1981 schreef:
synergy schreef:Zojuist na vele keren opnieuw starten eindelijk Red Dead Redemption 2 uitgespeeld. Wat waren die twee laatste chapters ongelofelijk saai en overbodig!

Dat vond ik juist van de eerste twee :)

De eerste chapter vond ik ook saai inderdaad, maar ik heb het over

Spoiler: weergeven
de epilogue. Rondhangen op de ranch, je huis bouwen, vissen, naar de bioscoop. Zo ontzettend saai... :thumbdown:

Overigens ben ik het met je eens over de soundtrack van Horzion Chase Turbo tot dusver. Dit is niet echt synthwave. :smile:
synergy

Berichtdoor arjen1981 » 07 jul 2019, 11:43

Ik vond het juist zelf wel een leuke afwisseling even. Helemaal deze song doet het hem:

Maar goed smaken verschillen en misschien had het bij mij ook wel te maken omdat ik Read Dead Redemption 1 nog wel fris in mijn geheugen had.
arjen1981

Berichtdoor synergy » 07 jul 2019, 13:27

arjen1981 schreef:Ik vond het juist zelf wel een leuke afwisseling even. Helemaal deze song doet het hem:

Maar goed smaken verschillen en misschien had het bij mij ook wel te maken omdat ik Read Dead Redemption 1 nog wel fris in mijn geheugen had.

Haha, dat zou kunnen. Ik heb die nooit gespeeld, maar ik las dat daar
het epiloog ook een belangrijk onderdeel van het verhaal was.
synergy

Berichtdoor Galious » 07 jul 2019, 23:01

Ik had de demo al gespeeld, maar nu Detroit: Become Human bij de PS Plus games van deze maand zit, ga ik er eens mee verder. Probability of succes schat ik niet zo hoog in, maar we gaan het zien :smile:

Afbeelding

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Pius » 07 jul 2019, 23:14

Galious schreef:Ik had de demo al gespeeld, maar nu Detroit: Become Human bij de PS Plus games van deze maand zit, ga ik er eens mee verder. Probability of succes schat ik niet zo hoog in, maar we gaan het zien :smile:

Afbeelding

Zou wel echt een game voor mij zijn denk ik. Laat me weten of jij hem enigszins te verdragen vindt :)

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Arvita » 08 jul 2019, 09:03

Onze zoon speelt nog steeds o.a. Minecraft op de PS3. We hebben hem een PS4 aangeboden en dergelijke, maar daar wil hij niets van weten. Vermaakt zich nog urenlang, heerlijk toch!

Arvita

Berichtdoor Apenheul » 08 jul 2019, 09:04

Afgelopen weekend heb ik Half-Life 2 gebinged; ik begon om een uur of 11 's avonds en ging om half 4 slapen, en de volgende ochtend heb ik toen nog een paar uur gespeeld tot de eindcredits over het scherm rolden.

Dragon Quest Builders 2 staat op het menu voor mijn aankomende reis naar Azië later deze maand, maar ik heb nog een staartje van deel 1 om uit te spelen. Ik zit ongeveer halverwege chapter 3 en moet een dorp bouwen voor koddige body builders die het liefst de hele dag in de sauna zitten.

Vanochtend speelde ik Final Fantasy VII in de trein en ben aan boord van het schip naar Costa del Sol.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 08 jul 2019, 18:55

Apenheul schreef:Afgelopen weekend heb ik Half-Life 2 gebinged; ik begon om een uur of 11 's avonds en ging om half 4 slapen, en de volgende ochtend heb ik toen nog een paar uur gespeeld tot de eindcredits over het scherm rolden.

Oh Half-Life 2 heb ik nog steeds niet gespeeld. Moet ik echt een keer gaan doen.

Ik speel ter voorbereiding op Blazing Chrome die deze week (11 juli) eindelijk uitkomt :thumbup1: Contra Hardcorps/Probotector op de Mega Drive en
Contra iii Alien Wars op de SNES mini. Als Blazing Chrome ook maar voor de helft zo goed is als deze 2 games ben ik zeker tevreden.

Afbeelding

Verder speel ik in de laatste uurtjes voor het slapen gaan Detroit: Become Human. Dit is geloof ik de 1ste Quantic Dream game die ik speel. Ik hou normaal niet van die langzame gameplay maar ik ben tot nu toe aangenaam verrast. En echt wel lekker om in de relax modus te komen voor het slapen gaan.
Don Cannoli 79

Berichtdoor Galious » 08 jul 2019, 19:16

Don Cannoli 79 schreef:Verder speel ik in de laatste uurtjes voor het slapen gaan Detroit: Become Human. Dit is geloof ik de 1ste Quantic Dream game die ik speel. Ik hou normaal niet van die langzame gameplay maar ik ben tot nu toe aangenaam verrast. En echt wel lekker om in de relax modus te komen voor het slapen gaan.

Het brengt mij niet in de relax modus. Ik wind me juist op vanwege de (onveranderd) zwaar irritante controls :laugh:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 08 jul 2019, 20:15

Galious schreef:Het brengt mij niet in de relax modus. Ik wind me juist op vanwege de (onveranderd) zwaar irritante controls :laugh:

Haha, ja ik kan me voorstellen als de controls bij de andere games van Quantic Dream ook zo waren dat het op een gegeven moment niet meer relaxed is :smile: Gelukkig is dit voor mij pas de eerste game van ze die ik speel.

Ik had voor ik begon in de opties de controls al op simpel gezet. Echt simpel en intuitief is het niet maar ik ben er nu wel aan gewend.[/quote]
Don Cannoli 79

Berichtdoor Ok Impala! » 09 jul 2019, 10:42

Ik ben nog steeds bezig met de Adventure Map van Hyrule Warriors. Bijna alle velden unlocked. Nog steeds op zoek naar de Dark Ruler! :thumbup1:
Ok Impala!

Berichtdoor Apenheul » 10 jul 2019, 10:27

Yakuza wordt behoorlijk uitgemolken maar gelukkig komt lijkt het echte meesterwerk van Nagoshi dan eindelijk weer een nieuw deel te krijgen. Super Monkey Ball is rated in Taiwan voor Switch, PS4 en PC.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Galious » 10 jul 2019, 22:48

Ik speel nog steeds Detroit: Become Human en het overheerlijke Horizon Chase Turbo. Ik kan niet echt in Detroit komen, het voelt als een eindeloze tutorial door de constante control prompts in beeld. De immersie wordt nog verder om zeep geholpen door de achterlijke besturing zelf, die nog net zo lomp en onintuïtief is als 9 jaar geleden in Heavy Rain. Ik ben alleen benieuwd hoe het verhaal zich verder ontwikkelt, maar een van de characters is al bijna Neo, dus dat gaat ongetwijfeld ook weer grandioos ontsporen zoals we van David Cage gewend zijn. Hij kan beter filmmaker worden en het gat opvullen dat Uwe Boll heeft achtergelaten :smile:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor LesserMagic » 13 jul 2019, 01:19

Afbeelding

Ik heb het origineel ooit kort op de Xbox 360 gespeeld. Nu een aantal uur erop zitten met de remaster op de PC. De controls zijn af en toe erg clunky, maar verder heeft het de tand des tijds goed doorstaan.
LesserMagic

Berichtdoor VikTris » 13 jul 2019, 01:29

Final Fantasy XIV weer opgepakt. Laatst kwam de nieuwe uitbreiding uit, ik kan er weer tegen aan.

Famicom / Saturn Verzamelaar
| Instagram Page | | Gamedev Page |

Join mijn GameDev discord!
Afbeelding
VikTris

Berichtdoor Shantomio » 14 jul 2019, 09:05

Inmiddels
Trover Save the Universe, Battlezone en Blood and Truth uit. Stuk voor stuk hele toffe games.
Als iemamd interesse heeft voor deze en een andere lading vr games dan mag je me PM en.
Trover was echt hilarisch en ik heb meerdere keren hardoplachend voor de tv gezeten. die game is echt heel tof geschreven.

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

VorigeVolgende