Het grote E3 2019 Topic!

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Re: Het grote E3 2019 Topic!

Berichtdoor kingoftherain » 11 jun 2019, 19:12

Collection Of Mana meteen van de eShop gedownload, dus ik weet wat ik de rest van de avond ga doen.

My life is a chip in your pile. Ante up!
kingoftherain

Berichtdoor Gozert » 11 jun 2019, 19:32

HeatherGrace schreef:
Dynamike schreef:
HeatherGrace schreef:Hoe dan?! Banjo- Kazooie ligt toch bij Microsoft?

Cuphead ook, en Super Lucky's Tail ook, maar die komt ook :)

Ja, precies. Dus wat heb ik gemist? :laugh:

Nintendo en Microsoft zijn maatjes geworden.
Gozert
Moderator

Berichtdoor arjen1981 » 11 jun 2019, 19:46

Dynamike schreef:
synergy schreef:Kom op, wie twijfelt er nog aan die remake? Wat een geweldige presentatie!

De tijd die ze aan de game hebben besteed inclusief de gameplaybeelden waren wel FF7 waardig. Eindelijk wat info en hoe het eruit ziet. Maar enthousiast ben ik er nog niet over. Wel mooi dat ATB erin zit, dat wel, maar ik werd nu al helemaal gek van dat vele geklets tijdens die gevechten. Alleen daarom al zou ik het kunnen skippen. Maar goed, er komt vast een demo (althans, dat hoop ik) en nog genoeg gameplay totdat de game uitkomt.

Ik ben ook wat bijgesteld na het zien van de nieuwe gameplay. De trailer die Sony ene dag eerder liet zien leek net op FFXV maar daar lieten ze de ATB en meer tactische combat niet zien. Dat maakt veel goed.
arjen1981

Berichtdoor arjen1981 » 11 jun 2019, 19:58

De Mana en Contra collections zijn gaaf.

Maar ook Animal Crossing en Luig's Mension 3 zien er goed uit. Links Awakening hadden we natuurlijk ook al veel van gezien maar een echt vervolg op Breath of the Wild is helemaal top. Moet direct denken aan Majora's Mask. Maar die kant zal het helaas wel niet op gaan.

arjen1981

Berichtdoor kingoftherain » 11 jun 2019, 20:05

HeatherGrace schreef:Hoe dan?! Banjo- Kazooie ligt toch bij Microsoft?

Afbeelding

kingoftherain

Berichtdoor koekiemonster » 11 jun 2019, 21:33

Microsoft is echt wel enorm tof deze generatie... controllers voor disabled gamers, 4k console voor diehard gamers, de beste controllers, zelf kleuren uitkiezen, de beste online abonnementen, eerlijk, fair en gewoonweg cool naar concurrenten, veel nieuwe studio’s, de beste backwards compatibility ever, laagste aanschafprijs (van de 3), veel sales et cetera.

Resultaat: iedereen in Europe en Azie haat ze. Volgens mij gaat het nooit meer goed komen....

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Fing3r » 12 jun 2019, 00:44

koekiemonster schreef:Microsoft is echt wel enorm tof deze generatie... controllers voor disabled gamers, 4k console voor diehard gamers, de beste controllers, zelf kleuren uitkiezen, de beste online abonnementen, eerlijk, fair en gewoonweg cool naar concurrenten, veel nieuwe studio’s, de beste backwards compatibility ever, laagste aanschafprijs (van de 3), veel sales et cetera.

Resultaat: iedereen in Europe en Azie haat ze. Volgens mij gaat het nooit meer goed komen....

Allemaal leuk en aardig, maar nu nog de games :party:

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Gozert » 12 jun 2019, 01:49

Tja, die valse start onder Don Matrick zijn ze niet meer boven gekomen. Microsoft stond al 2-0 achter na de initiële onthulling van de Xbox One en de PlayStation 4. Een hogere prijs voor een minder krachtige console vanwege de verplichte Kinect waar niemand op zat te wachten, verplichte online verbinding, geen ondersteuning voor tweedehands games, verschrikkelijk slechte PR... Tja, Sony hoefde eigenlijk niets bijzonders te doen. Op een aantal punten krabbelden ze al vrij snel terug, maar het kwaad was al geschied.

Onder Spencer heeft Microsoft goede stappen gemaakt en doet nu inderdaad heel veel toffe dingen (al zijn enkele van die dingen wel vrij recent). Het probleem van de Xbox One ligt vooral op gamesgebied, en laat dat nou de essentie zijn. De PlayStation 4 biedt vrijwel alles wat de Xbox One heeft (op Forza, Gears, Halo en wat kleinere titels na) en doet daar bovenop nog een flinke bak exclusives. De nieuwe studio's zijn nog maar vrij kort aan het werk, dus daar zul je pas echt wat gaan merken in de volgende generatie. Ik heb dus goede hoop voor de toekomst als ze zo doorgaan.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Fing3r » 12 jun 2019, 07:43

De reden dat ik niet snel een Xbox One of Scarlet zal gaan kopen is ook puur omdat ik een prima game pc heb staan en alle exclusives komen ook in de Windowsstore te staan. En de Xbox heeft wel een aantal toffe games maar de meesten hebben ook wel een beetje hun shine verloren (Halo, Gears en Fable)om een paar te noemen, het lijkt er in ieder geval op dat ze onder Spencer de neuzen weer de goede kant op hebben staan en dat ze hopelijk tegen de tijd van de Scarlet met een paar memorabele reboots of nieuwe franchises komen.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Apenheul » 12 jun 2019, 08:49

Ik vind Microsoft van de drie console suppliers verreweg het meest progressief en de enige met een visie voor de toekomst. Maar ik speel zoals fing3r zegt de meeste games op PC met de Game Pass en dat dat mogelijk is en ik niet per se meer consoles onder mijn TV hoef te hangen vind ik alleen maar positief.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Jalf » 12 jun 2019, 10:50

MS heeft het inderdaad zelf verknald bij veel gamers. Ik ben daar een mooi voorbeeld van. Ik speelde echt véél meer (en liever) op mijn mijn 360 dan op de PS3, maar toen de Xone werd onthuld ben ik keihard weggerend vanwege die door Steven opgesomde minpunten. En de One heeft gewoon te weinig (voor mij interessante) exclusives om een 'console voor er bij' te zijn. Het draait elk jaar weer om Forza, Halo of Gears of War. Rare stelt geen reet meer voor en de Japanse support is ook nagenoeg verdwenen. Zeker de exclusives.

Maar ook nu maken ze nog steeds vreemde keuzes. Zo'n 'All Digital' edition bijvoorbeeld. Net zo duur als een Xone S, niet kleiner of sneller of een nieuw model, maar zonder de mogelijkheid om (4k) Bluray films en fysieke games te spelen. Met het gegeven dat nieuwe digitale games nog altijd een tientje duurder zijn dan digitale en je op de gewone versie prima zelf de keuze kunt maken om alleen digitaal te kopen lijkt me dit echt een volstrekt overbodige Xone variant. Vervolgens kondigen ze anderhalf jaar voor de release al Scarlett aan met een hoop bombarie. Waarom zou ik met die kennis in het achterhoofd in vredesnaam nog een 450 euro kostende Xone X aanschaffen of investeren in een €180 kostende Elite controller?

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor Zach » 12 jun 2019, 11:26

synergy schreef:Kom op, wie twijfelt er nog aan die remake? Wat een geweldige presentatie!

Ik! Ik heb alleen flashy battle scenes gezien, geen exploratie. Toch wel iets wat belangrijk is in een RPG.

Square-Enix houdt ook iets achter over de game en de presentatie is vaag. FFVII remake komt op 2 discs, maar Midgar-segment is een volledige game? Huh? :confused1:

Episodisch of toch niet? Square-Enix weet het zelf ook niet. Wel kunnen we een collector's edition aanschaffen van de game, dit kunnen we dunnetjes over doen bij part 2, 3 en 4?

Ik zie alleen een goede marketing machine aan het werk, waar nu iedereen kan pre-orderen en dat straks de addertjes onder het gras ons om de oren vliegen.
Zach

Berichtdoor kingoftherain » 12 jun 2019, 12:11

Ik speel voornamelijk op Sony consoles en die van Nintendo en Microsoft koop ik vaak later voor de exclusives. Mijn Switch wordt regelmatig gebruikt, zeker nu Collection Of Mana uit is en als Cuphead fysiek uitkomt. Mijn Xbox One daarentegen, ligt behoorlijk stof te happen. Scalebound is niet doorgegaan, Tunic is nog niet uit en verder zijn er amper bijzondere exclusives. Jammer, want het apparaat zelf is volgens mij wel goed. Als ik ooit een 4k tv koop, kan ik hem als 4k blu-rayspeler gebruiken, dat wel.

kingoftherain

Berichtdoor arjen1981 » 12 jun 2019, 23:06

Voor de liefhebber. Gamespot is nu live met Yu Suzuki en Shenmue 3: https://youtu.be/6eEZ128M0KY

Edit: waardeloos interview...
arjen1981

Berichtdoor arjen1981 » 13 jun 2019, 08:10

Digital Foundry zoomed in op Next Gen project Scarlet graphics:
arjen1981

Berichtdoor VikTris » 13 jun 2019, 20:16

Ik weet niet hoe het speelt, maar Contra Rogue Corps zag er echt héél matig uit zeg..

Famicom / Saturn Verzamelaar
| Instagram Page | | Gamedev Page |

Join mijn GameDev discord!
Afbeelding
VikTris

Berichtdoor EveryBitGamer » 13 jun 2019, 20:35

wat heb ik genoten tot nu toe,

- Pokemon
- Jedi Fallen Order
zijn de games waar ik bijzonder naar uit kijk, voor 2020 is dat in ieder geval Lego Star Wars en Watchdogs en dan nog BOTW2 in de verre toekomst. het ziet er rooskleurig uit :)

Een webshop zonder NES is als een slager zonder mes ~ JokerJur 2015
BB zonder Tom is als een emulator zonder rom! ~ JokerJur 2015
EveryBitGamer

Berichtdoor Ok Impala! » 13 jun 2019, 22:11

kingoftherain schreef:Collection Of Mana meteen van de eShop gedownload, dus ik weet wat ik de rest van de avond ga doen.

Haha! Toen ik deze aankondiging zag moest ik meteen aan jou denken omdat je hier zo op zat te wachten. Ik hoop dat je ervan geniet? Is de vertaling van SD3 goed? :smile:
Ok Impala!

Berichtdoor Apenheul » 14 jun 2019, 08:24

Astral Chain blijkt een hele andere game dan ik oorspronkelijk dacht. Het is geen lineaire actie game maar veel meer open. Het combat systeem ziet eruit als het beste wat ze sinds Wonderful 101 hebben gemaakt.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Jalf » 14 jun 2019, 09:55

Op de opvolger van de Switch kunnen we in ieder geval BotW 2 en Metroid Prime 4 spelen. En Pikmin 4!

Dat uitstel bij Nintendo begint inmiddels wel vervelende vormen aan te nemen. Nu ook weer Animal Crossing. Bij elke grotere game is het weer bingo. Yoshi, Odyssey, BotW, Metroid.. aan de andere kant. liever een goeie uitgestelde game, dan een gerushte met minpunten.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor Apenheul » 14 jun 2019, 11:05

Was Super Mario Odyssey uitgesteld?

Het uitstellen van Metroid Prime 4 en Animal Crossing kan ik persoonlijk alleen maar toejuichen. Ze doen dat om de juiste redenen en zijn er buitengewoon transparent over.

Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Gozert » 14 jun 2019, 11:30

Jalf schreef:Op de opvolger van de Switch kunnen we in ieder geval BotW 2 en Metroid Prime 4 spelen. En Pikmin 4!

Dat uitstel bij Nintendo begint inmiddels wel vervelende vormen aan te nemen. Nu ook weer Animal Crossing. Bij elke grotere game is het weer bingo. Yoshi, Odyssey, BotW, Metroid.. aan de andere kant. liever een goeie uitgestelde game, dan een gerushte met minpunten.

Ik wil net zeggen. Ik zit niet te wachten op Assassin's Creed: Unity, Fallout 76 of Anthem praktijken (op of iets mindere schaal Knights of the Old Republic 2 en Fallout: New Vegas; games die wel goed waren, maar meer potentie hadden zonder rush).
Gozert
Moderator

Berichtdoor kingoftherain » 14 jun 2019, 12:52

Ok Impala! schreef:
kingoftherain schreef:Collection Of Mana meteen van de eShop gedownload, dus ik weet wat ik de rest van de avond ga doen.

Haha! Toen ik deze aankondiging zag moest ik meteen aan jou denken omdat je hier zo op zat te wachten. Ik hoop dat je ervan geniet? Is de vertaling van SD3 goed? :smile:

Voorlopig bevalt het wel. Ik had de fanvertaling jaren geleden al eens bijna helemaal doorgespeeld, dus in grote lijnen is het wel een beetje hetzelfde natuurlijk.

kingoftherain

Berichtdoor Zach » 14 jun 2019, 19:50

Trials of Mana ziet er ook goed uit, zou het de DQXI-engine zijn?
Zach

Berichtdoor arjen1981 » 15 jun 2019, 16:52

Misschien toch ook nog wel een interessant is Remnant:

Wekte wel mijn interesse deze E3 tijdens de PC gamer presentatie. Dit is ook wel een duidelijke video uit April van Gamespot:
arjen1981

VorigeVolgende