Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2019?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2019?

Berichtdoor Fing3r » 21 feb 2019, 07:03

Galious schreef:
Fing3r schreef:Shadow of the Tombraider uitgespeeld, waardig einde voor deze trilogy. Geen uitzonderlijke game, maar gewoon lekker op avontuur met leuke puzzels en aardige combat.

Graag ook even het platform erbij vermelden, maar zo te zien is dit PC?
Aangepast

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor toejam » 21 feb 2019, 22:04

Afbeelding

Afbeelding

Net met een uurtje plezier een oude klassieker herbeleefd op de Vita. Another World 20th anniversary edition voor wie de screenshots niet kent. Krijg bij die eindscene gewoon weer kippenvel als ik terugdenk aan de digitized pc honker muziek waar ik deze game de eerste keer mee beleefd heb.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Galious » 22 feb 2019, 13:30

Grim Fandango Remastered (PS4)

Afbeelding

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 22 feb 2019, 13:42

Juist, goed bezig!!
Spoiler: weergeven
Ik zit nog steeds in year one
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Galious » 22 feb 2019, 13:47

Je bent toch niet alweer vergeten dat je kunt rennen, he? :tongue1:

In het Club Button Bashers zal ik nog even terugkomen op mijn ervaringen :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 22 feb 2019, 13:47

Parascientific Escape Gear Detective voor 3DS.

Afbeelding

Dit is het vervolg op Parascientific Escape Cruise in the Distant Seas maar tot nu toe zie ik geen directe link met die game. Het is een soort mini-999 waarin je (in dit geval in een detective setting) regelmatig opgesloten raakt in een kamer en moet zien te ontsnappen door puzzles op te lossen. Het is wel minder dan het vorige deel en de puzzles waren niet altijd interessant.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Fixumi » 24 feb 2019, 21:20

Mijn eerste spel op de PS4 uitgespeeld: Resident Evil 4

Afbeelding
Fixumi

Berichtdoor Galious » 26 feb 2019, 15:49

Rogue Aces (PS4)

Verrassend leuke en verslavende shoot 'em up, al wordt het wel een beetje repetitief in de 100 missies durende campagne.

Afbeelding

Afbeelding

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Fixumi » 02 maart 2019, 18:41

Naast de GC en PS4 nu ook op de Wii Resident Evil 4 uitgespeeld.
Echt een aanrader voor elke console!
Met de Wii heb je andere controls dan op de andere systemen, het was even wennen maar ook een erg leuke ervaring.
Afbeelding
Fixumi

Berichtdoor Ok Impala! » 05 maart 2019, 12:27

Radiant Historia: Perfect Chronology

Wauw! Het was alweer een tijd geleden dat ik zo onder de indruk was van een game! Ondanks dat ik Radiant Historia al een keer uitgespeeld had op de DS, wist deze 3DS remake me weer volledig te grijpen.

Wat dit voor mij één van de beste JRPGS ooit maakt is het sterke script, de geweldige muziek en het snelheid van de game. Het doet me in dat opzicht sterk denken aan klassiekers als Chrono Trigger en Final Fantasy VI. Wat de ontwikkelaars zeer goed voor elkaar hebben gekregen is om geloofwaardige dialogen te maken, die ook nog eens relevant zijn. Ik ben afgelopen jaar gestopt met verschillende JRPGs gestopts omdat er veel te veel zinloos gezwam in verwerkt zat. In Radiant Historia wordt ook heel wat gepraat, maar het is vrijwel allemaal logisch en relevant binnen de context van de scenes. Daarnaast neemt het script zichzelf ook serieus waardoor de typische anime "humor" achterwege blijft. Het overall plot heeft de nodige complexiteit doordat verschillende tijdlijnen door elkaar lopen, maar dat weet de game zeer overzichtelijk te presenteren, met talloze geheugensteuntjes. Ik was nu de 2e keer weer net zo geboeid door alle gebeurtenissen waardoor je constant verder wil spelen.

De soundtrack is geschreven door Yoko Shimomura. Dit is mijn favoriete soundtrack van haar. Het mooie is dat in de 3DS versie de kwaliteit van de samples opgeschroefd kon worden, waardoor de muziek nog beter klinkt dan op de DS. Daarnaast zijn er ook een paar toffe nieuwe tracks toegevoegd. Moet je horen, hiermee begint de game... dat is toch fantastisch?! :smile:

En dan natuurlijk de snelheid van de game. Geen laadtijden, snelle animaties, je karakter beweegt snel over het scherm, een snel batte-system, geen random encounters én daarnaast de mogelijkheid om zichtbare vijanden altijd te ontwijken. Ook geeft de game je een zeer uitgebreide fast-travel mogelijkheden waardoor je nooit lang moet lopen. In dat opzicht voelt het echt hetzelfde als wanneer je nu weer een SNES game opstart en verbaasd bent over hoe snel alles gaat.

Ik ben ook zeer positief verrast door alle nieuwe content in de 3DS versie. Veel reviews gaven je de indruk dat er niet zoveel nieuwe content te vinden was, maar er zitten ca 150 extra nodes in deze versie. Als je bedenkt dat de oorspronkelijke game 236 nodes in totaal had, dan kom je toch zeker op meer dan 50% extra content. Daardoor was er ook als terugkerende speler vanalles te ontdekken. Het leukste was het om de nieuwe content meteen te spelen zodra deze zich aandiende in de game. Op die manier gaven de nieuwe quests op een natuurlijke manier aanvulling op de andere verhaallijnen.

Het moge duidelijk zijn dat ik zeer enthousiast ben over Radiant Historia: Perfect Chronology. Als je van JRPGs houdt, koop dan zeker deze game. Je kunt sowieso een gratis demo (ca 6u aan content) downloaden in de 3DS e-shop om 'm uit te proberen.

Nu ik 'm volledig uit heb, is het weer zoeken naar een soortgelijke game. Persoonlijk heb ik m'n hoop gevestigd op The Alliance Alive en Octopath Traveler. Hebben jullie nog andere tips voor soortgelijke games? :smile:

Afbeelding
Ok Impala!

Berichtdoor Apenheul » 05 maart 2019, 18:38

Ok Impala! schreef:Radiant Historia: Perfect Chronology

Wauw! Het was alweer een tijd geleden dat ik zo onder de indruk was van een game! Ondanks dat ik Radiant Historia al een keer uitgespeeld had op de DS, wist deze 3DS remake me weer volledig te grijpen.

Wat dit voor mij één van de beste JRPGS ooit maakt is het sterke script, de geweldige muziek en het snelheid van de game.

Helemaal mee eens :thumbup:

Voro mij was met name het battle systeem erg leuk, wanneer je Aht in je party krijgt tenminste.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 05 maart 2019, 18:41

Grim Fandango Remastered op de Switch.

Afbeelding

De opname van Club Button Bashers 2 laat nog een tijdje op zich wachten, maar ik heb de game iig alvast uitgespeeld en aantekeningen gemaakt :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Swey » 09 maart 2019, 23:37

Bit Dungeon Plus op de Vita

Afbeelding

Een rogue-like game, beetje een middelmatige dit. Er is geen verhaal behalve dat je geliefde vermoord is en je wakker wordt in een Dungeon. Je kunt een mêlee aanval doen, Magic en verdedigen. View is 3/4 top doen a la Zelda. Vervolgens vecht je je door de rooms die helaas allen op elkaar lijken om bij een boss uit te komen. In de tussentijd kun je gear upgrades vinden in chests die droppen of je kunt ze kopen is een shop waarvan de deur at random verschijnt in een room. Lastige is dat stats etc niet uitgelegd worden . Bijv van crit wordt niet gezegd waar deze stat van afhankelijk is of invloed op heeft. Dit is ook nergens goed terug te vinden. Enemies zijn per Dungeon in ruwweg vijf smaken en dat is het. Elke Dungeon Floor heeft wel een thema met andere enemies. Was echt hit or miss hoe een run ging afhankelijk van je gear drops. Ga je dood, is alles weg en begin je vanaf nul zoals het gaat in een rogue game. Heb er best nog een uur of tien ingestopt. Toen kreeg ik het gear en upgrade systeem pas goed door, maar was ik het spel eigenlijk al zat. Aangezien ik een hekel heb om games af te kappen besloot ik nog een keer een run te proberen. Deze was gelukkig succesvol, anders was ik gestopt met het spel. Voor fans van het genre een “ mwah” middenmoter. Voor mensen die nog nooit een rogue-like gespeeld hebben is Rogue Legacy een veel beter begin punt. Erg jammer want met wat tweaks en überhaupt meer dan twee zinnen verhaal met minieme uitleg mbt stats was het een veel beter spel geweest. Mijn advies is om deze digitaal in de sale te kopen als je hem wilt proberen, tis niet de prijs van een physical waard.
Swey

Berichtdoor Fing3r » 10 maart 2019, 10:55

Afbeelding

Hollow Knight op de Switch uitgespeeld! Wat een ongelooflijk vette game, staat met gemak in mijn top 10 beste games ooit denk ik.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Vaktix » 10 maart 2019, 20:19

Fing3r schreef:Afbeelding

Hollow Knight op de Switch uitgespeeld! Wat een ongelooflijk vette game, staat met gemak in mijn top 10 beste games ooit denk ik.

Voor mij echt wel op #1. Wat een ervaring :beg:

Space? SPAAACE!
Vaktix

Berichtdoor Ok Impala! » 12 maart 2019, 09:21

DDR: Hottest Party 3 (Wii)

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Ok Impala! op 12 maart 2019, 14:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Ok Impala!

Berichtdoor Galious » 12 maart 2019, 13:44

Ok Impala! schreef:DDR: Hottest Party 3

Graag even het platform erbij vermelden :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor toejam » 12 maart 2019, 13:52

Afbeelding

Dit is het einde van de Arcade Mode van Street Fighter x Tekken op de Vita. Ik heb hem uitgespeeld met Cammy en Nina.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Theo79 » 12 maart 2019, 14:06

toejam schreef:Afbeelding

Dit is het einde van de Arcade Mode van Street Fighter x Tekken op de Vita. Ik heb hem uitgespeeld met Cammy en Nina.

Netjes Toejam. Ik heb als fighting game fan hem nog nooit uitgespeeld, maar ja ik speel dan ook liever online tegen andere mensen zoals je al weet.
Theo79

Berichtdoor Ok Impala! » 12 maart 2019, 14:26

Galious schreef:
Ok Impala! schreef:DDR: Hottest Party 3

Graag even het platform erbij vermelden :)

Check, aangepast! (Wii). :smile:
Ok Impala!

Berichtdoor gekkehenkie » 13 maart 2019, 14:47

Kung Fu Panda: Legendary Warriors uitgespeeld op de DS. Het is een beat 'm up waarbij naast Po ook Tigress een speelbaar karakter is. Erg saai en repetetitief. Er zijn maar enkele verschillende vijanden en complete levels worden soms herhaald met iets andere vijandindeling. Camerastandpunten zijn soms zo slecht dat complete gevechten verdwijnen achter de voorgrond.

Ik wilde nog alle achievements halen maar één ervan is: 'sync je DS met de Wii', dan weet je wel een beetje het niveau :tongue3: .

Kung Fu Panda: Legendary Warriors (NDS)
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor synergy » 15 maart 2019, 12:25

Devil May Cry 5 (PS4)

Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor Galious » 15 maart 2019, 14:23

A Hole New World (PS4)

Aardige retro-inspired action platformer. Er wordt niet veel interessants gedaan met de normal world/upside-down evil world gimmick en de level design in de laatste 2 stages is behoorlijk obnoxious, maar voor de 2,99 die de game momenteel in de PS Store kost is het zeker wel een kijkje waard.

Afbeelding

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Nutsy-Gutsy » 15 maart 2019, 16:02

Vandaag World To The West uitgespeeld op PS4. Deze game speelt zich af in dezelfde wereld als Teslagrad, een game die ik ook met veel plezier gespeeld heb. Ik was deze game al in 2017 begonnen, maar die is toen door de release van een andere game blijven liggen.

Afbeelding

Mijn collectie: http://nutsygutsy.wix.com/collection (work in progress)
Nutsy-Gutsy

Berichtdoor Galious » 16 maart 2019, 22:36

Minit (PS4)

Link's Awakening meets Half-Minute Hero. Erg leuke game!

Afbeelding

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

VorigeVolgende