PS Vita topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Re: PS Vita topic

Berichtdoor OldSchool » 29 apr 2018, 19:57

Het was inmiddels al gelukt :)

Deze maand was het qbert, leuk voor de retro gamers!

OldSchool

Berichtdoor haka77 » 16 mei 2018, 10:08

*snik*

https://kotaku.com/sony-ends-production ... 1826060406

(Gelukkig komen er nog games uit Azië en hopelijk gaan LRG, Iam8bit, Vblank etc daar produceren)

Afbeelding
haka77

Berichtdoor Swey » 16 mei 2018, 12:11

Nou er kwam wel een traantje uit ja! Ben blij dat ik als een gek physicals heb aangeschaft het afgelopen half jaar, prijzen zullen over een jaar wel niet te hakken zijn.
Swey

Berichtdoor Apenheul » 16 mei 2018, 17:15

LRG heeft dit jaar nog 11 games in de pijplijn voor Vita waarvoor codes al aangevraagd zijn, en probeert nog zo'n 30 projecten erdoor te drukken.

haka77 schreef:(Gelukkig komen er nog games uit Azië en hopelijk gaan LRG, Iam8bit, Vblank etc daar produceren)

Dat is misschien wel mogelijk als ze een office openen in Azië, maar ik verwacht niet dat ze dat gaan doen eerlijk gezegd.

Shmupz schreef:Zijn er ergens nog nieuwe vita's te koop? De vita van mijn beste maatje is overleden. :-(

Ik heb ze al heel lang niet meer in winkels gezien en op amazon zie ik ze momenteel alleen via resellers. Ik denk dat het lastig wordt :/
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Shmupz » 16 mei 2018, 17:25

Zijn er ergens nog nieuwe vita's te koop? De vita van mijn beste maatje is overleden. :-(
Shmupz

Berichtdoor haka77 » 16 mei 2018, 18:05

Shmupz schreef:Zijn er ergens nog nieuwe vita's te koop? De vita van mijn beste maatje is overleden. :-(

Play-Asia heeft ze volgens mij nog

Afbeelding
haka77

Berichtdoor Shmupz » 16 mei 2018, 18:09

@haka77

Even kijken. Dank voor de tip. :-)
Shmupz

Berichtdoor Jalf » 17 mei 2018, 15:11

Marktkauf hier over de grens had er vorige maand nog eentje liggen. Ook twee nieuwe Wii U's trouwens. Helaas nog wel voor een fors bedrag.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor Swey » 16 nov 2018, 11:39

Nav een bericht van Tom eens kijken of deze topic iets actiever kan aangezien steeds meer BB’ers aangeven op beurzen en in het algemeen steeds meer naar de Vita te kijken als handheld en onderdeel van de verzameling.

Voor mensen die onbekend zijn met de PS Vita:
Het is een zeer krachtige handheld die alleen recent voorbijgegaan is door de Switch in power van wat ik heb gelezen ( ben geen techie).
De Vita heeft naast D-pad en gewone buttons ook dual analoog sticks, L1 en R1 buttons en front en back ( jawel, aan de achterkant van de console) touchscreens.
Het is ook een van de weinige handhelds waar je een OLED screen kan krijgen, werkelijk prachtig, de kleuren spatten van het scherm af. Dit geld echter alleen voor de eerste generatie Vita; de 1000 of Fat. De tweede generatie, 2000 of Slim, heeft een LCD screen.
Verdere verschillen:
- de 1000 heeft een kwalitatief veel stevigere bouw dan de 2000, maar is hierdoor wel wat dikker en zwaarder. Al heb ik daar zelf nooit hinder van ondervonden.
- de 1000 heeft een proprietary charger cable,deze zijn berucht om draad breuk op termijn, dus wees er voorzichtig mee, zijn prijzig om te vervangen! De 2000 maakt gebruik van een gewone micro USB cable, dus minder problemen met breuk en goedkoop te vervangen.
-de 1000 heeft ongeveer 5-6 uur battery life, de 2000 pakt een uurtje meer
- de 1000 heeft geen intern geheugen, de 2000 heeft meen ik 1 GB intern geheugen

Peripherals:
Vaak gehoord probleem met handhelds is dat mensen kramp krijgen bij lange sessies. Er zijn legio grips te verkrijgen, veelal wisselende kwaliteit. Van normale grips zonder knoppen tot grips met L2-R2 en zelfs L3-R3 buttons.
In mijn ervaring zijn Button grips van Hori van goede kwaliteit. Zeker voor button grips voor de 1000 Vita geld; get ‘em while you can, ze worden steeds moeilijker te vinden. Play-Asia heeft nog stock.
Charging docks zijn er ook, voor de 1000 zijn deze uitermate duur; €60 gemiddelde prijs. Er zijn er weinig van geproduceerd voor een console die in het Westen reeds als niche beschouwd werd. Voor de 2000 zijn ze er, alleen kan ik geen prijs indicatie geven aangezien ik alleen 1000 Vita’s heb.
Memory cards zijn de grote shitkicker van Sony. Ze zijn proprietary en enorm duur, 32Gb kost nieuw in de winkel snel €70,-, als je ze al nieuw kunt vinden. Tweedehands cards dalen nauwelijks in prijs tenzij je geluk hebt. Gewone sd cards zijn te gebruiken, maar alleen bij een gehackte Vita met software en een SD2VITA adapter.
De Vita heeft een enorme library, naast mega veel indie games heb je via PSN ook PSP en PSX Classics, deze kunnen allebei op de Vita gespeeld worden. Daarnaast beschikt de Vita over de remote play functie, hiermee kun je vanaf je PS3 en 4 games “ streamen” van je console naar de handheld.

De Vita is ondanks deze mooie kenmerken een enorme flop geworden in het Westen, mede door zeer slechte marketing en de veel te dure memory cards.Slechts twee jaar na release werd het al als een niche console bestempeld, maar indie developers bleven naar de Vita komen. Er is een zeer fanatieke fanbase die het levend houdt en mede door die fanbase zijn er games blijven komen voor de Vita, het koop percentage per Vita eigenaar schijnt enorm te zijn.

Dat gezegd hebbende, is het einde in zicht voor de Vita. Wil je een nieuwe vita, dan zul je moeten importeren via Play-Asia bijvoorbeeld, alleen de 2000 is nog beschikbaar. Voor de 1000 ben je op MP en Ebay aangewezen.
In februari stopt de productie van physical carts in het westen. Zoals eerder gezegd ; heb je interesse in de Vita, lees je in en begin nu, want er zijn al meerdere games die duurder beginnen te worden !

De vita is een JRPG monster, legio titels in turn-based, action, strategy, tactical en Dungeon crawling subgenres. Een van de beste JRPG’s ooit gemaakt, Persona 4 Golden, is een Vita exclusive.
Daarnaast zijn er voor anime fans een heleboel games uitgebracht, veel ervan zijn import friendly vanuit Japan. Ook het Visual Novel genre is ruim vertegenwoordigd op de Vita, waarvan de Daganronpa serie wellicht de bekendste is.

Persoonlijk is de Vita voor mij de console geworden om allerlei genres uit te proberen, al hebben RPG’s mijn voorkeur.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan?
Heb je al een vita? Wat is jou reden om er een te hebben en wat zijn je favoriete spellen?
Swey

Berichtdoor koekiemonster » 16 nov 2018, 13:38

Vita zit nu bijna op 1600 native games en speelt daarnaast ook PSP, PS1 en Playstation Mini games af (en playstation mobile, maar die dienst is weg).

Tenslotte lan je er ook gebruik can maken als renote device om PS4 games op te spelen.

Al met al dus zoveel gameskeuze dat het praktisch onmogelijk is om te zeggen dat de Vita geen games heeft voor je.

Topdevice en de sleeptime is amazing. Mijn Vita 1000 ging na ruim een maand gewoon prima aan, was nog lang niet leeg en ik kon direct verder met Killzone.

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Apenheul » 16 nov 2018, 22:47

Ik speel ook nog regelmatig op Vita, ik begon een met een 1000 maar die heb ik verkocht en voor het geld een 2000 gekocht (adventure pack) omdat ik persoonlijk de 1000 niet zo comfortabel vond spelen (had een grip wellicht op kunnen lossen achteraf, maar de 2000 speelt al best prettig). Zoals koekiemonster al aangeeft kan het systeem lang in slaapstand blijven wat ideaal is bij een handheld. Qua games biedt het ook een tamelijk bijzondere library omdat Vita eigenlijk te zwak was voor de grotere console ports en dat heeft een middensegment mogelijk gemaakt dat op consoles vrijwel geen bestaansrecht had. Er kwamen ook veel meer games voor uit dan op de 3DS omdat de 3DS doelgroep toch voornamelijk grotere games met grotere budgetten verwachtte.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor toejam » 17 nov 2018, 09:51

Ik ben zelf een relatieve nieuwkomer in Vita-land. Vorig jaar voor een heel leuk prijsje een 1000 op de kop kunnen tikken. Ook een 2000 in handen gehad maar dat vond ik juist minder prettig in de hand liggen. Is gewoon ergonomie en best persoonlijk denk ik. Qua OLED/LCD zie ik overigens het verschil niet zo, maar ook dat is in the eye of the beholder :)

Qua games vind ik de Vita een mixed bag. De eerste serie grote titels, waaronder ook Assassin's Creed, hebben de neiging om alle functionaliteiten van de Vita als gimmick in de controls te willen proppen. Zie dat ook bij Tearaway, een heel goed spel daar niet van maar en motion controls, en twee touch screens had van mij allemaal niet gehoeven. Maar er zijn echt waslijsten aan Japanse games naar het westen gekomen wat gewoon voor mij heerlijke titels zijn op zo'n platform. Stein's Gate, Hakuoki, Grand Kingdom.

En dan nu in de laatste fysieke dagen van de Vita zie je dat er echt nog een hoop Vita cartridges geproduceerd worden door Sony, maar dan wel in opdracht van alle Limited-partijen. En ook daar zitten nog best de nodige pareltjes tussen.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor koekiemonster » 17 nov 2018, 10:24

Net geteld... ik zit op 164 fysieke games in bezit. Digitaal durf is niet meer te tellen, maar dat gaat daar ruim over (dan tel ik ook digitaal aangeschafte psp en ps1 games mee).

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor toejam » 17 nov 2018, 11:51

Dat is aanzienlijk meer dan ik. Ik gok 40 fysiek en 0 digitaal.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Swey » 17 nov 2018, 12:20

Net even geteld, 144 physicals, dacht persoonlijk dat ik al over de 150 zat. Heb er wel nog een stuk of tien in de pre order staan. Heb denk ik tien tot twintig digital games.
Swey

Berichtdoor JokerJur » 07 dec 2018, 14:09

*Shameless Plug* (maar volgens mij wel de moeite waard)

Afbeelding

Weer een limited release voor de Vita, Gundemoniums. Met een oplage van 1800 stuks wereldwijd.
Bij Strictly zelf al lang uitverkocht, wij hebben er nog 4. Voor wie van retro style bullet hell shooters houd een aanradertje!

www.press-startgames.com/a-54499984/new ... s-psv-new/

Afbeelding
JokerJur
Veteraan

Berichtdoor c4ke » 07 dec 2018, 14:29

Oeh, dat ziet er wel interessant uit! :-)

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Vorige