Het grote Red Dead Redemption II topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Het grote Red Dead Redemption II topic

Berichtdoor Dynamike » 26 okt 2018, 00:47

Afbeelding
Een prequel op de open wereld cowboygame van mei 2010. Dat is wat Red Dead Redemption II is. Een game met een groot verhaal, maar met nog veel meer open wereld activiteiten. De game is gemaakt en uitgegeven door Rockstar Games en krijgt in november naast de singleplayer ook een online multiplayer genaamd Red Dead Online.

In Red Dead Redeption 2 speel je de rol van Arthur Morgan. Een lid van de Van der Linde-bende. Arthur is al kleine jongen opgevangen en opgevoed door Dutch Van der Linde. Arthur leeft in en voor de bende. Dutch heeft een doel, een groot doel. Hij wil een stuk land kopen om daar met z'n gang in rust oud te kunnen worden. Het is 1899 en het einde van de outlaws is in zicht. Overal begint de wet de overhand te krijgen en dus wil Dutch nog 1 keer een grote slag slaan en zich terugtrekken voor hem en z'n gevolg.

Red Dead Redemption 2 is een open wereld waarin heel veel random events zitten. Hierdoor kan iedereen andere dingen meemaken. Zaken die wellicht simpel lijken en ogen als iets dat iedereen tegenkomt, kunnen dus pure willekeur zijn. Wellicht is het leuk om hier in dit topic dit soort dingen te delen. Of andere dingen die je hebt meegemaakt. Tips? Deel ze. Want er zijn heel veel dingen die slim of juist niet slim zijn om te doen.

Laten we niets spoilen van het verhaal of stukken quest. Dat is lastig als je iets wil vertellen, maar stop het dan in ieder geval in een spoiler-tag. Wellicht kan je beginnen met welke locatie je was en wie of wat je tegen kwam, dan kan de rest in een spoiler en kan iedereen bepalen of hij of zij het wil lezen.

Maar ook gewoon ervaringen of hoe je de game vindt. Drop het hier en wie weet hebben we er allemaal iets aan.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Het grote Red Dead Redemption II topic

Berichtdoor Dynamike » 26 okt 2018, 00:53

Goed, om af te trappen. Het is nu vrijdagochtend, heel vroeg, 00:48 en ik heb door mijn reviewexemplaar al vanaf half 5 zitten spelen. Wel even gegeten en Expeditie Robinson gekeken, maar heb nu toch al zes uur in de game zitten. Ik ben in het tweede chapter en weet soms van gekkigheid even niet waar ik heen moet en wat ik moet gaan doen.

Omdat ik een preview bij Rockstar heb gespeeld heb ik al wel iets meegemaakt dat anders was de vorige keer. Het was in het dopje Valentine en het heeft te maken met een schuilplaats....
Spoiler: weergeven
Achter de dokter zit een kamertje waar een van de rivaliserende bendes een telkamer heeft voor geld. Ik wist dat van de vorige keer spelen. Toen werd het mij verteld door de medewerkers van Rockstar. Ik keek door het raam en kon daarna deze kamer overvallen. Dit keer had ik voor de sheriff een bounty opgehaald.

Toen ik deze kwam afleveren was er een dame bij hem die hij wat krampachtig naar buiten door de achterdeur werkte. Toen ik omliep, zag ik de sheriff voor een deur staan. Een ijzeren, met een schuifje. Daar was de vrouw naar binnen gegaan. Toen ik aanklopte kreeg ik de bevestiging dat ik deze kamer kon overvallen. Het kan ook gebeuren, dat de wapensmid je een hint geeft. Zo zijn er dus meerdere wegen die naar iets leiden dat niets met het verhaal te maken heeft, maar wel cool is. I like :thumbup:

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Tom » 26 okt 2018, 10:17

Ow yeah! Een Red Dead 2 topic :)

Ik heb de game nog niet ontvangen maar verwacht deze vadaag samen met de Xbox One S.

Het komt traag op gang las ik? Enig idee hoelang de intro is voordat je zelf wat meer kan gaan ontdekken?

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 26 okt 2018, 10:56

Ik heb de game (nog) niet maar ik heb wel verschillende reviews en de Digital Foundry analyse bekeken; het ziet er weer erg mooi uit. GTA 3 en 5, Bully, en LA Noire deden het hem niet voor mij waardoor ik voorlopig de kat uit de boom kijk maar ik ben benieuwd naar de ervaringen in dit topic.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Tom » 26 okt 2018, 13:24

Ik heb een beetje hetzelfde met GTA V maar ik ga er voor dit keer :)

Red Dead 1 werd snel wat saai door die herhalingsopdrachten. Pluk bloemetjes etc. En vooral die mountain lions. Hopelijk nu gewoon wat meer vrijheid en minder ergelijke dingen.

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Dynamike » 26 okt 2018, 15:00

Tom schreef:Ow yeah! Een Red Dead 2 topic :)

Ik heb de game nog niet ontvangen maar verwacht deze vadaag samen met de Xbox One S.

Het komt traag op gang las ik? Enig idee hoelang de intro is voordat je zelf wat meer kan gaan ontdekken?
Zelf ontdekken kan na een uurtje of 3,5/4 wel. Misschien iets sneller ook als je er doorheen ramt. Maar dan is het turorial gedeelte en het klaar zetten voor de rest van de game nog niet gedaan. Ik heb er nu...12 uur bijna opzitten ik krijg er nog steeds mogelijkheden bij in de wereld. Nieuwe shops etc.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Dennis! » 26 okt 2018, 15:44

Ik heb echt veel zin in dit spel. Volgende week ff aanschaffen

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor iStreet » 26 okt 2018, 17:19

Godver.. zit midden op zee nog voor 3 weken.. IK WIL DIE GAME :wallbash: :crying:

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor LesserMagic » 27 okt 2018, 01:26

Ik kom hier nog een keer terug als RDR2 op de PC uit is. :smile:
LesserMagic

Berichtdoor Tom » 27 okt 2018, 11:57

Meer dan drie uur bezig geweest met Xbox One en Red Dead 2 te installeren. Vanmiddag maar eens gaan testen dan! :)

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Dynamike » 27 okt 2018, 11:58

Tom schreef:Meer dan drie uur bezig geweest met Xbox One en Red Dead 2 te installeren. Vanmiddag maar eens gaan testen dan! :)

Damn! 3 uur? met update van de console, het installeren en daarna nog de updates voor RDR2 installeren?

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor LesserMagic » 27 okt 2018, 14:21

Dynamike schreef:
Tom schreef:Meer dan drie uur bezig geweest met Xbox One en Red Dead 2 te installeren. Vanmiddag maar eens gaan testen dan! :)

Damn! 3 uur? met update van de console, het installeren en daarna nog de updates voor RDR2 installeren?

Waarschijnlijk via een Nepalese VPN. :laugh:

Maar nee, het is wel herkenbaar. Elke keer als een maatje vraagt of ik op de Xbox kom gamen (en dat is 2x per jaar ofzo), dan ben ik ook uren bezig met updaten. Het lijkt wel alsof de verbinding dan wordt dichtgeknepen, zo traag gaat het.
LesserMagic

Berichtdoor VASH SAN » 27 okt 2018, 14:41

iStreet schreef:Godver.. zit midden op zee nog voor 3 weken.. IK WIL DIE GAME :wallbash: :crying:

Had je maar een vak moeten leren :evil2:
VASH SAN

Berichtdoor Sp33dFr34k » 27 okt 2018, 19:57

LesserMagic schreef:
Dynamike schreef:

Waarschijnlijk via een Nepalese VPN. :laugh:

Maar nee, het is wel herkenbaar. Elke keer als een maatje vraagt of ik op de Xbox kom gamen (en dat is 2x per jaar ofzo), dan ben ik ook uren bezig met updaten. Het lijkt wel alsof de verbinding dan wordt dichtgeknepen, zo traag gaat het.

Zelfde hier, kut Xbox, maargoed dat ik ook een PS4 heb en liever gebruik :laugh:

Afbeelding
Sp33dFr34k

Berichtdoor Tom » 28 okt 2018, 00:27

Dynamike schreef:

Yes! Precies dat :) Het leek me beter dan ook gelijk de update van Red Dead te installeren maar ik heb wel een aantal keer gedacht aan die fijne Switch van me moet ik zeggen :)

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Tom » 28 okt 2018, 21:27

Ik heb gisteren even kunnen gebruik maken van deze wilde wereld in the West en het was een zeer mooie kennismaking.

De details zijn natuurlijk top. Baarden, groeven in gezichten, de ogen de voice acting. Top!

Het verhaal is ook echt heel interessant vind ik, en dat wil wat zeggen want ik druk altijd cutscenes door in een game, maar hier krijg je echt binding met de characters. Ze hebben de wereld en de sfeer heel goed neergezet en je hebt ook echt het idee dat je deel uitmaakt van iets veel groters, een levendige wereld.

Keuzes bepalen je characters persoonlijkheid en hoe je bekeken wordt in de wereld. Dood je veel mensen of help je er ook? Het heeft allemaal wat invloed, het lijkt wel Fable on steroids ;)

Alleen één ding klopt echt niet in deze game:

Spoiler: weergeven
Je character kan niet vertier hebben met de "dames van de avond" en dát is zo ongeloofwaardig als maar zijn kan
;) Puur dus gedaan om tere tieners te sparen en meer games te kunnen verkopen

Het mag duidelijk zijn dat Rockstar met Red Dead Redemption 2 een nieuwe standaard heeft gezet wat betreft "open world" games.

Als je interesse hebt in dit soort games, en het them kan je bekoren, dan is dit zeker een game die moet gaan checken. Nu! Niet straks al het een tientje of twinig Euro goedkoper is. :)

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor Dynamike » 29 okt 2018, 09:33

Inmiddels heb ik 30/32 uur in de game zitten en vermaak ik me nog heel erg goed. Het mooiste aan de game vind ik dat je een leven speelt, en niet een verhaal. Het gaat niet alleen om het grote doel, maar om het leven in een kleine gemeenschap met alle problemen en taken die zich daar voordoen.

Het enige waar ik niet goed in ben/wat nooit echt lukt, is het zoeken van schatten via de schatkaarten. Daar ben ik altijd zo slecht in...

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor synergy » 29 okt 2018, 12:27

Dynamike schreef:Inmiddels heb ik 30/32 uur in de game zitten en vermaak ik me nog heel erg goed. Het mooiste aan de game vind ik dat je een leven speelt, en niet een verhaal. Het gaat niet alleen om het grote doel, maar om het leven in een kleine gemeenschap met alle problemen en taken die zich daar voordoen.

Goed omschreven, ik heb er iets minder uren op zitten. In het begin had ik ook van "wat is dit voor een traag gedoe?". Geen (echte) fast travel, alles op z'n dooie gemak.

Maar opeens klikt de game en snap je de bedoeling van de ontwerpers. Heel tof gedaan, eens een andere benadering van 't open world genre.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor synergy » 04 nov 2018, 16:35

Mooi genaaid, er zit een bug in het spel waardoor je opeens al je wapens kwijt bent. Je kan ze ook niet terug kopen. Nu kan ik mooi een save inladen van een paar quests terug....

Tip dus, check na elke missie of je al je wapens nog hebt.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor OldSchool » 05 nov 2018, 09:51

Dat wordt een DLC! Patch nu de bug voor slechts €9,99!

:confused2:

OldSchool

Berichtdoor Dynamike » 05 nov 2018, 19:07

Oh dat is wel een hele smerige bug dan zeg. Ik las vandaag dat er mensen in Mexico hebben rondgelopen door een glitch. Dus de kans is groot dat die er ook nog aankomt als DLC.

Maar ik moet wel zeggen dat ik nog steeds me heel erg vermaak met de game en het verhaal. Ze zijn echt geweldig geschreven die verhalen.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor iStreet » 07 nov 2018, 10:44

Op youtube bekeken hoe je in mexico komt. Wel grappig om te zien, en best makkelijk

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor ThePilgore » 07 nov 2018, 13:19

Fingers crossed voor een PC versie.

ThePilgore

Berichtdoor LesserMagic » 08 nov 2018, 22:48

LesserMagic