Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Re: Welke games speel je momenteel?

Berichtdoor LesserMagic » 26 sep 2018, 07:14

Afbeelding

10 uur durende trial met Origin Access. Speelt lekkerder dan FIFA 18, spelers bewegen natuurlijker en de bal lijkt ook 'losser'. Prima update.

LesserMagic

Berichtdoor Zach » 26 sep 2018, 09:03

Mother 3 (GBA)

Heb de game al een heel eind op een PC-emulator gespeeld jaren geleden, maar er gaat niets boven het spelen van deze game op de originele hardware. Misschien komt de game nog wel op de Switch, maar dat duurt mij veel te lang. Het zou best kunnen dat deze game nog voorbij gaat komen in mijn RPG top 50, maar dan moet ik het eerst wel uitspelen. Wel een dikke kanshebber.
Zach

Berichtdoor Vaktix » 26 sep 2018, 21:44

Silent Hill 2

Deze game heeft me nu al wel echt hooked. Echt een hele rare, enge maar echt wel toffe atmosfeer. Heb er zeker zin in om dit spel te spelen! :thumbup1:

Space? SPAAACE!
Vaktix

Berichtdoor Zach » 27 sep 2018, 21:02

Vaktix schreef:Silent Hill 2

Deze game heeft me nu al wel echt hooked. Echt een hele rare, enge maar echt wel toffe atmosfeer. Heb er zeker zin in om dit spel te spelen! :thumbup1:

Silent Hill 2 is heel erg goed, beste uit de reeks en de beste game uit het genre.
Zach

Berichtdoor Galious » 27 sep 2018, 22:50

Ik ben helemaal verliefd op Hollow Knight. Wat een treat om deze back-to-back te spelen met Dead Cells, die ik overigens ook nog steeds speel voor de daily challenges. Tussendoor is er nog ruimte voor een potje Sparkle 2, een van de PS Plus freebies van deze maand. Had niet verwacht dat het iets voor mij zou zijn, maar ik vind het verrassend leuk :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 28 sep 2018, 08:40

Hollow Knight is ook een erg uitgebreide game, waarschijnlijk heb je nog lang niet alles gedaan en niet alle abilities wanneer je de game hebt uitgespeeld.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor LesserMagic » 29 sep 2018, 01:49

Afbeelding

Eindelijk! :wub2:

LesserMagic

Berichtdoor Ketchup » 01 okt 2018, 11:32

Shenmue
Een levendige wereld die qua executie hier en daar tekort schiet, al zijn de maatstaven tegenwoordig uiteraard anders dan toen Shenmue eind jaren 90/begin 2000 voor het eerst uitkwam. Dat het destijds revolutionair was, kan ik mij een goede voorstelling bij maken.

Ik kan mij enigszins vinden in de kritiek die je veelal hoort online zoals bijvoorbeeld de slechte voice acting, het (te lange) gedeelte met de heftruck en dat je eigenlijk een grote proloog zit te spelen, maar toch heb ik een goede tijd gehad met Shenmue. Yamanose is een setting die mij bijblijft en de stad ontdekken en praten met de locals verveelde nooit. Shenmue is toch wel een ervaring die je niet snel ergens anders zult vinden in zowel goede als slechte zin.
Ketchup

Berichtdoor Shantomio » 03 okt 2018, 18:42

Dit is echt zo tof!
Ik had wel verwacht dat Astrobot leuk zou zijn maar het overtreft veel van mijn verwachtingen. Doet me ook op momenten denken aan Sonic Adventure. Maar ook een beetje Mario Sunshine. Hele toffe game.

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor Apenheul » 07 okt 2018, 00:44

Mijn laatste poging om de klassieke Sonic games te leren waarderen begon ik vandaag met Sonic Mania Plus. Ik zit in de 5e zone en het bevalt aardig, ik ben nog steeds geen fan maar er zitten leuke ideeën in, met name bij eindbaasgevechten. Ik had hiervoor een spin verslagen die ik de pikkers in moest bonken en dat was zeker leuk gedaan. Levels zijn soms voor mijn smaak te onoverzichtelijk en vol gimmicks maar volgens mij is dat juist wat anderen zo leuk eraan vinden. Hoe dan ook mogelijk wordt dit de eerste retro stijl Sonic die ik ook daadwerkelijk uitspeel.

@Shantomio: die game ga ik ook binnenkort eens proberen, ik lees er alleen maar hele goede dingen over. De demo vond ik niet bijzonder maar de volledige game schijnt veel afwisseling te kennen.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 07 okt 2018, 08:19

Apenheul schreef:Mijn laatste poging om de klassieke Sonic games te leren waarderen begon ik vandaag met Sonic Mania Plus.
@Shantomio: die game ga ik ook binnenkort eens proberen, ik lees er alleen maar hele goede dingen over. De demo vond ik niet bijzonder maar de volledige game schijnt veel afwisseling te kennen.

Sonic Mania vind ik echt heel tof en die retrobonus levels zijn zo cool. Astrobot heeft hele toffe vrolijke werelden en ook toffe bossfights. Wel een aanrader hoor.

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor Zach » 08 okt 2018, 19:02

Chrono Cross na 10 jaar weer eens opnieuw gespeeld (new game+). Ik vind de game nog beter dan dat ik hem toen speelde.
Ik denk dat de game nog wel een paar plekjes opschuift in mijn top 50:)
Zach

Berichtdoor Gebruikersnaam » 10 okt 2018, 20:24

Probeer al een tijdje Castlevania dracula's curse uit te spelen, ik ben er bijna maar... Dat level waar je je kloon moet bevechten is echt moeilijk.

Gebruikersnaam

Berichtdoor Apenheul » 10 okt 2018, 20:39

Kingdom Hearts: dit zal wel het laatste eindbaasgevecht zijn... nope
Dan is deze het laatste gevecht... nope
Ok, deze dan? .... nope
De game houdt maar niet op.
Apenheul
Beheerder

Welke games speel je momenteel?

Berichtdoor seffen99 » 10 okt 2018, 21:27

Samen met een maat van me begonnen aan de couch co-op Guns, Gore and Cannoli. Wat een fun is deze game zeg! Vrijdag gaan we verder spelen.
seffen99

Berichtdoor Galious » 10 okt 2018, 22:38

Ik ben nog steeds bezig met het briljante Hollow Knight: Voidheart Edition, ook al heb ik hem gisteren uitgespeeld. Heb ik normaal nooit met een Metroidvania, dan ik er wel klaar mee nadat de credits voorbij gerold zijn, maar Hollow Knight is heel bijzonder beestje. Ben vanavond begonnen aan The White Palace.

Afbeelding

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Gebruikersnaam » 10 okt 2018, 22:41

Net Castlevania dracula's curse uitgespeeld, muhahaha.

Gebruikersnaam

Berichtdoor Vaktix » 11 okt 2018, 11:16

Galious schreef:Ik ben nog steeds bezig met het briljante Hollow Knight: Voidheart Edition, ook al heb ik hem gisteren uitgespeeld. Heb ik normaal nooit met een Metroidvania, dan ik er wel klaar mee nadat de credits voorbij gerold zijn, maar Hollow Knight is heel bijzonder beestje. Ben vanavond begonnen aan The White Palace.

Afbeelding

Ik zou in de White Palace ook nog zeker even de Path of Pain proberen. De beste plek om je platforming skills flink tot de test te brengen!

Space? SPAAACE!
Vaktix

Berichtdoor Vaktix » 12 okt 2018, 22:19

MGS5 uitgespeeld. Tijd voor wat contrast: de eerste Metal Gear Solid!

Afbeelding

Geweldige box art ook overigens :wub: :wub: :wub: Heeft elke main-line game trouwens (behalve The Phantom Pain)

Space? SPAAACE!
Vaktix

Berichtdoor Galious » 12 okt 2018, 22:36

Ik ben een sucker voor beat 'em ups en Raging Justice was afgeprijsd in de PS Store, dus ik kon het niet laten om deze throwback naar de arcade classics op te pikken. En wat schetst mijn verbazing? Hij is stiekem nog tof ook! :)

Afbeelding

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 13 okt 2018, 19:08

Kingdom Hearts
Afbeelding

Ik dacht de laatste eindbaas verslagen te hebben maar er is nog wat end-game content om me om te bekommeren. Het is dat ik mij als doel gesteld had om deze eens echt uit te spelen anders had ik het na een paar uur wel opgegeven. Ik denk dat deze game zo hoog in aanzien staat vanwege de Disney x Final Fantasy cross-over want het ziet er nog altijd erg goed uit, maar het speelt echt voor geen meter meer.

Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk

Afbeelding

Dungeon crawling lijkt toch echt een snaar geraakt te hebben sinds Etrian Odyssey IV. Dead Cells scratcht die itch ook en sinds vandaag ben ik begonnen aan Labyrinth of Refrain wat weer een 1st person dungeon crawler is met turn-based battles net zoals de Etrian Odyssey serie. Het verschil is dat deze minder op character-building gebaseerd is wat Etrian Odyssey wel was maar meer op systemen die je moet zien te beheersen. Het explorere is iig sowieso erg leuk maar het verhaal is soms tenenkrommend...
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Zach » 13 okt 2018, 20:55

Taiko no Tatsujin (Switch)

Leuke rhythm game, maar speelde wel beter in handheld mode dan in tv mode.
Ik wil de versie met drum controller misschien wel aanschaffen.
Zach

Berichtdoor Flozem » 14 okt 2018, 07:43

Valkyria Chronicles iv (Switch)

Heerlijke game...
Flozem

Berichtdoor Apenheul » 14 okt 2018, 12:24

Apenheul schreef:Kingdom Hearts
Afbeelding

Ik dacht de laatste eindbaas verslagen te hebben maar er is nog wat end-game content om me om te bekommeren. Het is dat ik mij als doel gesteld had om deze eens echt uit te spelen anders had ik het na een paar uur wel opgegeven. Ik denk dat deze game zo hoog in aanzien staat vanwege de Disney x Final Fantasy cross-over want het ziet er nog altijd erg goed uit, maar het speelt echt voor geen meter meer.

Mijn hemel: 5 eindbazen achter elkaar na de laatste save-point, 3 waves aan enemies zonder check point ertussen, party-members die je zonder goede reden worden afgenomen zodat je alleen moet vechten; Kingdom Hearts trekt op de valreep nog echt alles uit de kast om mijn minst favoriete RPG ooit te zijn.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor HeatherGrace » 15 okt 2018, 12:32

Shadow of the Tomb Raider
Van het weekend is de credits van het scherm gerold. Fantastische afsluiter; een prachtig spel.

Vaag beschreven minor spoiler:
Spoiler: weergeven
De post-credits screen bracht nog nét even alles full-circle. Holy sh**, die had ik niet meer verwacht.

Afbeelding

Afbeelding
I am a gamer. Not because I don't have a life. But because I want to live many.
HeatherGrace

VorigeVolgende