Algemeen game nieuws

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Re: Algemeen game nieuws

Berichtdoor Pius » 01 aug 2018, 09:03

De beste man in de trailer heeft ongeveer dezelfde ervaring met scheren als ik 's ochtends heb :P. Desalniettemin wel een coole atmosferische trailer :)

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor synergy » 01 aug 2018, 20:58

Data Discs komt met een fantastische uitgave van Okami op vinyl! :wub:

Afbeelding

@KillingRaptor en @Pius, wees er snel bij (of eigenlijk niet, pre-orders zijn nog twee weken open) :smile:

Ik heb 'm vast ge-preordered in ieder geval!

https://data-discs.com/products/okami?m ... 52425dc6cb
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor Pius » 01 aug 2018, 21:05

synergy schreef:Data Discs komt met een fantastische uitgave van Okami op vinyl! :wub:

Afbeelding

@KillingRaptor en @Pius, wees er snel bij (of eigenlijk niet, pre-orders zijn nog twee weken open) :smile:

Ik heb 'm vast ge-preordered in ieder geval!

https://data-discs.com/products/okami?m ... 52425dc6cb

Geweldig. Thx! Heb hem besteld. Heb dat absurd dure beeld van First 4 Figures laten schieten, dus ik vind dat ik me hier wel op mag trakteren :)

Pius

Berichtdoor KillingRaptor » 01 aug 2018, 21:26

Same here, gepre-ordered zodra ik de mail kreeg deze namiddag. Prachtige set!

KillingRaptor

Berichtdoor synergy » 01 aug 2018, 21:56

Oh shoot! Zie net je post in het andere topic, maar goed, liever te veel dan te weinig dan maar :)
synergy

Berichtdoor Galious » 02 aug 2018, 22:31

Tease me.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Pius » 02 aug 2018, 22:56

Galious schreef:Tease me.

All aboard!

Pius

Berichtdoor Galious » 03 aug 2018, 23:04

Dit ziet er erg gaaf uit :smile:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Vaktix » 09 aug 2018, 12:26

Na 18 jaar gaat Emuparadise stoppen kern het distributeren van ROMs :sad1:

Nintendo is nu flinke actie aan het ondernemen tegen ROM sites, en dit is dus het resultaat. Misschien ben ik nogal dramatisch als ik dit zeg, maar dit is misschien het begin van het einde van ROMs :wallbash: :sad1:

Space? SPAAACE!
Vaktix

Berichtdoor jack-deejz » 09 aug 2018, 13:50

Inderdaad erg jammer dit:

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

Berichtdoor synergy » 09 aug 2018, 14:20

Alleen maar goed, wat mij betreft...
synergy

Berichtdoor Pius » 09 aug 2018, 15:42

Het is niet echt een verrassende move in verband met de release van de NES en SNES mini's. Ik lig er persoonlijk niet heel erg wakker van.

Pius

Berichtdoor LesserMagic » 09 aug 2018, 16:50

Ik speel geen retro games, dus meh. Maar er zijn nog genoeg plekken waar je die dingen vandaan kan halen.

LesserMagic

Berichtdoor LesserMagic » 09 aug 2018, 17:46

Tweakers schreef:De USK, de Duitse organisatie die games, films en boeken beoordeelt en leeftijdclassificaties geeft, heeft besloten dat games voortaan nazisymboliek mogen bevatten. Dat mag alleen na goedkeuring en als het in dienst is 'van de kunst of wetenschap'.

Met het besluit van de USK worden games feitelijk gelijkgesteld aan films en boeken. Daarin was het in Duitsland al toegestaan om nazisymboliek zoals hakenkruizen te tonen, mits dat niet onwettig is en niet gebruikt wordt als propaganda. De USK gaat per game bekijken of nazisymbolen zijn toegestaan.

De organisatie die de Duitse gamebranche vertegenwoordigt, zegt verheugd te zijn met het besluit. Al lange tijd pleit de organisatie voor de gelijke behandeling van games en films. In de afgelopen jaren zijn veel games in Duitsland gecensureerd vanwege de strenge regels rondom het tonen van nazisymbolen. Een recent voorbeeld is Wolfenstein II: The New Colossus, waarin niet alleen hakenkruizen er anders uit zagen, maar ook het uiterlijk van Hitler werd aangepast.

De censuur van nazisymbolen vond in Duitsland sinds 1998 plaats. Het Duitse Hooggerechtshof bepaalde toen dat Wolfenstein 3D in strijd was met de grondwet door nazisymbolen te tonen. Games kwamen sindsdien niet in aanmerking voor een uitzondering om deze onder het mom van kunst of cultuur te mogen tonen.

Duitsland kent strenge regels rondom censuur van games, niet alleen als het gaat om nazisymboliek. Ook moet de weergave van geweld en bloed in games vaak worden aangepast. Vorig jaar verscheen Half-Life na twintig jaar voor het eerst ongecensureerd in Duitsland.

Een positief iets, naar mijn mening. Het is iets anders als in een game het nazisme verheerlijkt wordt, maar for the sake of historically accurate moet je deze symbolen niet verbieden in games. Met name in oorlogsgames die realisme predikten was het elke keer weer vreemd om andere symbolen te zien aan de kant van de Duitsers. En ook de minder realistische games varen er wel bij. Zo had Hitler geen snor in de Duitse versie van Wolfenstein II, wat er toch heel raar uitzag en je meteen uit de immersie haalde. En laten we eerlijk zijn; je knalt toch liever Hitler af dan zijn snorloze tweelingbroer?

LesserMagic

Berichtdoor orphan_of_kos » 09 aug 2018, 19:08

Wauw... die graphics...
orphan_of_kos

Berichtdoor arjen1981 » 10 aug 2018, 09:10

Ik ben eigenlijk wel de persoon die vooral de missions oppakt in de rockstar games en het daar bij laat. Deze trailer liet vooral al het andere zien. Het jagen om je clan te voorzien van voedsel etc. voelt mij nog een beetje als opvulling in een geweldige game. Ik kijk vol uit naar part 2 van deze video serie.
arjen1981

Berichtdoor synergy » 10 aug 2018, 10:00

Dit en Spider-Man worden de grote PS4 titels die ik dit jaar nog ga spelen, fo sho!!!!
synergy

Berichtdoor Zach » 10 aug 2018, 11:13

Pius schreef:Het is niet echt een verrassende move in verband met de release van de NES en SNES mini's. Ik lig er persoonlijk niet heel erg wakker van.

Ik vind het wel vervelend en er gaat een schat aan games verloren. Niet voor releases zoals super mario bros en zelda, maar wel voor Japan-only games of uiterst dure games.

Ik wil best een Seiken Densetsu 3 of Bahamut Lagoon aanschaffen, maar als niemand dit lokaliseert dan ben ik toch gebonden aan rommetjes.
Er zullen vast andere manieren zijn om er aan te komen, maar dit was wel erg eenvoudig.
Zach

Berichtdoor Galious » 10 aug 2018, 11:56

arjen1981 schreef:Ik ben eigenlijk wel de persoon die vooral de missions oppakt in de rockstar games en het daar bij laat. Deze trailer liet vooral al het andere zien. Het jagen om je clan te voorzien van voedsel etc. voelt mij nog een beetje als opvulling in een geweldige game. Ik kijk vol uit naar part 2 van deze video serie.

My sentiments exactly. Ik heb de eerste RDR niet gespeeld, maar de open werelden/sandboxes van Rockstar in de GTA games hebben mij nooit weten te overtuigen als levendige wereld en ik het het ook nooit als rewarding ervaren om ze buiten de story missions te verkennen. Wat ik allemaal in deze trailer voorbij heb zien komen voelt vooral als filler/time sink content, dus ik ben nog niet overstag. Ik wacht de volgende gameplay trailer wel even af.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 11 aug 2018, 22:38

Oh jongens, Doom Eternal ziet er zo gaaf uit!! (ja ik zie nu de footage pas).
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor KillingRaptor » 11 aug 2018, 22:51

Doom Eternal ziet er inderdaad enorm gaaf uit! En deze glory kill man... :lol:

Afbeelding

KillingRaptor

Berichtdoor Apenheul » 11 aug 2018, 22:59

Ik vind vooral de nieuwe mobiliteitsopties gaaf, die hookshot bijvoorbeeld. Doom 2016 heb ik drie keer uitgespeeld en nog steeds ben ik de game niet zat. Doom Eternal kan niet snel genoeg komen, de game waar ik tot nu toe het meest naar uitkijk voor 2019!
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor LesserMagic » 12 aug 2018, 04:18

Zucht...

LesserMagic

Berichtdoor toejam » 12 aug 2018, 08:22

Only in 'Murica!

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor jack-deejz » 12 aug 2018, 08:54

Sinds het vertrek van Christopher Weaver en Julian Lefay is het bergafwaarts gegaan met Bethesda vind ik.

Er lopen een olifant en een muis over een brug, zegt de muis tegen de olifant: "wat stampen we lekker he?"
jack-deejz

VorigeVolgende