Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Re: Nintendo Switch

Berichtdoor Shmupz » 16 apr 2018, 08:29

Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe Kirby speelt? :-)
Vinden jullie hem leuk? Makkelijk / moeilijk vergeleken met andere Kirby games? :-)

Twijfels om deze aan te schaffen. :-p
Shmupz

Berichtdoor infraroodborstje » 16 apr 2018, 09:31

KillingRaptor schreef:Sega komt met Sega Ages naar Switch toe. 15 klassieke Sega games zullen op de eShop verschijnen waaronder Sonic the Hedgehog, Phantasy Star en Thunder Force IV.

Persoonlijk ben ik hier minder enthousiast over, puur omdat we binnenkort de Sega Mega Drive Classics zullen krijgen op andere platformen die veel meer games zullen bevatten en waarschijnlijk ook goedkoper zal uitkomen als je de inhoud vergelijkt.

https://twitter.com/Stealth___/status/9 ... 3021992961

Sega: Sega Ages is not a game collection, it is a brand for enhanced games to be released on Switch. 15 is just the start. There will be Saturn and Dreamcast games in the future.

Dat klinkt een stuk interessanter. Crazy Taxi, Jet Set Radio, Panzer Dragoon saga, Power Stone op een handheld? Asjeblieft Sega, pak al mijn geld!!!
infraroodborstje

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 16 apr 2018, 10:14

Ok , dan begin ik nu maar eens met sparen voor de Switch
Don Cannoli 79

Berichtdoor KillingRaptor » 16 apr 2018, 10:58

infraroodborstje schreef:
KillingRaptor schreef:Sega komt met Sega Ages naar Switch toe. 15 klassieke Sega games zullen op de eShop verschijnen waaronder Sonic the Hedgehog, Phantasy Star en Thunder Force IV.

Persoonlijk ben ik hier minder enthousiast over, puur omdat we binnenkort de Sega Mega Drive Classics zullen krijgen op andere platformen die veel meer games zullen bevatten en waarschijnlijk ook goedkoper zal uitkomen als je de inhoud vergelijkt.

https://twitter.com/Stealth___/status/9 ... 3021992961

Sega: Sega Ages is not a game collection, it is a brand for enhanced games to be released on Switch. 15 is just the start. There will be Saturn and Dreamcast games in the future.

Dat klinkt een stuk interessanter. Crazy Taxi, Jet Set Radio, Panzer Dragoon saga, Power Stone op een handheld? Asjeblieft Sega, pak al mijn geld!!!

Dat is blijkbaar vers van de pers dan, bij de aankondiging hadden ze het namelijk enkel over Mega Drive titels. Saturn en Dreamcast is inderdaad al een heel stuk interessanter. Nu maar hopen op onder andere de Panzer Dragoon games en Skies of Arcadia. Ik zag dat ze ook al wat Master System games hadden aangekondigd waaronder de originele Phantasy Star en Alex Kidd in Miracle World.

KillingRaptor

Berichtdoor Apenheul » 16 apr 2018, 19:36

Die SEGA Ages games zijn eigenlijk best wel een big deal. M2 is het bedrijf achter de fantastische 3D classics remasteres en worden als de beste emulatie/port studio gezien. Ze porten soms ook exclusieve content van andere versies in home console or arcade ports en leggen grote nadruk op een authentieke ervaring. M2 ports zijn in de regel veel 'correcter' dan HAMSTER en de PSN/XBLA/VC versies.
Volgens een recent interview was het team gemotiveerd door Kamiya (PlatinumGames) en Sakurai (Smash bros) om retro SEGA games naar consoles te brengen maar heeft men intern besloten om dat exclusief voor Switch te gaan doen omdat dit het populairste platform voor retro-fans bleek te zijn (oorspronkelijk zou het voor PSVR/PS4 worden). M2 heeft toegang tot de SEGA arcade divisie en ook tot content die nooit verschenen is (zoals ik het van de vertaling begrijp). Naast Arcade, Mega Drive en Master System staan ook Saturn en Dreamcast op de radar. Misschien krijgt Switch daarom niet die SEGA collectie en Shenmue HD, want er komen betere versies van aantal games aan van M2.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 16 apr 2018, 19:46

Mooie info !
Ja ik vind dit ook wel een big deal eigenlijk en M2 kan dit zeer zeker. Wel jammer man dat het exclusief voor de Switch is. Ik had graag gezien dat dit naar alle current gen zou komen zodat ze nog meer mensen zouden kunnen bereiken. En ik niet ineens moet gaan sparen voor een Switch.

Hoe dan ook , mooi nieuws voor de Switch ! Sega is op software gebied in ieder geval wel weer leuk bezig. Nou de hardware kant nog.
Don Cannoli 79

Berichtdoor Zach » 16 apr 2018, 20:13

Cool best een big deal inderdaad.
Jammer dat we nog een tijdje moeten wachten op saturn en dreamcast games.
Zach

Berichtdoor Niets » 16 apr 2018, 20:22

Sega software die exclusief op Nintendo hardware te verkrijgen is.

De ironie.

Digimon > Pokémon
Niets

Berichtdoor aapje » 16 apr 2018, 20:57

Shmupz schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe Kirby speelt? :-)
Vinden jullie hem leuk? Makkelijk / moeilijk vergeleken met andere Kirby games? :-)

Twijfels om deze aan te schaffen. :-p

Vermakelijk maar erg makkelijk.
.

"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Parasola w dupie nie otworzysz. 
Youtube - pink aipom
aapje

Berichtdoor Shmupz » 16 apr 2018, 21:11

@aapje

Voor mij precies goed dan, hahaha. :-p
Shmupz

Berichtdoor KillingRaptor » 16 apr 2018, 22:13

Apenheul schreef:Die SEGA Ages games zijn eigenlijk best wel een big deal. M2 is het bedrijf achter de fantastische 3D classics remasteres en worden als de beste emulatie/port studio gezien. Ze porten soms ook exclusieve content van andere versies in home console or arcade ports en leggen grote nadruk op een authentieke ervaring. M2 ports zijn in de regel veel 'correcter' dan HAMSTER en de PSN/XBLA/VC versies.
Volgens een recent interview was het team gemotiveerd door Kamiya (PlatinumGames) en Sakurai (Smash bros) om retro SEGA games naar consoles te brengen maar heeft men intern besloten om dat exclusief voor Switch te gaan doen omdat dit het populairste platform voor retro-fans bleek te zijn (oorspronkelijk zou het voor PSVR/PS4 worden). M2 heeft toegang tot de SEGA arcade divisie en ook tot content die nooit verschenen is (zoals ik het van de vertaling begrijp). Naast Arcade, Mega Drive en Master System staan ook Saturn en Dreamcast op de radar. Misschien krijgt Switch daarom niet die SEGA collectie en Shenmue HD, want er komen betere versies van aantal games aan van M2.

Die 3D Classics zijn inderdaad fantastisch op 3DS, mooi dat deze studio achter Sega Ages zit! Ik las ook dat ze voor alle games iets unieks willen doen eigenlijk.

It was revealed that for Sonic the Hedgehog, elements from the 3DS version would be added, including the Spin Dash move and some features from the Mega Play arcade version. Thunder Force IV will see the Styx Mode from the SEGA Saturn edition return, and online leaderboards will also be supported. With Phantasy Star, you’ll be able to change the walking speed, difficulty and more features from the Phantasy Star Collection.

KillingRaptor

Berichtdoor Tom » 16 apr 2018, 22:20

Ala dit exclusief is dan is het een super zet van Nintendo en Sega samen.

Zeer benieuwd naar de games :)

Welke Sega titels ga je als eerste spelen en welke hoop je nog te zien?

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor KillingRaptor » 16 apr 2018, 22:41

Moest Phantasy Star een auto mapping feature krijgen zou ik die zeker als eerste willen spelen, ik zie het gewoon niet zitten om zelf die dungeon maps uit te tekenen. :laugh:

En welke ik nog hoop te zien: Daytona USA (arcade), Panzer Dragoon 1/Zwei/Saga (Saturn), After Burner Climax (arcade), Ocean Hunter (arcade), Monster World IV (Mega Drive), Sonic 1/2 (Master System versies), Moonwalker (arcade), SegaSonic the Hedgehog (arcade), Jet Set Radio (Dreamcast), Skies of Arcadia (Dreamcast).

En waarschijnlijk nog wel meer die ik nu vergeet. Ja Sega blijft toch ook wel een favorietje van me met hun retrotitels en ik ben erg blij dat de Switch een klein paradijsje aan het worden is voor retrogames dankzij onder andere Hamster en nu ook Sega.

KillingRaptor

Berichtdoor koekiemonster » 17 apr 2018, 13:23

Ik hoop dus op een succes zodat we echt interessantr titels gaan zien; idd van de sega saturn en dreamcast.

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor infraroodborstje » 17 apr 2018, 13:54

Beetje jammer dat ze niet gelijk die interessante titels gaan zien. Snap het ook niet zo goed, saturn en dreamcast games zouden als een gek verkopen volgens mij.
infraroodborstje

Berichtdoor infraroodborstje » 17 apr 2018, 16:35

Dark Souls & Amiibo uitgesteld naar 'zomer 2018'
Due to the nature of causality, we must announce that the Nintendo Switch version of #DarkSoulsRemastered will be pushed back to summer of 2018, and with it, the release of the Solaire of Astora amiibo. PC/PS4/X1 versions will maintain their May 25th release date.

https://twitter.com/DarkSoulsGame/statu ... 3870473216

Ik vind het niet zo heel erg aangezien Hyrule warriors die een week daar voor al uit komt in potentie een flinke time-sinker is. En als ik echt niet langer kan wachten haal ik hem eerst op de ps4 en later op de Switch. Wel onverwacht zo moet ik zeggen.
infraroodborstje

Berichtdoor Apenheul » 17 apr 2018, 17:34

"Due to the nature of causality" ??

Naja. ik kan wel even wachten want ik ben nog vol op bezig met Etrian Odyssey IV, Baten Kaitos en Yakuza 0 en daar moet ik nog veel tijd in steken.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor KillingRaptor » 17 apr 2018, 22:19

Hmmm... Ben benieuwd wat er precies mee is nu. Nu twijfel ik of ik niet voor de PS4 versie moet gaan, maar ik zag dat de belichting in de Switch versie meer naar het origineel toeging dan de andere versies. Ik hoop dat ze dat nu niet gaan veranderen want die nieuwe belichting vind ik er niet zo goed uitzien eigenlijk.

KillingRaptor

Berichtdoor infraroodborstje » 18 apr 2018, 11:03

De CE van Octopath is nu te pre-orderen vanaf 82 euro op bol.com

Afbeelding

https://www.bol.com/nl/p/hac-octopath-t ... 091350512/
infraroodborstje

Berichtdoor Jalf » 18 apr 2018, 11:35

20 euro voor een kartonnen uitvouwdoosje en een map. En dan klagen sommigen nog over de prijs van Labo :) Waar is de tijd gebleven dat een map gewoon standaard bij een RPG geleverd werd trouwens? De game zelf lijkt me wel heel tof, maar ik ben wel een beetje klaar met al die veel te dure collectors editions.

Sega Ages serie is mooi nieuws. Ik heb op de Xbox 360 wat van die Sega Vintage collections gekocht en daar zat een supergave save functie bij die je een game als Alex Kidd gewoon op elk gewenst moment liet opslaan met een druk op de knop. Die game had ik op de SMS nooit uitgespeeld, maar op de 360 dankzij die functie wel. Wonder Boy in Monster Land idem. Zou vet zijn als ze die functie ook bij Ages toevoegen, want no way dat ik dat soort games nu nog zonder zo'n functie uitspeel.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor Apenheul » 18 apr 2018, 12:07

Ik kijk heel erg naar Octopath Traveler uit maar de CE hoef ik niet per se te hebben voor die prijs, die laat ik aan de Nutsy's en Haka77''s van deze wereld :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor infraroodborstje » 18 apr 2018, 12:23

Jalf schreef:Ik heb op de Xbox 360 wat van die Sega Vintage collections gekocht en daar zat een supergave save functie bij die je een game als Alex Kidd gewoon op elk gewenst moment liet opslaan met een druk op de knop. Die game had ik op de SMS nooit uitgespeeld, maar op de 360 dankzij die functie wel. l.

Ik wel, heb de sega hotline nog moeten bellen voor de juiste volgorde van die blokjes waar je over heen moest lopen in de laatste kamer. Was voor toen ook al een vrij moeilijke game kan ik me herinneren.
infraroodborstje

Berichtdoor ghoul » 18 apr 2018, 12:37

Apenheul schreef:"Due to the nature of causality" ??

Japanse manier om te zeggen "shit happens" :biggrin:

Afbeelding
ghoul

Berichtdoor Zach » 18 apr 2018, 21:06

Ik dacht dat octopath traveler een 20 euro game was? Ooh nee het is Square-Enix
Zach

Berichtdoor Gozert » 18 apr 2018, 21:10

Ik wou net zeggen... Die rekenen nog vrolijk 20 voor een mobile port. :huh:
Gozert
Moderator