Jake's Top 100 - Video Game Music #81

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).

Re: Jake's Top 100 - Video Game Music #89

Berichtdoor Jake Armitage » 08 aug 2017, 15:39

Afbeelding

Game: Super Smashbros Brawl
Systeem: Wii
Track: Fire Emblem - Together We Ride
Composer: Yuka Tsujiyoko
Original Arranger: Shogo Sakai
Gespeeld: (te)Kort

Eén van de mooiere arrangements van deze track. Kan de composer van de arranged versie niet terug vinden op het www, daarom de composers van het origineel erbij gezet. In iedergeval een prachtige plaat voor een prachtige serie.

Super Smashbros Brawl - Fire Emblem - Together We Ride:
Spoiler: weergeven

Laatst bijgewerkt door Jake Armitage op 08 aug 2017, 19:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor KillingRaptor » 08 aug 2017, 16:04

Dit is inderdaad een heel goed nummer! Ik heb even wat verdergezocht naar de composer voor je. Blijkbaar is de Brawl versie identiek aan de Melee versie van dit nummer en dit vond ik terug van die:

Original Composer: Yuka Tsujiyoko

KillingRaptor

Berichtdoor Thud » 08 aug 2017, 16:22

Together We Ride is van Fire Emblem: The Blazing Blade. Deze kreeg een nieuwe arrangement in Melee inderdaad. Die in Brawl is volgens mij hetzelfde. En de Anna die je koos is van Awakening, mijn OCD is triggered :P.

Welke je in Brawl moet horen (als we toch bij Fire Emblem blijven):

Ik geef je groot gelijk dat Together We Ride awesome is, maar niet een nummer dat ik met Brawl associeer. Dan denk ik dus aan onder andere aan het bovenstaande nummer.

Thud

Berichtdoor Pius » 08 aug 2017, 17:54

Geweldige keuze Jake! Maakt mij niet uit van wie/wat/waar het is, als het maar goed klinkt haha :)

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Jake Armitage » 08 aug 2017, 20:01

KillingRaptor schreef:Dit is inderdaad een heel goed nummer! Ik heb even wat verdergezocht naar de composer voor je. Blijkbaar is de Brawl versie identiek aan de Melee versie van dit nummer en dit vond ik terug van die:

Original Composer: Yuka Tsujiyoko

Thx Raptor :thumbup1: inmiddels aangepast!

Thud schreef:Together We Ride is van Fire Emblem: The Blazing Blade. Deze kreeg een nieuwe arrangement in Melee inderdaad. Die in Brawl is volgens mij hetzelfde. En de Anna die je koos is van Awakening, mijn OCD is triggered :P.

Welke je in Brawl moet horen (als we toch bij Fire Emblem blijven):

Ik geef je groot gelijk dat Together We Ride awesome is, maar niet een nummer dat ik met Brawl associeer. Dan denk ik dus aan onder andere aan het bovenstaande nummer.

Anna! Jij hebt een scherp oog voor FE karakters :biggrin:

Kende ik nog niet, maar klink erg lekker, is toegevoegd en doet me denken aan: https://www.youtube.com/watch?v=kQ7jRcrDR4s

Pius schreef:Geweldige keuze Jake! Maakt mij niet uit van wie/wat/waar het is, als het maar goed klinkt haha :)

Dat is mijn regel ook. Of het nou Klassiek, Metal of Hardcore is. Zolang het lekker klinkt luister ik het!

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Re: Jake's Top 100 - Video Game Music #88

Berichtdoor Jake Armitage » 09 aug 2017, 18:43

Afbeelding

Game: Zelda: Majora's Mask
Systeem: N64/Gamecube/3DS
Track: Astronomical Observatory theme
Composer: Koji Kondo
Gespeeld: Ja, maar niet uitgespeeld

De eerste Zelda entry Majora's Mask...Nooit in kunnen komen vanwege het klokje. Spellen met een dwingend klokje heb ik sowieso een hekel aan. Heb wel lang genoeg gespeeld om deze track te kunnen ontdekken. Een mysterieus nummertje gecomponeerd door de meester himself. Niet te vaak luisteren anders gaat hij vervelen :biggrin:

Zelda: Majora's Mask - Astronomical Observatory theme:

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Thud » 09 aug 2017, 18:52

Hele game zit vol met toffe deuntjes.

Naast een van mijn favoriete games, ook een van mijn favoriete soundtracks.

Day 1-3 plus Last Hours blijft een toffe cyclus en de muziek zet de toon. Andere tracks zoals Song of Healing, Great Bay Temple, Stone Temple en Majora's Mask themes vind ik ook helemaal geweldig.

Thud

Berichtdoor Pius » 09 aug 2017, 18:59

Geweldige theme van een geweldige game :)

Pius

Berichtdoor KillingRaptor » 09 aug 2017, 19:36

Prachtige game inderdaad, normaal heb ik ook een hekel aan tijdslimieten aan games maar in de 3DS versie van Majora's Mask had ik daar echt geen problemen mee. Ik moet wel bekennen dat ik deze track me niet meer meteen kan herinneren...

KillingRaptor

Berichtdoor Jake Armitage » 09 aug 2017, 21:04

@Thud,

Ik heb de game te kort gespeeld en de OST nog niet geluisterd. Kan best dat de top 100 er volgend jaar heel anders uitziet!

@Pius,

Dat laatste moet ik toch een keer gaan ervaren. Misschien als er een Switch HD versie van uitgebracht wordt, dat ik hem weer een kans geef.

@Killingraptor

Kan ik me goed voorstellen, omdat jij veel meer muziek van deze game hebt gehoord. Op het tijds limiet na spreekt alles van de game me aan. Is voor mij ook de meest Duistere Zelda die er is en daar houd ik ook wel van. Maar zoals eerder gezegd, mocht hij op een home console uitgebracht worden dan ga ik MM weer een kans geven!

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Thud » 09 aug 2017, 21:59

Deku's Palace en Oath to Order is ook geweldig nu ik nog eens erover nadenk. Zeker de soundtrack in zijn geheel eens doorspitten als je de tijd (hihi) hebt.

Jammer dat je er niets meer hebt. De tijdsdruk is vrij makkelijk te vermijden met de inverted song of time. Zolang je op dag 1 maar in een tempel stapt. De 3DS versie is ook wat beter te spelen, ook al levert het wel wat in op het origineel. Het groundhog dag sfeertje vind ik heerlijk :)

Thud

Re: Jake's Top 100 - Video Game Music #87

Berichtdoor Jake Armitage » 10 aug 2017, 15:49

Afbeelding

Game: Lufia 2 -Rise Of The Sinistrals
Systeem: SNES
Track: The Savior Of Those On Earth
Componist: Yasunori Shiono
Gespeeld: Uitgespeeld

Lufia 2 - Rise Of The Sinistrals in NL uitgegeven als Lufia is een typische SNES RPG. Waar de Overworld in mode 7 wordt weergegeven en de party members gekleurde kapsels hebben. Heb destijds iig erg van dit spel genoten. Weer interesse gekregen in de muziek van het spel naar het horen van deze georchestreerde versie. Het origineel is zeker niet verkeerd en ook de later uitgebrachte rearranged variant voor de DS klinkt goed. Maar als ik moet kiezen dan wordt het de georchestreerde versie.

The Savior Of Those On Earth

Afbeelding
Jake Armitage

Re: Jake's Top 100 - Video Game Music #87

Berichtdoor Pius » 11 aug 2017, 17:24

Klinkt mij persoonlijk iets te hyper, maar heeft wel een fijn deuntje :)

Pius

Re: Jake's Top 100 - Video Game Music #86

Berichtdoor Jake Armitage » 11 aug 2017, 18:44

Afbeelding

Game: Batman
Systeem: NES/Megadrive
Track: Streets Of Desolation
Composer: Yuka Tsujiyoko
Gespeeld: Gespeeld, maar kan me er weinig van herinneren

De eerste NES entry in de top 100! Laatst weer gehoord na een lange tijd en de track direct toegevoegd aan mijn playlist. Vanaf 2:09 hoor je de Megadrive versie.

Batman - Streets Of Desolation:

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Galious » 11 aug 2017, 18:51

Sunsoft soundtracks :wub:

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Thud » 11 aug 2017, 19:33

Batmans is inderdaad goed.

Thud

Berichtdoor Jake Armitage » 11 aug 2017, 19:56

Galious schreef:Sunsoft soundtracks :wub:

Nou je het zegt besef ik ineens dat de andere track voor de NES die voorkomt in de Top 100 ook van Sunsoft is :smile:

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Pius » 11 aug 2017, 22:19

Sunsoft wist als geen ander de soundchip van de NES te utiliseren en dit is daar een mooi voorbeeld van :)

Pius

Re: Jake's Top 100 - Video Game Music #85

Berichtdoor Jake Armitage » 12 aug 2017, 15:37

Afbeelding

Game: Fallout 4
Systeem: The End Of The World
Geschreven door: Arthur Kent and Sylvia Dee
Gezongen door: Skeeter Davis
Gespeeld: Op dit moment

Fallout 3 was voor mij een klap in het gezicht, toen ik op de helft van het spel erachter kwam dat ik niet verder kon levelen. Fallout 4, waar ik momenteel mee bezig ben schijnt deze beperking gelukkig niet te hebben. Het nummer van Skeeter Davis vond ik soieso een mooie track. Toen ik hem ineens weer hoorde in een met dode ghouls bezaaide woonkamer was ik weer verliefd :wub:. Een heerlijk rustige melodie over het einde van de wereld die tijdens de onrust tussen Rusland en de USA in de charts stond.

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor KillingRaptor » 12 aug 2017, 23:12

Sunsoft soundtracks voor NES zijn inderdaad erg cool maar het nummer van Fallout 4 vind ik nog mooier. :) Mooie keuze dat! Op welke radio speelt die? Is dat Diamond City Radio?

KillingRaptor

Berichtdoor Jake Armitage » 13 aug 2017, 10:35

Geen idee waar precies, maar het kwam uit een die aan stond.

Laatst bijgewerkt door Jake Armitage op 14 aug 2017, 14:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Jake Armitage » 13 aug 2017, 10:36

Pius schreef:Sunsoft wist als geen ander de soundchip van de NES te utiliseren en dit is daar een mooi voorbeeld van :)

Mooie reden om wat meer sunsoft muziek te gaan luisteren. Geld dat overigens ook voor de soundchip van de snes?

Afbeelding
Jake Armitage

Re: Jake's Top 100 - Video Game Music #84

Berichtdoor Jake Armitage » 13 aug 2017, 12:18

Afbeelding

Game: Resident Evil
Systeem: Multiplatform
Track: More Rooms
Door: DMakoto Tomozawa, Koichi Hiroki & Masami Ueda
Gespeeld: 2x uitgespeeld

Natuurlijk moet er van deze fanboy een track van een Resident Evil voorkomen in de Top 100. Misschien zijn er suggesties, maar ik vindt het knap moeilijk om een toffe track te vinden in de deze computerspellen serie. De enige die ik de moeite waard vindt zijn "Save Room Theme' en bovenstaande. Heb gekozen voor "More Rooms" vanwege het mysterieuze en sinistere karakter van track. Als ik dit luister dan zit ik weer even helemaal in het gevoel van "WTF is hier gebeurd" dat ik kreeg bij de eerste paar uur van Resident Evil.

Resident Evil - More Rooms:

Laatst bijgewerkt door Jake Armitage op 14 aug 2017, 14:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor KillingRaptor » 13 aug 2017, 12:20

Het is inderdaad moeilijk om de goede muziek uit te kiezen van deze game maar je hebt er wel een mooie uitgenomen! Ben al blij dat het deze niet was. ;)

KillingRaptor

Berichtdoor Jake Armitage » 13 aug 2017, 12:25

Jij bent er weer vlot bij :thumbup: . Maar WTF was dat voor track :lol:

Afbeelding
Jake Armitage

VorigeVolgende